webForumDet fria alternativet

Pencilin å alkohol?

Småprat

9 svar · 351 visningar · startad av nakoz

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg
Frågan#1

hur funkar de egentligen med pencilin å alkohol..? är de okej å festa lite, trots att man går på pencilin? :e

MVH

------------------
nakoz :)

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Här är nån som frågat samma sak, http://www.nope.rns.se/qa/que/975.html :)

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan jan. 2001259 inlägg

jadå....det enda som händet är att pencilinet du ätit under dagen tappar sin kraft och verkar inte som det ska..........att festa å käka pencilit är ungefär samma sak som att inte ta pencilinet på den dagen......(vad ja vet iaf)

------------------
Det gör inte ont att dö om man överlever!

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Hehe, hon verkar veta vad hon skriver om:

Ytterligare en aspekt är att det är lätt att glömma att ta sin medicin om man dricker mycket alkohol.

Empirisk erfarenhet, månne? :e

r
Kom på en sak: det skulle inte förvåna mig om det finns penicillin med en röd triangel på, då ska man absolut inte dricka alkohol på upp till 15 timmar efter intaget av pillret! Det är dokumenterat livsfarligt!

------------------
To be or not to be - that's not a question!

[Redigerat av Q den 17 feb 2001]

oh yeah! kåvepenin it is! å party ikväll oxå! :e

tack för ditt snabba svar mirxa, nu måste jag nämligen rusa till bussen! tack tack! :)

MVH

------------------

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Eeh... varför äta penicillin överhuvudtaget om du inte vill bli frisk?

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

De ggr jag äter pencillin/antibiotika så håller jag mej borta från alkoholen. SÅ beroende är jag ej. Visst är det gott med vin till maten eller vad det än må vara men.... Jag fick av min läkare dessa rek. Att om jag tex skall äta pencillin 2ggr per dag i 10 dgr så om jag tog en tablett i morse o dricker alkohol nu till kvällen skall jag EJ ta den då utan ta en tablett mer i slutet. Då verkar pencillinet i morrn kväll igen :( JAG tycker inte att det är värt det

------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jo, och med dessa smådoser av penicillin som de ger ut i sverige så har man inte råd att hoppa över någon tablett eftersom de elaka bakterierna hinner växa till sig på nytt... mao blir hela kuren bortkastad.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

hmm... det känns helt okej nu iallafall... hemma å så... har bara druckit lite... så de verkar lugnt :e

MVH

------------------

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

nakoz: För dej så är det ej "farligt" men varför ta bort verkan ? Men men ...alla gör som de vill

------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)