jag ska söka sommarjobb nu hade jag tänkt. var ska jag vända mig? kommunen där jag bor kan fixa sommarjobb till en men det är bara 3 veeckor och ca 3000 i lön. jag hade tänkt mig ca 4 veckor och lite mer i lön. är det möjligt?
har för mig att man kunde få sommarjobb på ett webdesign företag, vilket det var har jag ingen aning om men det är kanske någon som vet.
Om jag kontaktar ett webföretag som sysslar med webdesign och så, hur ska jag göra. är det bäst att ringa eller maila? och är det någon som har ett litet knep hur man ska få en fot in i företaget?
Vad ska man som 18-åring säga när man kommer till ett företag utan någon som helst utbildning inom IT? jag har ju några hemsidor att visa upp men kommer det hjälpa mig?
Bjarne Melin på Abel&Baker sa till mig att när jag skulle söka jobb skulle jag visa upp sidorna jag gjort eftersom det gick före alla webdesign utbildningar.
Jag skulle först ringa och därefter träffa dom IRL, om dom var sugna på det.
Visa upp allt du gjort.
Men om du verkligen vill ha jobbet så säg bara att du känner mig så fixar sig allt.
------------------ what about I give you the top25...
Japp, det stämmer det du säger. Ifall man har gjort några sidor som de tycker är bra så ger det dej en fördel.
Men det gäller ju att även vara social m.m De vill ju inte ha en zombie kanske, men jag känner ju inte dig så jag får väl lita på att du går att umgås med :e
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
Räjserduck, jag vill inte jobba i industrin, tycker det inte är skoj (så vitt jag vet) men får man inget annat sommarjobb så är det klart jag tar ett sånt, fast jag jobbar nog hellre ute isåfall så man kan få solbränna också.. ;)
------------------ Axel Veibäck Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff. /Mariah Carey
Allvarligt så tror jag att chansen att få sommarjobb på ett it företag är ganska liten. Sommaren är den period som IT företagen går på lågvarv.
Iaf hos mig ;)
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
nu tycker jag nanne ska vara tyst eftersom jag ringde ett företag idag och de var intresserade, en kompis praoar där nu och han har fått sommarjobb där så jag fick deras telefonummer och snackade och de var intresserade och de söker två sommarjobbare till så bughawk, kommer ner till Malmö och jobba med mig ;)
(om nu allt går vägen *hoppas*)
spango; gjorde det förra året, var inget skoj ;) tråkigt att söka bidrag av sina föräldrar även om jag tog emot dem med gläjde ;)
Vem vill vara på Framfab Eller ICON för den delen...
Ja säg det... :h
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.