Mad risk för att vara rasist.......
238 svar · 1 961 visningar · startad av BigLapin · sida 7 av 12
Frågan, av BigLapin
så undrar jag bara vad alla "mörk-hyade" som vill bråka och hatar svenskar egentligen gör här??? Jag va på stan me nå kompisar igår å sen gick vi på Mac Donalds å käka glass.....då va de en "mörk-hyad" som kom upp till oss å hade blängt på oss i en halvtimme å fråga om vil ville bråka eftersom vi va så stora i käften.....men vi hade bara käkat glass å druckt bärs......varför är dom så kaxiga......
Läs frågan i sin helhet →Hmm...det kanske inte är samma situation i städer som Örebro som i städer som Sthlm, GBG och Malmö?
Matti:
Jag funderar på vad du är för en kille egentligen? Jag känner några killar som bor i Rinkeby och där är det iaf väldigt mycket bråk och brottslighet...så jag har väldigt svårt att tro att det inte skulle vara så där du bor.
Men jag kan inte förstå att du inte har sett nåt? Går du aldrig ut? Tar du cykeln direkt från skolan cyklar raka spåret hem till datorn och sätter dig där tills du ska sova?
Man börjar ju undra?
Förlåt så inihelvete då, men jag blir fan lack på såna där korkade uttryck :(
------------------
otroligt vad mycket skit en liten pojke kan skriva
Matti:
Jag funderar på vad du är för en kille egentligen?
Han är en datornörd som alla andra vettiga människor förstås :e
------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]
Mina damer o herrar:
Jag vill be om god ton även i denna tråd! :)
------------------
www.motorforum.nu
Nöjd, Skywalker? ;) http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/002327-5.html#119
------------------
otroligt vad mycket skit en liten pojke kan skriva
Det är en viss skillnad på södra Botkyrka (Tumba, Tullinge) och Rinkeby.
Men jag kan inte förstå att du inte har sett nåt?
Självklart har jag sett bråk (såvitt jag vet så förekommer det överallt) men jag har aldrig sett ett invandrargäng (fler än 2 pers) bråka med någon annan.. å andra sidan så rör jag mig inte speciellt mycket på nattetid.. men jag har flera kompisar som super sig fulla etc. och ingen av dem har blivit rånad eller misshandlad av några farliga elaka invandrare.
Känner personer som gjort inbrott i kiosker, som snott (snor?) bilar och som stjäl folks fälgar (hahah, ok, de lyckas aldrig få loss fälgarna men de försöker iaf :e) - ingen av dessa har blivit rånade eller misshandlade (allvarligt).
Sedan är ju 15-åriga förortsungar inga perfekta personer att råna heller.. Det är inte sannolikt att någon kommer hit för att råna när man åka till Djursholm.. och ingen som bor här rånar andra som också bor här.
En i min klass kom till Sverige för ett år sedan från Finland. En rikigt aggressiv typ. Han är relegerad från skolan nu (han höll på att slå till vår nya klassföreståndare..). Då han kom utbrast han någonting i stil med "Fan vad många svartskallar". Han super sig full varje helg. Konstigt nog har han heller inte blivit misshandlad, eller misshandlat någon.. (enligt rykten har han dock sparkat en polis då han var full men det är som sagt bara rykten..)
r
Så, jag har alltså aldrig sett någon kasta en tegelsten i huvudet på någon annan. Och om någon skulle göra det så skulle det inte ha ett skit att göra med den personens nationalitet, ursprung eller kultur.
------------------
webmaster resources
[Redigerat av Matti den 05 feb 2001]
Integreringen eller anpassningen till samhället har fungerat bra här i Örebro, numera så är de flesta "gängen" mixade av både "svennisar" och "invandrare" ;)
Skämt åsido så har Örebro sin beskärda del av gängbråk, likväl som övriga invandrartäta orter i Sverige.
Men det oprovoserade grova våldet har aldrig blivit personifierat till invandrare här i Örebro, dom värsta gängen har bestått, till övervägande del, av "svennisar".
Kriminalitet är en klassfråga, och så länge som vi placerar in invandrare i den lägsta klassen kommer det att finnas de som börjar begå brott (dock långtifrån alla vill jag påpeka).
Varför ska det vara så svårt att förstå??
Du har sagt det flera ggr Mirxa men det förtjänar att nämnas igen ;)
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
Exakt :)
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Det kanske bara är jag som rör mig i såna farliga kretsar då. ;)
Jag håller ju förstås med om att det är fel att placera invandrare på "fel" ställen men även om en familj får möjlighet att bo i t ex Ulricehamn så är det faktiskt många som flyttar till Hammarkullen där de bor med många andra invandrare.
Jag förstår dem såklart men ändå...det är ändå deras val.
Sen så tycker jag det känns som att de flesta här inte vill se verkligheten. Ställ er på Plattan i Sthlm eller i Femman i GBG en lördagsnatt och prata i mobiltelefon.
Jag kan sätta 500:- på att ett invandrargäng kommer fram och vill låna mobilen. Du behöver förresten inte stå just på de ställena...ställ dig bara en stund inne i centrala stan så märker ni nog vad jag menar.
Hemskt men sant!
Gustav, jag sätter emot.
Ge mig genast mina 500:-
Jag var förra lördagen. Under c:a 20 min satt jag ensam i trappan och väntade på några polare. Det hann gå förbi många "invandrare", jag lovar :)
Vad ska jag hitta på för mina 500? :)
------------------
what about I give you the finger...
En kompis till mig blev omringad av 7 invandrare i Malmö för några år sedan. De var väl 14-17 år och min kompis var 17. De gjorde ingenting......
De kollade bara så att han inte slog tillbaka när deras kompis, som såg ut att vara 13-14 år, sparkade och slog på honom. Låter inte detta kul, så vet jag inte vad som är roligt!
------------------
Bättre en kniv i handen än två i ryggen!
Du kan ju alltid köpa en stulen mobiltelefon för pengarna!
------------------
Bättre en kniv i handen än två i ryggen!
Kim:
Jag vet inte om du Annelie lever i dagens samhälle, men oprovocerat våld är vanligt förekommande idag.
Nä jag lever på 1700 talet :) Klart det finns våld ! Men jag retar mej på det som nämnts att det BARA är eller är MEST invandrare som bråkar. Det kan jag ej hålla med om
------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"
jabbalizer:
det var 7 personer ur den lägre samhällsklassen, förmodligen med sociala problem, som omringade din kompis. Vilken mängd pigment som fanns i deras hy och vilken "kultur" de råkade tillhöra är i sammanhanget högst irrelevant.
/me håller med Mirxa & Luxman!!
Folk som inleder en mening med "Jag är inte rasist, men..." och sedan ägnar sig åt (omedveten?) högläsning ur sverigedemokraternas partiprogram finns det alldeles för många av i vårt samhälle.
Gustav: Jag vill också ha en femhundring!! Har stått på plattan ett otal gånger & snackat.
------------------
/Morph
Wilhelm Tell? Var det inte han som sköt ett äpple genom huvudet på sin son?" - Hardy Hawk
[Redigerat av Morph den 06 feb 2001]
det var 7 personer ur den lägre samhällsklassen, förmodligen med sociala problem, som omringade din kompis. Vilken mängd pigment som fanns i deras hy är i sammanhanget högst irrelevant.
Tycker faktiskt inte att det är helt utan värde.
Vi hjälper dessa männsikor att undkomma krig, tortyr och politisk förföljelse. Deras barn får växa upp i en trygg miljö och studera i en av europas bästa skolor. Tror inte att det finns något land i europa där dessa människor känner sig mer välkomna än i Sverige, och där toleransen och generositeten gentemot dessa människor är större.
Tycker då att det är tragisk att alla som på något viss vill förbättra dagens invandrarpolitik, eller som på något sätt är kritisk till dagens invadrarpolitik, alltid klassas som rasister och nynazister.
För övrigt hade säkert de som omringade "hans kompis" sociala problem. Det stämmer. De sociala problemen kan vara en mycket bra förklaring, men knappast någon ursäkt.
//Demo
------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
[Redigerat av demo den 06 feb 2001]
Demo
Tycker då att det är tragisk att alla som på något viss vill förbättra dagens invandrarpolitik, eller som på något sätt är kritisk till dagens invadrarpolitik, alltid klassas som rasister och nynazister.
Håller med dig fullständigt! Gäller många andra känsliga debattämnen också.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 06 feb 2001]