webForumDet fria alternativet

Hälsotecken :)

Småprat

8 svar · 305 visningar · startad av Annelie

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg
Frågan#1

Hälsotecken!

En flock bufflar rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.
Då flocken är jagad, är det alltid de långsammaste och svagaste djuren som dödas först. Detta naturliga urval är bra, eftersom flockens hastighet och hälsa blir bättre, just för att de svagaste djuren gallras ut.

Den mänskliga hjärnan fungerar på ungefär samma sätt. Alkohol tar död på, som vi alla vet, hjärnceller, och det är de långsammaste och svagaste hjärncellerna som dör först.
Om man då dricker alkohol regelbundet rensas automatiskt de svagaste och långsammaste hjärncellerna bort vilket leder till att hjärnan blir effektivare och snabbare.

Och det är den processen vi märker av när vi känner oss smartare efter några öl/glas vin/groggar.
Ett hälsotecken helt enkelt!

------------------
/Annelie
"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."Nalle Puh

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag anade hela tiden att det var så! :D

------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.

NU vet jag oxå varför alla på wF sitter uppe på nätterna :) De är rädda om musen ;)
http://home.swipnet.se/annelie-c/humor/mus.html

------------------
/Annelie
"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."Nalle Puh

Har ngn av er träffat Nisse från ManPower i verkligheten ? Här är han :)
http://home.swipnet.se/annelie-c/humor/manpowernisse.html

------------------
/Annelie

Medlem sedan juni 2000229 inlägg

Problemet är bara att inga nya hjärnceller kan bildas, så försvinner några (om dom så är långsamma) kommer hjärnan aldrig upp i samma klockfrekvens igen.

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Plus att hjäran inte fungerar så. En kedja är inte starkare än sin svagaste länk heter det ju och om man dödar länkarna (oj, det blev dubbelt) blir ju inte den kedjan så stark. *Hatar folk som glorifierar alkohol* Gå och träffa nån alkoholist så kan ni kanske märka vad den j-a drogen ställer till med.

------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)

Axel det var ett skämt !?!

Ja jag jobbart på ett minisjukhus för narkomaner , psykiskt sjuka, alkolister mm. Vet att det kan vara rent av dumt att skämta om det men ändå....

------------------
/Annelie

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Visst fattar jag att det var ett skämt, men min aggression pekar på ett större perspektiv här på wF (och i Sverige). *Måste jag nämna att jag inte gillar de nya bire-smileysarna?* Plus att det är precis sånt här som underbygger en glattare syn på droger i stort och snart kräver väl svenskarna att vi ska legalisera "lätta" droger. Så ser jag det iallafall.

------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>+ r-> y (GeekCode 3.12 - ungeek)

Axel jag förstår dig !

Har ju försökt flera ggr med att komma med en del synpunkter om olika saker som KAN verka stötande,,,men möts ofta bara av X antal olika smile figurer :(

------------------
/Annelie

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)