Jag tänkte att under mina fem år på Internet har jag aldrig ens försökt mig på IRC.. ;) Även har jag lärt mig uttrycka mig i vanligs ord som /me och så. Kollade runt lite på VersionTracker och laddade hem IRCle. (Fick en icke fungerande X-beta först så jag fick hämta hem en äldre version, men det kvittar ju) Jaha. Jag fattar ungefär ingenting. Jag har fått kontakt med nån fördefinierad server men jag hittade ingen där. Hur sjutton hittar jag till #webforum som det snackas om? Vad är dalnet och varför finns det 27 fördefinierade adresser dit? :q :q :q Jag heter "ircleuser" och vet inte hur jag ändrar mitt namn heller. Jag trodde ju att det här var skitlätt?
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)
Det verkar som olika ircprogram ser olika ut. Såhär ser mitt IRCle ut iallafall: http://www.assist.nu/irc.gif . Jag skulle vilja se lite exempel på andra program så jag fattar lite mer.. ;)
Axel, antingen laddar du hem 3.1 betan för äldre OS (inte den carboniserade) då får du lite mindre fönster, eller så provar du Snak som också ska vara hyfsat bra. :)
Själv har jag använt ircle sedan 6 år tillbaka och vill inte byta. ;)
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.