Vi såg på en intervju med österrikaren idag på SH:n ...
Skulle bara se vad Forumet tycker om honom och hans politik ...
------------------
-Carpe Diem -
9 svar · 239 visningar · startad av XoroX
Vi såg på en intervju med österrikaren idag på SH:n ...
Skulle bara se vad Forumet tycker om honom och hans politik ...
------------------
-Carpe Diem -
lika idiotiskt som att inte lägga dylika frågor i politikforumet.
fast mer idiotiskt, liksom typ.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
Skrämmande att han har så grymt bra retorik så han kan liksom förklara bort sina åsikter.
------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) s: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>h r->r y (GeekCode 3.12 - ungeek)
Jag tror Jörg Haider är en god kille som kommit snett i livet ...
Båda hans föräldrar var nazister och hans pappa fick järn-korset ...
Frågan är vad som skulle hända i österrike om Haider fick makten (blev premiärminister)
Jag tror att Haider helt ärligt tycker att invandrare är en ren belastning som måste assimileras eller stoppas vid gränsen ... detta är felet med honom ..
Men till skillnad från såna som Hitler och Stalin tror jag inte att han skulle få för sig att göra några utrensningar ..
Alla med nazistskräck försöker få bort honom och hans parti ... detta kan man faktiskt vända på och fråga om vi andra inom EU har rätt att ta makten ifrån de som vinner ett demokratiskt val i Österrike och på så sätt bestämma vad österrikarna får tycka ...
Tror Haider är en skarp politiker som vill tömma Österrike på invandrare för att han tror det leder till större välstånd för österrikarna men knappast en som kommer att starta krig och förintelser ... han är en person som fått lära sig felaktiga rasvärderingar ända sen barnsben ...
Ärlig - men ändå mycket farlig för ett öppet, fritt och mångfaldigt Europa
------------------
-Carpe Diem -
Jag tror Jörg Haider är en god kille som kommit snett i livet ...
Mycket möjligt.
Men till skillnad från såna som Hitler och Stalin tror jag inte att han skulle få för sig att göra några utrensningar ..
Så det skulle vara nån gigantisk skillnad mellan dessa? Det är fullt möjligt (och mycket troligt) att Hitlers och Stalins "beteende" formades i tidiga år.
------------------
"Jag vill ju vara så där tuff och originell som alla andra"
Vad jag menar att att Haider om han får makten, förmodligen inte kommer att skicka var femte invånare till koncentrationsläger ...
------------------
-Carpe Diem -
Jag är faktiskt imponerad att Haider vågar gå emot strömmen helt öppet. Det är ju få politiker som inte ens vågar diskutera invandrarpolitik i rädsla för att de ska bli bortröstade.
Sen att hans åsikter är helt åt helvete är en annan femma.
------------------
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1 decoce
GCM/MU/IT$>AT d--- s: a-- C++$ UL P-- L++>++++ E W+++>$ N o-- K- w O- !M V?
PS++ PE- Y+ PGP-@ t+ 5 X+++ R* tv- b++ DI D++ G+ e* h++ r++ y+**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Jag är faktiskt imponerad att Haider vågar gå emot strömmen helt öppet
Den enda strömmen han går emot skulle väl i så fall vara den politiska strömmen.
Haiders parti är ju ett renodlat missnöjesparti och sådana brukar oftast gå med strömmen - missnöjesströmmen - så även i detta fall.
Det är inte svårt att föra en missnöjespolitik där man lovar guld och gröna skogar utan att kunna infria löftena, det är ju den enklaste typen av politik.
Jagblir mer imponerad av politiker som trots glåpord kan genomföra reformer som verkligen är till nytta för landet, något som jag faktisk tycker att Göran Persson lyckats med, trots att många, även inom hans eget parti ogillat de hårda tagen.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
Jag tror bestämt att vi gör så... flyttar denna tråd till politikforumet alltså. :)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum