webForumDet fria alternativet

Ska man knarka???

Småprat

27 svar · 566 visningar · startad av jabbalizer

Medlem sedan jan. 2001229 inlägg
Frågan#1

Jag är emot knark, men när en idiot som knivhotat mig höll på att dö för att han ätit för många rohypnol-tabletter, kunde jag inte låta bli att skratta lite.

Vad säger ni??? Har ni knarkat eller? Är det tufft att knarka? Känner ni någon rolig knarkare? Tar ni åt er? §jr

------------------
Bättre en rövare i poolen än en polare i röven!!!

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Ojdå, det var visst en som nappade på mitt inlägg i tråden "era användarnamn" -men han startade en egen tråd han... :e

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

Reefer,

Tyckte att det blev bäst så. Finns ju en risk att det blir många inlägg.

Hur är det med dig då? Äter du mycket knark, eller inget alls?

------------------

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Knarka bör man annars dör man, eller hur var det :e

Känner ett par som knarkat, en av mina bästa kompisar tog redan knark första gången vid 12 och var fast vid 13, men jag, ja jag håller mej borta från pundar skiten. :)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Definiera knark... heroin, hash, tobak, sprit... ?

Vad jag inte förstår är varför sprit är lagligt och inte hash... båda är ungefär lika skadliga, fast på olika sätt...

Mvh, Vide

------------------
Jourhavande Vide

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Vad jag inte förstår är varför knark är olagligt. VIll man dö så får man väll ;)

Nä men knark (asså inte sprit) bör man nog hålla sig ifrån!!

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Jag är emot de starka drogerna. Räknar dock ej "vanliga" cig. o alkhol till det. De är iof en "drog" men varför leka med livet ? Nu får jag säkert påståendet : Men du röker ju ?! Jo jag gör det o tar det iof som en "drog" men kokain, marijana, hasch, amfetamin mm mm Nä där går min gräns. HADE oxå en vän som anv. knark men det var ju just det HADE ...denna underbara person fick bara träffa livet i 26 år :(

------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"

Medlem sedan juli 2000836 inlägg

Det jag inte förstår är att Tetrodoxin inte är klassat som narkotika, det är ju hur farligt som helst och jag läste någon stans att det är ca 100000 gånger mer beroendeframkallande än Kokain.

/ J

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Ska man knarka?
Man ska göra det man vill göra.. om någon vill käka svampar,se flumdrömmar samt kanske bli hemlös och hamna i fängelse, eller dö, så är det väl den personens val. Själv tycker jag att det finns vettigare saker man kan göra med sitt liv men det är bara min åsikt.

------------------
webmaster resources

Scooby-doo

Ska man knarka?

Din fråga är felställd -ska man knarka?!?! -nej det ska man naturligtvis inte, man ska öht undvika skadliga saker som att röka eller dricka alkohol, ELLER att knarka!

Dessutom, med en fråga som den här;

Känner ni någon rolig knarkare?

...så visade du att du bara är ute efter att trolla, eller hur? ;)

PS. snus är däremot bra och nyttigt, det ska man absolut göra .DS :e

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Har aldrig vågat knarka(lagligt eller olagligt...bortsett från två cigaretter i hela mitt liv :)), lika bra är väl det, har alltid varit väldigt rädd för de skadliga effekterna med droger etc. och för att bli beroende...vill inte att nåt tar upp en sån stor del av mitt liv.
Tycker personligen inte att det är tufft att ta droger, tvärtom, och jag tror inte att de riktiga missbrukarna som sitter fast i sitt beroende tycker det är tufft heller när t ex ungdomar vill prova på.

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

[Redigerat av Mirxa den 21 feb 2001]

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

PS. snus är däremot bra och nyttigt, det ska man absolut göra .DS

Tror jag håller med där.... :e

Någon liten last skall man väl ha men knark....*usch nej*

------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president

Grattis USA

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

jjag räknar allt som är personlighetsförändrande som knark, alltså inte cigaretter, det är bara en cancerpinne, men dock alkohol.

och nej, jag varken knarkar eller odlar lungcancer.

------------------
A synonym is a word you use when you can't spell the word you first thought of.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Ska man knarka?

-om du vill krympa hjärnan
-slippa bli gammal
-hamna på psyket i unga år
-bränna alla vänner

...m.m

Har sett en del "vänner" tramsa bort sitt liv totalt på detta sätt och jag kan inte annat än att beklaga. Men det är deras val. Det finns ingen riskfri drog och det finns ingen drog som är berättigad till legalisering - om vi nu talar om knark som esctasy, hasch, koks, amfetamin m.m... men även mediciner som valium, rohypnol m.m..

------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 21 feb 2001]

Medlem sedan jan. 200172 inlägg

Har går det undan sa pundarn.

En spruta i venen sätter fart på benen.

[Redigerat av Dexter den 21 feb 2001]

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Trots att det bara bor runt 17 000 i min kommun, så finns det mängder med knarkarkvartar. Polisen gör razzior titt som tätt......

------------------
mschmidt & token
Say no more....

M@rtin, ;)
Jag tror att knark är olagligt därför att det kostar en jävla massa pengar för staten. Visst, alla borde få bestämma själv, men inte så att det går ut över andra.

Johnsen, :q
Vet du ifall det äår lagligt att använda tetrodoxin? Det måste ju inte vara klassat som "knark" för att förbjudas. Hur stort problem är tetrodoxin?

Reefer, :)
Frågan är ställd på det viset för att allt från vanlig tobak till de mest exotiska drogerna ska diskuteras.
Är jag dum om jag inte förstår vad du menade med "trolla"? Kan du förklara? :h
Jag snusade själv för ett tag sedan. Det enda jag har emot snuset är att tandköttet flyttades upp en bit och att den där roliga "strängen" försvann!

Sannah, :p
Jag ser cigaretter som mer "knarkigt än alkohol. För övrigt så tycker jag att cigaretter ändrar folk på fler sätt än alkohol. Oftast när jag förtär alkohol blir jag mer pratsam iofs, men det ser jag som en förstärkning, inte en förändring. När jag rökte å andra sidan, blev jag jävligt kinkig när jag inte fick cigg, vilket enligt mig är en förändring. ;)

------------------

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Givetvis SKA man inte knarka! Eftersom det (oftast) är väldigt vanebildande och har otrevliga biverkningar så är det rent av korkat att knarka...

snus är däremot bra och nyttigt,

Han ÄR mänsklig trots allt! :e

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Jag tycker att det är tråkigt att hasch och marijuana så ofta jämställs med alkohol. Hasch och marijuana är betydligt med beroendeframkallande (psykiskt) och dessutom sitter det kvar i kroppen mycket, mycket längre.

....för att inte tala om att det är en inkörsport till tyngre droger.

Jabba-dabba-doo

Frågan är ställd på det viset för att allt från vanlig tobak till de mest exotiska drogerna ska diskuteras.
Är jag dum om jag inte förstår vad du menade med "trolla"? Kan du förklara?

Kort sagt; trolla är att skriva ett inlägg i ett påstått -oftast seriöst, syfte men egentligen så har man ett helt annat med det, typ... :e
(ie ute efter att provocera)

Ingen vidare bra förklaring -för trött nu, men jag tror att du förstår poängen...

Jag snusade själv för ett tag sedan. Det enda jag har emot snuset är att tandköttet flyttades upp en bit och att den där roliga "strängen" försvann!

Hmm, om man snusar så är det extra viktigt med att borsta tänderna noggrannt, min "sträng" under överläppen är "alive and kicking" men så har jag iofs inte snusat så förfärligt länge ;)

------------------

[Redigerat av Reefer den 21 feb 2001]

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)