lite onödigt att ha en mobil "bara för att alla andra har en"?
och vad sjutton gör din lillsyrra med en mobil? :q
------------------
www.sannah.f2s.com
------------------
28 svar · 445 visningar · startad av Chainsaw
Jag har precis kollat på mobiltelefoner. Måste vara den enda människan på jorden som inte har en snart. Nästan så att lillasyrran, som börjar ettan på lågstadiet, har en. Fast inte jag. Nej då. Därför tänkte jag att nu jävlar ska jag har en mobil. Tekniken måste ju ha gjort framsteg, så nog måste det finnas en mobil som passar en långhårig, hårdrockande dåre. Trodde jag, ja.
Jag hade ett enda mål när jag skulle skaffa mig en lur: få tag på en telefon som kunde lagra sisådär 50 egenhändigt komponerade melodier och binda dom till en eller flera personer. Det första lursäljaren vräker ur sig är att "Nokia (nån hög jävla siffra) är väldigt ungdomlig och fräck", varpå jag säger "det skiter jag i, ge hit en telefon som gör det jag vill". Då sträcker han fram ytterligare en pryl (ingen aning om vad det var) som tydligen kunde spela MP3-låtar. Förklarade lugnt och sansat för honom att jag struntade fullständigt i om den så kunde gå ut med hunden, jag ville inte ha det. Lurmannen tittar på mig, lyser upp och säger "jaha, du vill ha en Ericsson med färgskärm, de har en riktigt häftig WAP-funktion".
Det hela slutade med att jag inte skaffade någon mobil. Så, nu undrar jag: är det någon som känner till en mobil som fungerar enligt mina specifikationer? Den får se ut exakt hur som helst, väga upp till fem kilo och vara tillverkad av Sören Fläskberg i Ludvika - jag struntar i det, bara den funkar som jag vill. Åh, den bör ha ett pris under 85000:- om det går.
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
lite onödigt att ha en mobil "bara för att alla andra har en"?
och vad sjutton gör din lillsyrra med en mobil? :q
------------------
www.sannah.f2s.com
------------------
Nästan så att lillasyrran, som börjar ettan på lågstadiet, har en.
Sannah , jag tror ej lillasyster har en.
Min 10 åring har en , men den får hon bara med sig ibland. Vill INTE se henne med mobilen i handen titt som tätt.
Nu skall hon på läger i Skåne 1 vecka , då är det skönt att veta att hon kan ringa närsomhelst hem hit.
------------------
/Annelie
"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."Nalle Puh
Vill INTE se henne med mobilen i handen titt som tätt.
Vaför inte? Det är ju tidens tempo och barn ska väl lära sig den senaste tekniken så fort det bara är möjligt :q
Se bara på Matti: Han kan ju snart använda en dator och han är ju bara 15 år!!! :e muhahahaha
------------------
Forumledare webForum
:e
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
Håll er till ämnet tack ... !!!
Så, nu undrar jag: är det någon som känner till en mobil som fungerar enligt mina specifikationer?
Alltså ...
50st egenhändigt komponerade ringsignaler ... vet inte om det finns ngn lur som klarar så många ... det måste jag kolla upp ... !
Av ren nyfikenhet ... vilken butik var du inne i!?
------------------
"I never understood a single word he said, but I helped him to drink his wine."
Se bara på Matti: Han kan ju snart använda en dator och han är ju bara 15 år!!! muhahahaha
Jag kunde när jag var 13 :P Fast då utgick mina kunskaper mest att installera spel :P
Men till ämnet. Jag har en Siemens C35i och den funkar bra. Visserligen så har den såntdär WAP skit. Men det använder jag aldrig. Har inte kommit på nån funktion för det än.
Den är liten och nätt. Känns bra i handen och displayen är tydlig. Det enda negativa är att knapparna är av gummi och man måste öva ett tag för att man ska få kappa rätt.
Jag köpte min för 1300kr på ONOFF och då var det med 12 mån Comviq abbonemang och 3års försäkring. Men det var i Augusti. Nu kan du säkert få den för halva priset eller hitta en asbilligt begangnat. Håll dig borta från Ericsson bara :)
------------------
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1 decoce
GCM/MU/IT$>AT d--- s: a-- C++$ UL P-- L++>++++ E W+++>$ N o-- K- w O- !M V?
PS++ PE- Y+ PGP-@ t+ 5 X+++ R* tv- b++ DI D++ G+ e* h++ r++ y+**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Tekniken måste ju ha gjort framsteg, så nog måste det finnas en mobil som passar en långhårig, hårdrockande dåre. Trodde jag, ja.
FEL!
Möjligen har tekniken och finesserna blivit fler, men mobiltelefonerna har även blivit avservärt sämre. Helt värdelösa egentligen.
Ingen av mina mobiltelefoner har hållt ett år, det tycker jag är dåligt.
Åk tillbaka i tiden och köp en tegelsten med NMT. Det var mobiltelefoner!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=17" TARGET=_blank>Vilket namn är fräckast? (bire)
</A>Hur stort är världens lager av atombomber?
Ingen av mina mobiltelefoner har hållt ett år, det tycker jag är dåligt.
Jaghade en C25 som jag hade i mina ägor 14 månader utan problem. En lite telefon UTAN en massa krimskrams. tacka vet jag Siemens :)
Men 50 melodier ansluta till olika personer...Hmm Finns dessa telefonerna ?
------------------
/Annelie
"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."Nalle Puh
*Har lånat min syrras T10 när hon är i usa. Jag har väl använt den sisådär två gånger på ett halvår. hmm..*
Tycker det är tämligen onödigt med mobiler egentligen, iallafall för mig. Jag brukar hjälpa mina kompisar att fixa låtar till deras mobiler ibland (hur häftigt är det att ladda hem en låt från internet när man kan få en helt unik Radiohead eller nåt sånt genom att knappa in den?) och jag saknar en sak: Finns det nån telefon som kan spella i stämmor? Det skulle vara rätt så kul. *Vill göra den roliga Master of Puppets-mojen.* Eller?
------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)
axel: nokias communicator kan köra wav-filer som ringsignaler om jag inte minns helt fel.
då kan det bli en fet master of puppets-grej... :)
------------------
@nders: axel: nokias communicator kan köra wav-filer som ringsignaler om jag inte minns helt fel.
Ja, men så är den oxå stor som en tegelsten... §jr
------------------
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
Äääj lään, va säger ni?
Jag använde en dator för första gången när jag var 5-6 år. Det var en 486 på 33 MHz som var grymt cool.. ;)
------------------
webmaster resources
Woo, *halkar ifrån ämnet*! ;)
Jag hade en dator 1990, det var en 286:a med hela 10mhz processor och Windows 2, det ni... ;)
------------------
Daniel Mott
Som sagt införskaffades vår första dator -83 och jag har lekt mycket med den. Pappa körde bokföring ända fram till förra året på en Macintosh SE (8Mhz, två diskettenheter och en extern hårddisk på 40Mb) men bytte sen till sin PowerBook G3. hmm..
*förlåt*
------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)
...slinker in
Min första dator var en 8088 (japp snabbare och bättre än 8086).
För övrigt fanns det DOS på den. och det var riktigt roligt att breeeeaka loss där inne.
slinker ut...
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=17" TARGET=_blank>Vilket namn är fräckast? (bire)
ok, då är det inte jag som byter ämne i alla fall...
undrar hur snabb processorn i min vic-20 var? ja, ja, jag hade i alla fall extraminne, så jag snurrade på hela 8kb ram. detta var 1983 (tror jag) och det var den första dator jag köpte för egna pengar.
första pc:n var en 8086:a på 4,77 mhz, 128+128kb ram och monokrom cga. nån gång på 80-talet var det också.
------------------
Min första dator var en Commodore64! Har inga specs på minne och sånt, men ojjj va snabb den var!! :e
------------------
"Jag vill ju vara så där tuff och originell som alla andra"
Krav på att återinföra Turbo-knappen?
Det tycker jag vi skall ställa på alla moderkortstillverkare.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
bah!
64:an hade faktiskt 64k ram och en processor (motorola?) på 1 mhz (eller 1,5 mhz i vissa produktionsländer).
den bästa hemdator som någonsin tillverkats.
nu visade du verkligen din okunskap, casca. :l ;)
------------------