Serigöst alla vad fan e de för mening med livet
För en normal "svenson" som ja kommer aldrig att uppnå någon störra skilnad i sammhället eller nån global nivå
alt man Gör e e o leva sina monotoma liv som alla andra o drömma om de omöjliga men varför står vi ut igentligen
------------------
You Are What You Know - You Are What You Do - Help Yourself No More Secrets - No More Excuses - No More Limits
Med den inställningen så är det ju klart att man blir deppig.
Se det istället så att du påverkar på det lokala planet. Gör något bra för din familj, dina vänner osv. Det är nog så viktigt att få folk att må bra, då mår man bra själv också.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Just därför vill jag inte ha något monotont liv, just därför har jag skaffat mig feta studieskulder, just för att jag vill uppnå nåt!
Jag vill någonstans och jobbar aktivt för det, om man inte gör det kommer man ingenvart... ;)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
Serigöst alla vad fan e de för mening med livet
För en normal "svenson" som ja kommer aldrig att uppnå någon störra skilnad i sammhället eller nån global nivå
alt man Gör e e o leva sina monotoma liv som alla andra o drömma om de omöjliga men varför står vi ut igentligen
Jag tror meningen med livet är att lära sig stava, sätta ut punkter och att sluta skriva osammanhängande som om man vore 12, så att andra kan förstå vad man skriver.
------------------
"bättre att ha flyt än illa fäkta"
Genom att se till andras intressen ser man ju faktiskt till sina egna, mår andra bättre beter de sig oftast bättre :).
Sen tror jag iofs att människan är ett egocentriskt djur, och att vara ego är det inget fel på. Dock bör det blandas med empati och medkänsla eftersom det blir totalt okonstruktivt om vi alla sket i andra på vår egen bekostnad. Saken är alltså att det är helt oki att vara ego så länge ingen annan behöver lida för det, så långt det nu går att kontrollera. Vore det annat och alla sket i alla skulle det bli totalt kaos...hmmm...jo.
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Det sägs att man får dubbelt tillbaka om man gör något snällt.
Om någon gör något snällt borde man göra något ännu snällare tillbaks. Då måste den personen gör något ännu snällare. osv. osv. När man har gjort såhär några gånger blir det så mycket snällhet att man förmodligen dör av det.
Vrför kn mn inte vara falsk och få folk att tro att man är snäll. Då gör folk snälla saker för en utan att man behöver vara snäll tebaks. Man kan lägga sin energi på t.ex. att skaffa sig en massa pengar.
Bättre rik och frisk än sjul och fattig! :e
------------------
Bättre en rövare i poolen än en polare i röven!!!
Snällhet märks ju, snällhet är handlingar, inte ord, hur ska man kunna låtsas vara snäll utan att göra nåt snällt utan t om göra tvärtom, det går inte. Inte i längden.
Varför kan man inte vara rik och frisk + snäll för?
Dessutom är det ju just den där attityden som förstör...för om alla började tänka så skulle det bli totalt kaos och alla skulle ju skita i alla för då skulle det inte finnas någon snällhet kvar att sko sig på, så det är ett icke-konstruktivt sätt att se på livet :).
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e