Hallå Vänner!
------------
Det finns många saken som man kan använda för att tolka ens peronlighet och ett av sätten är att ta en titt på vilken bild man har som skrivbord. Är det en bild på flick/pojkvännen, på sig själv, naken brud eller bara en färg. Detta är en liten gåta så vi tillsammans borde lösa.
Bara en färg och för nuvarande fem ikoner.
I vanliga fall, d.v.s. på "min egen" bärbara arbetsdator, en färg och c:a 10 ikoner.
På den där hemma, en färg och 6-7 ikoner.
"En person med ett rörigt skrivbord sägs ha ett rörigt huvud. Hur är det då med en som har ett tomt skrivbord?"
Jag har delfiner som är mitt favoritdjur och ca 25 ikoner....menja jag erkänner, byter ganska ofta bilder/motiv....men även där uppe i status raden skiftar jag mellan varven
Win98-standardfärgschema, med diverse ikoner mer eller mindre slumpmässigt placerade (det blev lite rörigt när datorn ville starta felsäkert förra veckan :( ). Man ser som sagt inte så mycket av skrivbordet ändå :).
Jag vet att man egentligen inte får det, men jag hittade en sån snygg norrskensbild hos Nasa (en inte så "stökig" en). Det blev väldigt läckert, och jag tror inte att de bryr sig om jag har den på min egen dator. :)
På jobbet så har jag en bild på en Expressomaskin med undertexten.. "Se så den glänser" Tog den från IBazar har jag för mig..
Hemma så har jag en logga som min flickvän har gjort. Det står Nanne med brinnande text och på e´t så sitter en kvinna med en eldgaffel. Rätt söt faktiskt :)
Jag gör mina egna bakgrundsbilder. Just nu har jag på min "Big Mac" en effektfull blå/grå bakgrund med en Apple-logo. På min PowerBook har jag en blå himmel med tussiga moln och en liten skyddsängel (otroligt söt, kommer från Miffy-böckerna).
Men jag byter ofta, har en annan bakgrund där jag delat in olika fält för olika ikoner. Typ "Stuff this" som är de olika komprimeringsprogrammen och CD-brännarprogram. "Download" allt som jag laddat ner från nätet och behöver sorteras. "Shortcut" är förstås alias till program jag använder ofta.
På mammas dator la jag in en bild på mig och fästmannen. :)
Trevligt att så många svarade...
Sjävl så kör jag med Installations bilden :)
Innan formateringen så hade jag en skit snygg bild på Global knivar...plus många iconer..