nya datormagazin är ungefär hälften så bra som gamla var.
fast bäst nu! :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
15 svar · 171 visningar · startad av oelbal
Som bekant har sverige en hel drös tidningar med inriktning på data/it/teknik, men vilken är egentligen bäst...?
Min röst faller på Datormagazin, (PC+/PC Extra), som enligt tidningens skapare riktar sig till just programmerare, webdesigners osv....
Förra nummret kom i tisdags (20/3), och jag blev mycket positivt inställd till innehållet, den är dock ganska dyr (69:50), men med nästan 200 sidor så tjänar den sitt syfte mycket väl!
När jag kollade innehållet på CD'n så blev jag mycket glad!, den innehöll bl.a. följande saker:
Testversioner av Fireworks 4 och dreamweaver 4.
PHP EasyWindows Installer
Apache 1.3.17
MySQL 3.23.32
PHP 4.0.4
...så nu slipper en ensam modemare som jag ladda ner allt :)
------------------
"På min tid hade vi inga stenar. Vi fick gå ner till bäcken och tvätta våra
kläder genom att banka dem med huvudet."
nya datormagazin är ungefär hälften så bra som gamla var.
fast bäst nu! :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
Verkar intressant. Har de någon hemsida där man kan se vad tidningarna innehåller?
Kommer den ut varje månad?
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
jag diggar också datormagazinet.. men även Cap & Design och Internetworld.
nu när vi är inne på ämnet. min syster som är studerande har flyttat hemmifrån. och hon fick ett erbjudande på 50% av på de flesta IDG tidningar, är det olagligt om hon fyller i den men adressen blir hem till där hon bott innan, alltså hem till mig. så att jag kan läsa den, eftersom hon inte är ett smack intresserad av datorer och sådant..
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
Datortidningar är bäst online ... men vill man köpa en papperstidning måste jag hålla med ... datormagazin är onekligen bäst ...
Bara att ladda ned DX 8 till både 2000 och ME tar ju en hel kväll med modem
------------------
-Carpe Diem -
är det olagligt
IDG lär inte bry sig om du läser din systers tidningar.
------------------
webmaster resources
:e
------------------
*prenumerant på MacWorld, MacPressen samt InternetWorld* ;) Sen läser jag Computer Swedens nyheter på AvantGo.
------------------
Axel Veibäck
DMZ regerar! ;)
Fast skivorna har jag ingen större nytta av, det är ju bara att tanka hem skräpet.. :e
Och eftersom jag är *så* snål så brukar jag läsa tidning på biblioteket, blir så dyrt för en fattig proletär att lägga ut 70 kr för en tidning varje månad.. :e
------------------
"bättre att ha flyt än illa fäkta"
Men HAAALÅ typ o lixom, Nätverk & Kommunikation ROCKAR jhu, eller vad säger du Rikard *hoppas att du håller med* :h :e
------------------
MVH - C
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
- Förvirrad Mac-kund
Computer Sweden är ju helt klart den bästa nyhetstidningen för branschen. Nätverk & Kommunikation tycker jag som programmeringskille är rolig som ett allmänbildande komplement.
När det gäller programmeringsinriktade tidningar med djup så är det bara att konstatera att det finn noll och inga tidningar av värde med svenskt ursprung, då gäller det att vända blicken mot utlandet. Dr Dobbs Journal, t.ex, är suverän!
Datormagazin brukar jag köpa då och då av rent nostalgiska skäl (man läste ju Dmz som ung :e), men oftast tycker jag att dom har för stor bredd och för litet djup. Lite Flashprogram här och lite routerprotokoll där, lite PHP-programmering här och lite webbkameror där. Det blir för ytligt.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
Nya DMZ är trevlig, den räcker i flera dagar! :e
Computer Sweden hinner jag knappt med, den dimper ner tillsammans med morrontidningen tre dar i veckan och SÅ länge käkar jag inte frukost! ;)
MacPressen kommer fortfarande - trots att mina tre provnummer tog slut för nåt år sen...
Dagens IT får jag fortfarande friex av. :)
Men de bästa tidningarna är utan tvekan CAP&Design (där för övrigt chefred är en gammal parallellklassare till mig) och Resumé - men den är så hutlöst dyr... :l
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
Jag prenumererar på föjande tidningar, utan inbördes rangordning.
Cap & Design
InternetWorld
MacWorld
MacPressen
Hade också tidigare InternetGuiden och nollett när dessa fanns. Med alla nedläggningar så har jag otroliga förlängingar på befintliga tidningar... inte helt fel fast jag saknar nog mest nollett. Den var bra.
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Q >> Nya DMZ är trevlig, den räcker i flera dagar!
Hur fan lyckas du med det?, jag brukar sträckläsa hela tidningen på en gång.... :e
------------------
[Redigerat av oelbal den 22 mar 2001]
1. Man har för kort lunch.
2. Om man skulle ta långlunch för att hinna läsa igenom den skulle man rulla ut från restaurangen... ;)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
Nja, jag tycker att DMZ var bättre förr. Nu liknar halva tidningen Internetworld med en massa halvfärdiga artiklar. Skulle vara skoj med en tidning som gick på DJUPET istället för att krafsa lite på ytan. PC+ var ju iaf bättre på det.
------------------
Ancilla, face mea laganum!