webForumDet fria alternativet

var ska man dra gränsen?

Företagande

5 svar · 256 visningar · startad av Peter_B

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg
Frågan#1

Jag har en tjänst på nätet där vem som helst kan öppna en egen nätbutik, och detta verkar ha utnyttjats av personer med anknytning till ny-nazistisk verksamhet.

jag har stängt av butikerna i fråga då jag uppmärksammades på att de fanns, men det har blivit ett himla tjafs i vårt diskussionsforum...

var ska jag dra gränsen tycker ni? förbjuda alla butiker med anknytning till politisk verksamhet?

------------------
PeterSign v 2.3.36

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Förbjuda allting som du inte tycker är passande?

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Har inte nazisymboler blivit olagliga? I så fall kan du ju hänvisa till lagtexten, antar att du är ansvarig för hela klabbet i slutändan.

Du kan sätta upp vilka kriterier du vill egentligen, eftersom det är du som äger tjänsten.

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Särskilt om det är en ny-nazistisk verksamhet.

------------------
Forumledare, webForum

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Du bör ju lägga upp regler för hur din tjänst ska användas redan från början.
Om nynazister använder din tjänst för politiska syften - mot dina regler - så är det inte mycket att diskutera om. Men om en person - oavsett politik, religon m,m - använder din tjänst helt opolitiskt och utan inblandning av olagligheter bör du kanske tänka igenom ditt beslut innan du sparkar ut denne.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Det är ju din tjänst så du måste ju få bestämma vad du tycker är passande eller inte.

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)