En timme extra på wF är väl inget att gnälla över... :)
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
26 svar · 372 visningar · startad av Muzzafarath
Skolan glömde vissst säga till våran klass att första lektionen var inställt idag. Jag kunde fått sova en timma till. x(
------------------
Man behöver inte åka till USA för att hitta dumma människor!
En timme extra på wF är väl inget att gnälla över... :)
------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com
Rätt åt dig ;) :e
------------------
"When the 500 isn't right, you're in hell, when a Superbike isn't right, it's ok"
Valentino Rossi, Nastro Azurro Honda
Skola. Vad patetiskt. ;)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Rossifumi: :( ;)
Jymdis: håller med dig ;)
Nu skall jag gå och ha träslöjd :x
------------------
Man behöver inte åka till USA för att hitta dumma människor!
Den största stjärnan vi känner till heter Epsilon och den är ca 3000 gånger större än solen.. i stjärnbilden Orion finns det en stjärna som heter Betelgeuze och en som heter Rigel.
*har prov strax*
Ljuset färdas 300 000 km / s.. 8 minuter till solen.. stjärnor består av väte.. som förvandlas till helium genom fusion.. en galax är ett stjärnsystem med miljarder stjärnor.. zenit punkten på himlen vi ser då vi tittar rakt upp.. Karlavagnen har 7 stjärnor.. och via den kan man hittat polgrejjen.. Sirius är en dubbelstjärna.. nebulosor är samlingar med tunn gas.. neutronstjärnor är små stjärnor med extremt hög densitet.. en nova är en stjärna som exploderar.. en supernova är en fet stjärna som exploderar.. gula stjärnor har en temperatur på ca 6000 grader.. röda har en temperatur på under 6000 grader.. blå/vita har temperaturer på över 15 000 grader..
Hubbleteleskopet sändes upp 1990.. astronomer använder även spegelteleskop och radioteleskop.. genom att studera spektrumet från en stjärna kan man se vilka ämnen stjärnan består av..
*har sin hjärna fullproppad med skit*
------------------
webmaster resources
blå/vita
Du har hela hjärnan full av smurfar!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=17" TARGET=_blank>Vilket namn är fräckast? (bire)
</A>Hur stort är världens lager av atombomber?
För övrigt bor jag endast ca 50 mil från Birpe, tyck synd om mig!
Är du ingen MVG-smurf längre?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=17" TARGET=_blank>Vilket namn är fräckast? (bire)
</A>Hur stort är världens lager av atombomber?
För övrigt bor jag endast ca 50 mil från Birpe, tyck synd om mig!
Gjorde ett Nationellt prov idag. Eller nä, ett förberedande prov. Fick 30 av 31.. :l
Fast jag tycker skolan är schysst. Praktik onsdag, torsdag, fredag ända fram till sommarlovet. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Fick tillbaka matteprov idag. Jag kom på hur man löste en ganska svår uppgift och i glädjen över att jag visste gjorde jag ju ett slarvfel. En likbent triangel där toppvinkeln är 105°-x. Jag räknar ut de andra två genom att dela toppvinkeln på hälften. *skitdumt gjort* Jag får 0,5 av 3 poäng. (För en helt korrekt uträkning förutom detta) Min kompis får 1,5 för att han skrivit upp alla samband mellan vinklar och sånt men han fattade inte hur han skulle fortsätta. *orättvist*
Det betydde att jag fick 33,5 poäng och gränsen till MVG låg på 36. *skit*
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)
Klicklänkar - ett enkelt sätt att hjälpa!
Stöd Amnestys kampanj mot tortyr!
Brimba, nä. Jag kommer in på programmet jag vill till även med sugiga betyg så det är onödigt att plugga extremt mycket..
Fick tillbaka mitt engelskaprov idag.. 100/100.
------------------
webmaster resources
Själv kom jag på i efterhand ett slarvfel jag gjorde på ett prov. Vi skulle lösa ekvationer där man var tvungen att använda roten ur och tredje roten ur. Men jag glömde svara +/-. För tar man roten ur t.ex. 9 så kan det både vara 3 och -3.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Grattis Matti!
Tack Rikard. :)
Yeah.. drygt en månad kvar av skolan.. alla viktiga prov är avklarade.. yihaa!
------------------
webmaster resources
Matti
sugiga
Du kanske skulle öva på svenskan också :e
*skämtar bara*
------------------
The trend is your friend
muhahaha.
Nu helt plötsligt börjar jag känna mig osäker inför mitt gymnasieval.
Har valt IT-gymnasiet. Tänk om man hamnar bland en drös socialt inkompetenta nördar.
Fan det vore inte kul.
Inga tjejer, det vore inte kul.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Min hemsida
Min mailadress
"Föreställ dig att jag är hjärndöd" - från en Bimbo i klassen
Yeah.. drygt en månad kvar av skolan.. alla viktiga prov är avklarade.. yihaa!
Ja, och sedan bara tre år till på gymnasiet, och naturligtvis fyra år till på universitetet för din fil.mag-examen, Jippii!!...eller hur? ;) §e
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Äh, ta er in på högskolan - sen börjar det roliga! Då kan man uppföra sig hur man vill, omvärlden avfärdar en med "äh, de är ju studenter"... :e
Exempel:
SFS (Sveriges Förenade Studentkårer) är ett samarbetsorgan för studentkårerna runtom i Sverige. En gång per år är det Fullmäktige då det ska bestämmas hur SFS ska arbeta under det kommande året, och detta beslutas under tre-fyra dygn. Hela dygn alltså! När mötet klubbas igång kör man oavbrutet tills allt är avhandlat...
Frampå småtimmarna kan alltså diskussionerna och besluten bli ganska så underliga!
I SFS stadga står bland annat:
SFS skall arbeta för Sveriges studenters bästa på ett nationellt, internationellt och kosmiskt parallellt plan.
En annan gång var det bara några enstaka röster från att SFS ska arbeta för att CSNs studiemedel ska utbetalas i chokladpengar... :e
På min lilla studentkår kom ett förslag en gång när arbetsbeskrivningen för vice ordförande i Kåren gicks igenom.
Martin yrkade att vice ordföranden varje dag ska säga "God morgon" till kaffebryggaren.
Ola yrkade avslag med skälet att i så fall skulle vattenkokaren känna sig diskriminerad.
Jag älskar studentlivet! :e
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
[Redigerat av Q den 24 apr 2001]