webForumDet fria alternativet

Min dag..

Småprat

28 svar · 604 visningar · startad av Simpa

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg
Frågan#1

Vaknade klockan 6, och kunde inte röra mej utan att få smärtor i nakcen så jag nästan svimmade, har fått en väldig nackspärr eller något liknade, orkar precis sitta upp snabbt men det värker hela tiden :P

jaja nu vet ni, hoppas det går över tills ikväll så jag kan wF:a

*skriker* :o

syns..

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Nu är det bekräftat, ingen idé att gå och lägga sig man blir bara dålig.
Mycket bättre att somna framför skärmen, inga krämpor och så hinner man ju kolla e-posten innan frukost också :e

Krya på dig

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

du sitter ju vid icq:n nu iaf.....

*tycker synd om dig ändå*
;)

------------------
icaaq [ ajsack ]

man måste fråga för att lära sig något

---i suck ---

[Redigerat av icaaq den 21 feb 2001]

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Simpa >>

Har själv drabbats av samma sak, kände smärtan i nacken när jag vaknade imorse......jag blev tvungen att rulla ur sängen.

------------------
mschmidt & token
Say no more....

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Min dag upp 07 till sjukhuset för stelkrampsspruta :( sedan 09 till tandl. för en rotfyllning pga en spricka i tanden hade det blivit infl.4 sprutor innan bedövningen tog *AJ* :( Jag är SPRUTRÄDD

------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Annelie >>

Inte för att oroa, men vid inflamation är det inte långt kvar till tandlossning....

Någon har fuskat med tandborstningen! ;)

------------------
mschmidt & token
Say no more....

Nä jag hade friskt tandkött. Denna rotfyllning berodde på att jag hade en spricka i en lagning utan tandvärk. Fick höra av tandläkaren att ca 10-20% av alla de som rotfyller har värk, jag hade det inte. Jag sökte pga av att jag bet sönder en bit av tanden , då uppkom detta. Jag HATAR verkligen att gå till tandläkaren så därför har jag tvingat mig själv att gå 2 ggr per år för att slippa sådana här obehagliga överraskningar. Tandköttet , vad jag vet så kan man se det INNAN det går för långt. Om man borstar tänderna o en blödning uppkommer skall man hålla koll på blodfärgen har jag fått lära mig. Ju mörkare blod desto fler bakterier.

Trots att jag är rökare så har jag enligt tandläkaren fint tandkött...tyvärr sa han för det motiverar ju ej mej att sluta :)

Någon har fuskat med tandborstningen!

Hmm ;) vem skulle det ha vart som slarvat i min mun :)

------------------
/Annelie

[Redigerat av Annelie den 21 feb 2001]

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Du ska vara otroligt lycklig att du slapp värk i tanden innan du rotfyllde. Jag gick med värk i en vecka och det hade varit lindrigare att få huvudet avkapat. Fy fasen vad ont det gjorde. :(

Det var en sån lättnad när de började spruta in bedövningsmedel, en hel timme utan värk.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Stackars dig Cyberpet ! Huvaligen !! Ja i mitt falla så tog ju ej bedövningen först pga att ena kanalen ännu var infl. så då fick han spruta rakt ner i nerven :( HUR kan man bli tandläkare ? Brrr... ryyyyser

------------------
/Annelie

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag tror man föds till tandläkare... sadistiska anlag. :e

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

urk, fy fan..
suttit på sjukhuset hela kvällen, bra lång väntetid, nu har jag iafa fått massa med mediciner, fast dom gör inte så man mår särlskilt mycket bättre,illamånade och trötthet.. urk..

:(

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

*tycker synd om simpa*
Själv har jag kanske åkt på lungsäcks inflamation igen :(
Har ont i vänster skulderblad om jag anstränger mig samt om jag andas så gör det ont där bak :(

Så var det för ett årsen oxå när jag fick detta och jag blev inte frisk på 4 veckor :(

------------------
verktygslådan

Ett gott trams förlänger
livet :e

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Satt på jobbet och blev övertygad om att skallen är verkligen full med bomull och snor i skön förening... Var på ett möte med Högskolans rektor, han tittade nog lite konstigt på mig eftersom jag mest satt apatisk och hostade... ;)

Skulle jobbat i en pub i kväll, men det vart två Alvedon, ett rör Pringles och Star Wars V istället...

Och i morron har vi fullmäktige hela kvällen... *suck*

Fast å andra sidan börjar mitt operationssår i häcken att växa igen! Alltid något! :e

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

*frisk*

§e

jag var sjuk hela förra veckan och förrförrförra. så jag tycker jag förtjänar detta :)

------------------
A synonym is a word you use when you can't spell the word you first thought of.

Var sjuk dom första Tre/Fyra veckorna av skolan :P :)

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

tss, yeah yeah, vad var du sjuk i för lätt sjukdom då?

själv hade man bihåleinfmalamtion och halsfluss :e

------------------
A synonym is a word you use when you can't spell the word you first thought of.

Min start på 2001 :(
Avgassystem la av 0 1200:-
Bet sönder tanden jag "gnällde" om där uppe slutkostnad ca 3500:-

Generatorn la av = 1400:- fick den för "endast" 1000:- så det var ju iof en "billig" sak

Bihåleinflammation

Brände tummen i ugnen när jag skulle ta ut kyckling = Stafylycocker(stavning??) i såret = Antibiotika = 165:-

Två barn magsjuka i 48 timmar :(

Ena dottern har glasögon o hade fått förändrad synstyrka = 800:- plus linser till henne = 1800:- för första ggn så det ingick tydligen 5 "arvodes! besök där....

Ja sedan var det inget mer;) Kul att känna att man lever o har HELA 80% i sjukpenning :(

------------------
/Annelie

Sannah: Hade lunginflamation :)
Annelie: Stackare :(

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Lider med dig Annelie. ;(

själv har jag varit frisk, är nästan alltid det, var typ sjuk senast när jag gick i sexan, fast jag har ju haft lite förkylningar då och då men inget jag har stannat hemma från skolan för, det har jag andra anledningar för ;)

Däremot har jag också ont i nacken idag, jag och 4 andra kompisar spelade playstation igår och det blev lite tumult om vem som skulle spela med vem och med mera så vi startade helt enkelt ett kuddkrig om saken, synd att man inte hade kuddar överallt eftersom man fick sig några slag i huvudet och skallningar och fläskläppar.

Däremot har jag ett annat problem jag vill ta upp.
Jag har ett sår i näsan, såret är inte långt in utan typ en halvcentimeter in i näsan, det är skitjobbigt.
det är typ en massa hårdhud som sitter fast... vad ska jag göra? ;)

------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande

Tack Simpa o Grymt

Grymt Har du vart förkylt ? jag brukar sätta dit zinkpasta. Inte så snyggt då det är heltäckande vitt ;) men ha det hemma , krya på dig

------------------
/Annelie

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
149 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)