Det finns ett företag på Tjörn som knackar karosser till bilar... Bl.a Lamborghini osv.
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
14 svar · 874 visningar · startad av Gustav
Tja!
Jag hörde igår talas om att man kan köpa replikor av dyra bilar till ett lågt pris.
En Porsche cab...(en sån som Dylan i Beverly Hills hade) skulle kosta runt 80 000:- och den skulle ju då vara mycket billigare att äga eftersom det är en vanlig VW-motor i hörde jag.
Nån som vet nåt om det här? Jag är iaf riktigt nyfiken!
Det finns ett företag på Tjörn som knackar karosser till bilar... Bl.a Lamborghini osv.
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
Sånna där plastbitar finns det väl att köpa lite här o där vad jag vet..
Varför köper du inte en äkta Gustav? Du är väl miljonär eller har du ljugit för mig + 3000 brudar? :e
------------------
Forumledare webForum
Jo, det är klart! Jag skulle ju såklart kunna köpa 50 stycken äkta...dom går ju bara på strax över 2 miljoner styck. :e
Förresten...prata inte så högt...tänk om Sannah har kontakter i GBG! Då är allt mitt slit förgäves! :e :e :e
Nu har jag hittat en i GBG för 110 000:- men det känns lite tungt att lägga så mycket på en replika...som jag bara ska ha när det är fint väder...
Ingen som känner för att bygga ihop en kit-kar åt mig? Jag bjuder på en Big Mac! :e
Visst!! Hiva upp 245 000:- så kan du tom få välja färg själv :e
------------------
Forumledare webForum
Jag kan bygga dig en replika om du får in mig i en plåtslagarkurs så ska det inte vara något problem.
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Min hemsida
Min mailadress
Om du inte är dig själv, vem är du då?
Men du kan inte på fullaste allvar mena att du ska åka runt i en bil som ser ut som en Porsche och sedan vid ett rödljus förlora på grund av att det sitter en VW motor i den?
Ring mig så trimmar jag ;)
------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Min hemsida
Min mailadress
Om du inte är dig själv, vem är du då?
Jag kan fixa en äkta Jetta för runt 500 000.. ;) no problems at all..
------------------
Axel Veibäck
Anders: Orginalet har 140 hästar tror jag...replikan 110...plus att en sån gammal fin bil ska man inte köra som en galning med.
Man måste ju hålla sån fart att brudarna inte behöver springa ihjäl sig för att hoppa in... :e
Axel: :e
En Porsche cab...(en sån som Dylan i Beverly Hills hade) skulle
Dylan kör en replika... ;)
Orginalet har 140 hästar tror jag...replikan 110...
Finns ingen öppen Porsche 356 som har mer än 115 hk från fabrik.
Replikorna är oftast en bubblaplatta, dvs chassit från en Volkswagen Typ 1, försedd med en glasfiberkaross.
Vassaste motorn som satt i Typ 1 var på 50 hästar. Att plocka 110 hästar ur en Typ 1-motor är egentligen bara en fråga om pengar men att få en slik tingest genom skärselden hos Svensk Bilprovning är inte direkt lätt...
[Redigerat av OlleBoop den 19 mar 2001]
Visst kan det vara lite kul med replikor, t.ex. har jag sett en Porsche 928 ombyggd till en princip helt skalenlig Lamborghini Countach, men det är liksom inte så roligt när replikan kostar skjortan.
Jag skulle i och för sig inte tacka nej till en okej replika av en Auburn Speedster eller en Cord, men inget slår originalen...
En klassisk replika är den Ferrari Daytona (365GTB/4) som körs i Miami Vice. Det är en sunkig gammal Corvette med en plastkoja på.
Ok...du kan säkert ha rätt...jag gissar mest! :e
Men kolla den här då:
http://www.annonstorget.se/bil/72462.htm
110 hästar...
Ett billigare sätt är att göra som jag gjorde med min röda Citroën AX. Jag fick några klistermärken med Ferrari, så jag döpte om min "Cittra" till Citroën Testarossa vilket gubbarna på Citroënverkstaden tyckte vara himla kul. Jag kunde nämligen fråga "är Testarossan klar?" när jag hämtade ut den från service och de visste vilken bil det gällde. :e
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
cyberpet: varför förvånar det mig inte att du gjorde så? ;) :e
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>