webForumDet fria alternativet

En normal kvinna kan bära 45 liter mjölk – och bli mindre trött än en elitsoldat

Medier & press

24 svar · 370 visningar · startad av Annelie

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,32768,00.html?p=sidbotten

TROTS att vi har mindre muskler :)

------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Är det därför som Pliktverket har sänkt mönstringskravet för att bli godkänd till militärtjänstgöring fyra (4) gånger under 90-talet bara för att tjejer ska kunna göra lumpen? ;)

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

Ni? Är du en kenyansk kvinna?
Allvarligt så ligger nog en stor del i att de har tränat gå sedan de var små. En jämförelse... varför springer vinner afrikanerna oftast löpdistanser (och inte bara vinner utan kan ta hem alla medaljerna)? :)
Hur kommer sig att de afrikanska kvinnorna inte är lika dominerande som männen? Kan det vara så att de bär vatten på huvudet istället?
Personligen tror jag att nästan vem som helst skulle kunna vara lika effektiv (nåja lite goda gener behöver man nog oxå) bara man tränade sedan barnsben...

man behöver nog ej vara afrikan för att övas det räcker med att vara "mamma" eller bära hem X antal l mjölk per vecka :) för handen på hjärtat vem i hushållet bär mest ? :)

------------------
/Annelie

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Visst killar, ni har mer muskler men ni kan ändå lugnt lämna över matkassar, flyttkartonger och jordsäckar till era kvinnor. De är nämligen bättre på att bära. Nya vetenskapliga rön gör än en gång livet lättare.

:e :e :e

Hur många tofflar vågar föreslå detta?

------------------
Ancilla, face mea laganum!

för handen på hjärtat vem i hushållet bär mest ?

Jag :)

------------------

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Fast hur ofta bär man 45 liter mjölk på en gång? Då får man ju armar som en apa. :)

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Behöver ju inte vara 45 l ??!! Kan ju vara ett barn och 2 matkassar , eller hur ?? När mina barn var små hade jag banne mej aparmar :) Ibland kände jag mig som en bläckfisk. Män är oxå bra på andra saker ;)Hursomhelst så tyckte jag att artikeln var bra ;) .

------------------
/Annelie

[Redigerat av Annelie den 19 feb 2001]

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Hörni, har ni inte läst artikeln?? :q

Det står ju i texten! Afrikanska kvinnor och soldaterna bar samma börda och kvinnorna klarade sig bättre, på grund av att de sen barnsben lärt sig gå på ett superekonomiskt sätt!
I Afrika är det både varmare och mindre käk så det gäller att ta hand om kalorierna! Tro fanken att de går så ekonomiskt som möjligt...
I övrigt håller jag med D1Vas..osv. ;)

Vem som bär mest i mitt hushåll? JAG! Det är oftast jag som har bilen och blir kommenderad förbi Ica Maxi, om jag går hem från jobbet går jag förbi lokala butiken och då är det också liksom kört, det var jag som släpade alla tunga j*vla flyttlådor medan sambon knallade upp med blomkrukorna, jag och farsan släpade sängar och bokhyllor medan sambon och morsan bar tavlor...
Så kom inte och säg att kvinnor alltid bär mest! Inte mitt fel att alla inte har ett jämlikt förhållande. *lite småsur* :l

r
Tyvärr. Tekniskt fel. Ett fel uppstår tyvärr ibland när du surfar till Aftonbladet och använder Internet Explorer på en Macintosh.
Öh, felaktigt felmeddelande - det kunde nog inte bli mer fel... Jag kör Netscape under Win98 - Aftonbladet är lika usla som vanligt. ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Q jag dömer ingen jag frågar ! Härhemma är det tvärtom ! Det gubben ;) bär hem är pengarna :) Eller mig när jag somnat i soffan ;)Jag flyttade ensam från en trea till 5 rum när han var i USA jag bär hem kassar mm mm Men jag skrev ju oxå att män är bra , men vi är ofta bra på olika saker ....vilket väl är en himla tur ?!

------------------
/Annelie

[Redigerat av Annelie den 19 feb 2001]

Ja, för min del får ni gärna vara bra på att bära.... ;) *ironi*

------------------

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Ahhh.. Denna underbara "Vem gör vad i hemmet" diskussion som man aldrig tycks få nog av :e

*Gäspar*

------------------
Forumledare webForum

Skywalker:

*Gäspar*

är du oxå trött nu ikväll ? ;)

Visst kan disk. verka tråkig men jag är trött på alltid höra att männen alltid drar den tyngsta bördan...fel.Precis som det är fel på en hel del påståenden från kvinnor ... TUR att vi alla är olika o gillar olika saker

------------------
/Annelie

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

för handen på hjärtat vem i hushållet bär mest ?

Vem öppnar flest burkar med vacuum?

------------------
Tror du på ett liv efter födseln?

Visst kan disk. verka tråkig men jag är trött på alltid höra att männen alltid drar den tyngsta bördan

Men du verkar dra alla över samma kam, vilket är lite irreterande :( eftersom det finns många jämställda förhållanden idag. Vore det inte bättre om du formulerade om dig något och talade om "vissa män" och "vissa kvinnor"?

------------------

[Redigerat av PeW den 20 feb 2001]

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Tror också att kvinnor i högre grad än män "känner sig tvungna" att stöka och böka i hushållet, vilket får många kvinnor att tycka att deras män inte gör tillräckligt mycket eller mindre än vad dom gör.

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

citerar mig själv

Visst kan disk. verka tråkig men jag är trött på alltid höra att männen alltid drar den tyngsta bördan...fel.Precis som det är fel på en hel del påståenden från kvinnor ...

Eller hur PeW ?Vart skriver jag alla män eller alla kvinnor ? Jag har ej skrivit ngn stans att det gäller alla, men det är ju "kul" att det retar ngn ?!

Trodde nog ni fattade vad jag menade eg.

------------------
/Annelie

[Redigerat av Annelie den 20 feb 2001]

Medlem sedan dec. 1999826 inlägg

Efter att ha sågat ner ett träd, klippt fruktträden, lagat maten och diskat upp så ska jag nu gå ner och byta tvätt i källaren.

Hustrun? Nja, hon är på nåt styrelsemöte nånstans :h

/webb ( med rätt att vara toffel när jag vill ;) )

------------------
Vem ska du göra glad imorgon?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

webbmannen = hjälte! :)
Du har mitt fulla stöd, ta hand om kvinnan! :)

webbmannen attan va´flitig du vart !? Men du frukt träd i februari ? Skall man ta dem nu ?

Och hustrun bara "vilade" ja det var det jag visste att män är duktiga men det är kvinnor oxå o som jag sagt på olika saker.....Jag är glad att ha mannen när det skall meckas bil mm

------------------
/Annelie

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)