Blö... föredrag... :x
------------------
Jag är en tolerant person, men bara mot de jag gillar, så passa dig!
[Redigerat av spango den 23 mar 2001]
15 svar · 295 visningar · startad av Axel
Då har det hänt igen då. Jag har tillbringat dagen till att skriva ett föredrag om Palestinakonflikten som jag ska hålla imorgon. Jag har samlat hälften av alla fakta idag och skrivit hela idag. Varför förbereder man sig inte bättre? Varför sparar man alltid uppgifterna till absolut sista stund?
Vi har inga overheadpapper (plast?) hemma heller, så jag måste åka ner till pappas kontor och skriva ut imorgon på min sovmorgon. Det positiva med det är att det blir i färg också. ;)
Jag har testat ett nytt grepp den här gången. Jag har skrivit ner mina stödord på åtta stycken A6-lappar så jag kan stå och prata som de gör på TV. kul.
Jaja, nu ska jag bara skriva klart det A4-papper som vi ska dela ut i klassen. Vet inte riktigt vad jag ska fylla det med för tjafs, men det går nog bra. ;)
*gäsp*
------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) S: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>h r->r y (GeekCode 3.12, geekcode.com)
Blö... föredrag... :x
------------------
Jag är en tolerant person, men bara mot de jag gillar, så passa dig!
[Redigerat av spango den 23 mar 2001]
Nu har jag skrivit klart mitt A4, och jag måste säga att det ser mycket snyggare ut än vad de andra i klassen presterat hittills. De hade bara text och sätter rubriker genom att sätta Times i fet stil. Jag har en tidslinje och cirkeldiagram, jag har en fin punktlista, jag har skrivit i Sabon respektive Gill Sans till rubriker. Helnöjd med andra ord.. ;)
------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) S: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>h r->r y (GeekCode 3.12, geekcode.com)
Oj, jag har faktiskt inte läst igenom föredraget än. Det måste jag göra så jag vet vad jag ska säga och så jag klockar en bra tid.. :e
Det känns rätt så bra, för jag ska utnyttja overhead och tavla (rita tidslinjen igen under föredraget) och så ska jag ta med en liten modell av Klippmoskén som vi fick när vi var i Israel/Palestina.. :e *det blir nog kul, juh..*
------------------
Axel Veibäck
Äh. Jag vet inte hur det kommer att gå. Jag känner mig inte så meganervös och jag är ändå ganska påläst nu så det går nog bra. Största problemet är tiden. Jag läste ju nu, men nu läste jag på halvfart typ och jag glömde bort att ta tid. ;) Jag brukar inte prata i närheten så långsamt som jag gör hemma i skolan ändå. ;)
Nu har jag lagt upp mitt material på Internet så inget kan gå fel. Ni kan ju titta om ni vill. Om ni inte fattar nåt av sammanfattningen kan jag ju säga att det inte är meningen heller, man får ju allt runt när jag snackar sen. :e
http://www.axelweb.nu/israel.jpg
http://www.axelweb.nu/westbank.gif
http://www.axelweb.nu/palestinakonflikten.pdf
*Undrar varför jag gör det här*.. ;)
------------------
Axel Veibäck
[Redigerat av Axel den 23 mar 2001]
"En dryg timme i Axels meningsfulla liv" :e
Axel: Du är ganska sjuk.. §e
------------------
Forumledare webForum
En koncernchef jag träffade inför ett större föredrag myntade:
"If you can't use your head, use overhead"
Undrar vad han menade med det :q ;)
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
[Redigerat av Luxman den 23 mar 2001]
......mycket sjuk...... ;)
------------------
"På min tid hade vi inga stenar. Vi fick gå ner till bäcken och tvätta våra
kläder genom att banka dem med huvudet."
Nu har jag lagt upp mitt material på Internet så inget kan gå fel.
Självklart var det ju fel på pdfen, men det löste sig. :e
Det gick superbra att snacka förresten. Det tog 20 minuter, men läraren som egentligen är ganska hård var glad och gav mig MVG+! *yihaaaa* I'm back in the game!
------------------
Axel Veibäck
Grattis Axel
Kul att det gick bra... :)
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
Jag har testat ett nytt grepp den här gången. Jag har skrivit ner mina stödord på åtta stycken A6-lappar så jag kan stå och prata som de gör på TV. kul.
Lärarna älskar när man gör så :)
Nu har jag lagt upp mitt material på Internet så inget kan gå fel.
akta dig bara så inte din lärare hittar filerna o tror att nån annan gjort dem o du kopierat dem bara.. jag har en lärare som verkar kolla sån't jättenoga hela tiden.. förstår inte hur hon kan hitta allt...
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
En gång glömde jag att ta med ett arbete till skolan och var lite sur över det. Sen kom jag på att min dator stod som server och den mappen var utdelad. Så det var bara till att sticka iväg till G3orna på skolan och ladda ner Indesign dokumentet och skriva ut. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Man kan ställa in Fjärranslutning på att svara på telefonsamtal så man kan koppla upp mot den genom att ringa upp. Konstigt nog ställs den inställningen tillbaka efter ett tag, verkar det som. Den gången jag verkligen ville använda det svarade inte datorn änsdå så jag var tvungen att cykla hem. *kul* ;)
------------------
Axel Veibäck
Därför har jag alltid internet igång! :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
*perfa om man har modem* :e
------------------
Axel Veibäck