"Han visste inte om barnet" nänä...han säger själv att han satte sig i skogen en bit ifrån bilen och väntade på att någon skulle upptäcka bilen...SKITSNACK! han stack därifrån! -om man läser den relaterade artikeln längre ner, så säger läkarna att barnet var kraftigt nerkylt och skulle inte ha övelevt ett par timmar till, om jag var pappan till barnet så skulle jag ha spöat upp knarkarn bara för det höga nöjet att se honom blöda .... §jr
Dessutom har han själv 4 barn "töser allihop" som han säger, men om han nu stannade kvar och uppenbart måste ha hört barnet skrika, varför tog han inte upp henne och försökte trösta?
Han skulle naturligtvis ha gjort det enda rätta när han upptäckte barnet i baksätet -kört henne och honom själv till närmaste polisstation, att han inte gjorde det visar att han var mer mån om sitt eget ruttna skinn än hennes liv!
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
Föräldrarna var väl inte så himla brighta själva...vem "glömmer" nycklarna i bilen och lämnar sin tvåmånaders baby där? Tycker inte synd om föräldrarna, däremot om babyn...vilket inte ursäktar att biltjuven också betedde sig väldigt oansvarsfullt. *Morr*...blir så sur på folk som de :(
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Ja han har ju faktiskt bett om ursäkt ! Var stod det att han var knarkare ? Eller är det du , Reefer , som dömer ?
Ja barnet är det absolut mest synd om. "Tack o lov" gick det ju ganska fort innan det hittades. Dessutom så satte sig ju "tjuven" inom titt håll o kollade så att ngn hittade blen ett plus tycker jag iaf
------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"
Verkar som om Reefer snackar om en sak som hände för tio år sen. När en narkotikapåverkad man stal en bil i Uppsala med en baby i bilen. Han stack från platsen när han upptäckte babyn..
Spelat upp sina pengar
Han erkänner utan omsvep att han begått brott tidigare, men den här gången är det annorlunda.
– Jag har dömts för stölder och misshandel, men någon barnarövare är jag inte.
där inväntade faktiskt biltjuven ngn räddare !! Anmälde sig själv o kom upp till föräldrarna för att be om ursäkt :) DÅ för 10 år sedan
FAKTA:
Det är drygt tio år sedan en biltjuv fick med sig en baby senast i Sverige.
En narkotikapåverkad 25-åring stal en bil i Uppsala och efter 45 minuter upptäckte han att det fanns en baby i bilen.
Sannolikt var det radion som gjorde att biltjuven upptäckte babyn. De bröt nämligen alla sändningar för en vädjan till biltjuven. När han hörde den parkerade han bilen och sprang från platsen. Polisens hundar kunde dock spåra upp honom.
Den 25-årige biltjuven dömdes för bilstöld och rattfylleri. Han straffades dock inte för kidnappning eller misshandel av babyn.
------------------
/Annelie
Jag faller inte för Expressens snyfthistoria. Men du är inte bättre själv som skriver saker som inte stämmer/du inte vet stämmer.
Den killen verkar ju vara spelberoende och ingen narkoman.
Men det ursäktar ju givetvis inte vad han gjort. Det är aldrig okej att stjäla en bil, med eller utan baby.
Om snubben nu nyktrat till så pass att han insåg att han hade ett spädbarn i bilen, varför parkerar han i ett relativt avskilt område. Hade det inte varit bättre att parkera mitt i stan där man vet att folk kommer och går för att ta sig till jobbet, väldigt tidigt på morgonen. Här hos oss kommer inte brevbäraren förrän vid 10-tiden och jag gissar att det inte var klockan 7 på morgonen brevbäraren var ute och delade ut brev.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Kan hålla med dig Cyberpet , men var det inte tidningsbudet ??
Kollar in sidan...
Glömmer aldrig
Han parkerade bilen intill en hästhage i Gärds Köpinge och satte sig sedan en bit in i skogen och väntade tills han såg att ett tidningsbud hittat bilen.
Jo men jag håller med att mer centralt hade vart en plus pluspoäng
------------------
/Annelie
Reefer jag hänvisade inte till ngn "j*a knarkare* eller ??
Nej, jag sa "knarkarjävel", think about it for a moment -en fyrabarns pappa som "bara" är spelberoende stjäl en bil som står utanför en närbutik när dess ägare är inne i butiken? -det låter definitivt som en pundare (=knarkarjävel), vet jag att han är det? -nej det kan jag naturligtvis inte veta, det är en kvalificerad gissning från min sida, dels pga att jag vet hur otroligt äckligt tabloider som expressen vinklar den här typen av historier (har en bekant som frilansar för bla dom), dels för att jag blir förbannad över hans likgiltighet, och jag upprepar mig själv från tidigare;
Dessutom har han själv 4 barn "töser allihop" som han säger, men om han nu stannade kvar och uppenbart måste ha hört barnet skrika, varför tog han inte upp henne och försökte trösta?
Han skulle naturligtvis ha gjort det enda rätta när han upptäckte barnet i baksätet -kört henne och honom själv till närmaste polisstation, att han inte gjorde det visar att han var mer mån om sitt eget ruttna skinn än hennes liv!
Vill också tillägga att efter det att jag börjat slå honom för mitt höga nöjes skull, - bara för att se honom blöda (om jag hade varit pappan till barnet), så hade jag fortsatt att slå honom lite till...bara för att se hur mycket han tål... §jr
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
Reefer: Våld är inte lösningen :)även om man kan bli väldigt arg på folk...Men jag förstår inte honom iaf...och vad är det för tant som skaffat 4 "töser" med honom kan man undra? :o
Hmm, öht har saker på sitone gjort mig lite mer intresserad av ämnet uppfostran...varför tänker inte folk efter lite när de skaffar barn? Regeringen kan inte stifta lagar som förbjuder idioter...men det är ju vi själva som uppfostrar våra barn och vi kan göra det bra eller dåligt...gör man det dåligt får hela samhället lida...undrar hur den där mannen uppfostrar sina barn :l...+ då att jag inte alls har mycket till övers för det där paret som lämnade sin baby i en bil som hade nycklarna kvar...puckos.
Tror dock inte att det hjälper att vara arg på honom, men jag hoppas verkligen att han inser vad han har gjort, och jag tycker att det var starkt av föräldrarna att förlåta honom.
Känner mig förbittrad idag :l...ibland undrar jag var mänskligheten är på väg...vuxna människor beter sig som känslostyrda tonåringar mitt i nån revolt, de tar inget ansvar, de är offer, det är synd om dem etc etc...jag kan hålla med så länge det inte används som ursäkt för att skada eller bete sig illa mot andra.
Tycker däremot att dessa människor borde få hjälp och stöd då deras föräldrar helt enkelt aldrig uppfostrade dem till att ta ansvar, förmodligen för att de var för upptagna med sina egna problem...så egentligen är de bara förvuxna barnungar.
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Vilken dj...a dåre... vilken normal person som helst, biltjuv eller ej, ser väl till att babyn hittas omgående! Nä, inte tusan har han mina sympatier inte. Vad spelar det för roll förresten om han vore knarkare eller ej... han är ju ett lika stort pucko hur man än ser på saken.
Tycker att han var rätt korkad som inte parkerade bilen på ett ställe där barnet kunde hittas fort..
Det var väl hans misstag o det fel han gjorde (bortsett från att stjäla bilen) :)
De som jag däremot skulle vilja spöa upp är barnets föräldrar! Hur i h***ete kan man lämna sitt barn i en bil mitt i vintern och dessutom sent? Hur oansvarig som förälder är man inte då? Såna människor ska f**n inte få ha barn.
Socialtjänsten borde omedelbart omhänderta det där barnet för föräldrarna verkar inte lämpliga! (enligt min åsikt)
Såna här saker skulle ju aldrig kunna hända om föräldrar tog sitt ansvar ju, tycker att om man har barn så måste ju ens prioriteringar ALLTID vara barnen..
En förälder skall alltid ha sitt barn under uppsikt annars gör dom inte sitt jobb som förälder!
Tyvärr är det inte många som tycker likadant och därför går det som det går.
------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
-Albert Einstein (1879-1955)
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849