Visar dom krafter som a-bomben besitter, inget man vill ha hemma på gårn ;)
------------------
Sluta köra huvudet i väggen och använd dörren!
17 svar · 215 visningar · startad av Sannah
http://www.f-1.ru/video/other/nuclear/index_e.html
intre roligt på något sätt, men intressant.
------------------
Sannah
Visar dom krafter som a-bomben besitter, inget man vill ha hemma på gårn ;)
------------------
Sluta köra huvudet i väggen och använd dörren!
så vackert, skrämmande, spännande, skräckingjagande, fantastiskt, grymt och "mänskligt"?...
hmm, inteligens leder till undergång?
området som utvecklats snabbast och effektivast genom mänsklighetens tid på denna planet är väll typ effektiviteten att förgöra oss själva...
------------------
weeee!
Det naturliga urvalet i full fart, mina vänner...
------------------
Crying tears of lead
spangoman - back from the dead!
Blir sugen på svamp :)
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Märkligt vad folk kan hitta på egentligen. Tänk om de lade ner lika mycket tid på att forska om sjukvård, och fördela resurser mellan länder istället.
//Demo
------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
Väl talat Demo, instämmer till fullo :)
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
Människan har egenskapen att förstöra sig själva..
- Muskelberget Arnold Schwarzenegger i Terminator 2
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
E = mc2
det största fysiska genombrottet sedan Newton H-bomber är dock att föredra eftersom massminskningen är större i dem och då blir energi utbytet mkt större (ca. 1000 ggr)
E är effekten i Joule = wattsekunder
M är massan (vikten) i kg
c2 är ljusets fart i kvadrat ca 9 * 10^18
detta medför att en massminskning på ett gram ger 2.500.000.000 kWh
på tidsintervallet 1 s skulle energi utvecklingen kunna bli 9.000.000.000.000 kW = 9000 TW
som skulle bortsett från relativitetsteorin och luftmotståndet kunna ge en stålbit med massan 1 kg farten 2.100.000.000 m/s = 7.56 miljarder kilometer i timmen ...
... ett enda litet gram ...
det är det jag alltid har sagt väte är bättre än knark ...
------------------
-Carpe Diem -
I huvet lungt ... nää det är från NV programmets formelsamling / Liber har tryckt den ...
------------------
-Carpe Diem -
coolt...har min typ i skolan....vet inte vilket förlag den är ifrån...
men din är inte möjligen grå och röd på omslaget, med en liten gnutta svart?
------------------
weeee!
ska snacka med rektorn ... vill ha BLÅ formelsamling på moderat dominerade Teknikum §e
------------------
-Carpe Diem -
Be rektor att även införskaffa en bok angående orduppbyggnad och sammansatta ord, i valfri färg.
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
sgtpepper
tycker det är roligt att märka ord ...
moderatdominerade ... var det det du menade? eller missade jag nåt annat
------------------
-Carpe Diem -
Citerar ur min formelsamling från gymnasiet.
Benämning
1 sekund
Definition
Tiden för 9 192 631 770 perioder av den strålning som motsvarar en övergång mellan två mycket närliggande engerginivåer i grundtillståndet av isotopen cesium-133.
Nu vet ni alltså hur det är att vara fysiker. Därför behöver ni inte studera vidare efter gymnaisiet. Därigenom har ni sparat ihop till 50.000 cheeseburgare. Just nu kostar en dubbel cheeseburgare bara 15 kronor på McDonald's.
------------------
Jag är hellre rik än dum
Som en fotnot kan jag nämna att när jag ser den där senaste reklamen från Mcdonalds så är jag glad att jag bojkottat deras stinkande produkter dom senaste 7 åren. (Oj! nu lät jag f-n som en vegan :) )
Den säger en hel del om det företaget.
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
[Redigerat av Reefer den 11 feb 2001]