webForumDet fria alternativet

wF-Power!

Småprat

12 svar · 205 visningar · startad av Skywalker

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg
Frågan#1

Detta inlägg är långt och icke känsliga läsare varnas härmed att läsa vidare då det helt och hållet handlar om hur förbannat bra wF kan vara ibland! :)

En liten historia först:

På slutet av 80' talet köpte jag en ny stereo på OnOff i Borlänge för ca 10 000:- Det var ganska mycket pengar då ;)

Nån månad efteråt köpte jag ny tv & video i samma OnOffbutik.

Åren efter det blev det en uppsjö men kuliga prylar (Läs bilstereo, bilstereo, bilstereo, etc..)

Sen blev jag arbetslös :(

Även fast jag var arbetslös så tänkte jag att jag helt enkelt var tvungen att köpa den där grymt häftiga lilla mobiltelefonen som var sååå cool (Nokia 101 förståss..) ;)

Jag och en polare begav oss till samma OnOffbutik för att köpa en sån på räntefri avbetalning... Men icke sa Nicke!!! Det blev tvärstopp direkt!

Det gick minsan inte när man inte hade fast jobb trots att min polare skulle gå i borgen för mig. (Han hade fast jobb då..)

Efter någon minuts munhugg med samma kille som sålt statusprylar till mig för över 25 000:- de senaste 3-4 åren beslutade jag mig för att be honom att dra åt helvete en gång för alla!

På väg hem till Svärdsjö så passerar man genom Falun och i Falun såg vi en skylt vid vägen att en annan affärskedja hade kampanj på Nokia 101:or...

Mindre än 10 min efter det att jag sett skylten så var jag lycklig ägare av min första mobiltelefon, och dessutom på räntefri avbetalning. :)

Vad i hela friden har detta med wF att göra då? :e

Jo... En liknande sak har hänt denna vecka!

Min polares far skulle köpa en ny dator till sig själv och den musikförening som han jobbar för skulle betala den mot faktura.
Datorn som skulle inhandlas var en helt ok "paketprisdator" för hyfsade pengar etc, etc...
Butiken som skulle tjäna en slant på den datoraffären var: OnOff i Falun ;)

Polarens farsa kontaktade mig och frågade om jag hade lust att kika förbi i butiken för att "ta en sista titt" på datorpaketet och bedömma om han skulle bli lurad eller inte. Jag ställde självklart upp och mötte upp i butiken vid 5 tiden efter jobbet.

Väl där fick jag höra att han tyvärr inte kunde få någon dator med sig hem pga att OnOffs hela fakturering sker från Stockholm och det kontoret stänger 16.00 varje dag trots att butiken i Falun har öppet till 20.00 :x

-Jaja, sa vi och accepterade expeditens löfte om att datorn skulle kunna hämtas dagen efter..

Dagen efter (I går på eftermiddagen) ringde polarens fader mig på jobbet och berättade att det inte gick att hämta datoreländet ändå pga att de var tvungna att ha kopior på registreringsbevis från PRV samt nått mer som jag inte kommer ihåg...

Då sa jag: -Nu är det nog! x(
-Jag ringer tillbaka inom 20 minuter!

Jag fattade då min mus med högra handen och knattrade lite på tangentbordet med den vänstra handens pekfinger... www.datormaklarna.se skrevs in i adressfönstret på min browser och sedan klickade jag mig runt bland de färdiga datorpaket som fanns där... Det visade sig att dom hade minst lika mycket dator för mindre pengar än vad OnOff skulle ha för sin :)

Då tog jag kontakt med... Ja, just det: Brimba (Känd på wF under nicket: "Brimba") :e och bad om en offert på en något modifierad variant på en av de paketdatorer som fanns.

Epiloge:

Nu sitter jag på mitt favvoställe på nätet och komponerar ett mastodontinlägg om en struntsak enligt många ;) och för några timmar sen sa jag godnatt till en mycket glad man som just fått sin nya dator installerad på sitt hemmakontor med programvaror och allt!

En simpel faktura-affär mellan ett datorföretag i Göteborg och en liten musikförening i Dalarna kunde alltså ordnas så att datorn stog på plats redan dagen efter!

Utan wF hade detta aldrig löst sig så enkelt! :)

Vad jag dessutom vill ha fram med detta är att Brimba är en bra kille att handla datorer av och i dag beställde jag en ny dator till min chef från samma eminenta leverantör! :)

Tack Brimba för bra service och må OnOff tappa flera potenta kunder i framtiden!!! :)

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

:r

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Vilken sport är roligast att titta på?
Hur långt är ett år?

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Vem älskar inte wF? :e

------------------
Varför tillverkar de inte plan i samma material som den svarta lådan, den håller ju alltid.

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Är det okej om OnOffs kvarvarande kunder är impotenta? :e

------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

*döper om tråden till Brimba Power* ;)

Shysst!

Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

:e

wF duger la väl ;)

------------------
"Eftersom allting ändå går åt helvete, kan man lika gärna vara optimist"
-Okänd

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Tycker nog att man får skylla sig själv om man går till ON OFF och handlar ... ;) :e

Själv handlar jag ALLTID på Expert ... ;)

------------------
En "smilis" säger mer än 27 ord!!!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

:x Blö, webforum...

(Ja, jag var tvungen ;) )

------------------
Tror du på ett liv efter födseln?

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Hörde om onoffs såkallade reor. Om man sparade de där reklambladen i A1-format som man får hemskickat lite ibland och jämför priserna ser man att från den ena superrean till den andra har onoff inte sänkt priset på en enda vara men höjt priset på fyra. Vid den härliga julrean höjde de priset på tolv varor i reklambladet. Jag tycker de har lite svag syn på vad rea är för nåt. ;)

Heder år spindeln! ;)

------------------
Axel Veibäck
Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff. /Mariah Carey

Axel: Ja, den där killen som gjorde jämförelserna läste jag om i tidningen! Nån som har en url till hans sida? Skulle vara mycket intressant...

------------------
Queen - Machines (1984)

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Ni har inte tänkt på att priserna kanske har gått upp, och att de kanske har sänkt priserna jämfört med deras inköpspris?

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Vilken sport är roligast att titta på?
När kan vi resa ut och besöka andra galaxer?

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

*hörde det på morgonpasset faktiskt* Jag tror att nån statlig instutition (vad heter de nu igen?) tog tag i det där.

------------------
Axel Veibäck

Nja, den här killen hade haft järnkoll på dem i runt ett år och det var tydligen satt i system riktigt ordentligt.

Just därför jag ville ha länken - för att kolla det själv. ;)

------------------
Queen - Machines (1984)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)