AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Damion nu tycker jag att du gör ett grovt övertramp när du säger
"De snor även åt sig socialbidragen som dem faktiskt inte behöver, eftersom de åker om kring i fina bilar, och bär kläder som kostar en hel del pengar, som dem inte kan komma å säga att dem fått från socialen, för dem ger inte pengar till sånt"
En del kanske har utnyttjat systemet men inte alla !! Dessutom är just detta en punk som jag retar mej på i politiken. Kan berätta en sann "otrolig" historia:
Vårt företag skulle få besök av 4 st kinesiska killar...de kommer till Arlanda o blir där "slussade" åt sidan med hänvisning till en tolk som informerar dem hur de skall kunna söka bidrag o med ett tel.nr till en socialjour !! SANT !!! Det tog ett bra tag innan dessa killar kunde berätta hur det låg till då deras engelska var mer än knackig !!
Det där att utländska står för 70% av brotten ?? vart har du sett det ? KAN det stämma ?
Jag har bevittnat min mans bäste vän bli BLODIGT nerslagen o misshandlad o till följd av detta döv på ena örat av 10-15 svenskar så....
Vill eg. inte försvara ngn men ej heller smutskasta oskyldiga.
------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"
Bara för att klargöra vissa saker och skillnad mellan främlinsfientlighet och rasism så kommer här ett par citat
Rasism
rasism [-is´m] s. -en
åskådning som hävdar att olika människoraser har olika värde o. bör ha olika ställning i samhället m.m.
Främlingsfientliget
Det är inte främlingsfientlighet att förespråka en reglerad invandring eller en restriktiv flyktingpolitik. Man kan önska en minskad invandring utan att vara fientlig mot invandrare. Få svenskar är främlingsfientliga - betydligt fler önskar en ändrad flykting- och invandringspolitik.
Inte heller är det främlingsfientlighet att ställa vissa krav på dem som just fått uppehållstillstånd i Sverige, t ex att de ska anstränga sig att lära sig svenska. Man kan till och med förespråka assimilering utan att det betyder främlingsfientlighet.
För det tredje är det inte främlingsfientlighet att vara oenig med enskilda invandrare eller ens att skarpt kritisera enskilda invandrare. Svenskar får vi kritisera, då måste vi även få kritisera invandrare - annars blir det diskriminering.
Främlingsfientlighet är att ha en allmänt negativ inställning till invandrare. Det slår alltså generellt, och därmed orättvist. Det drabbar oskyldiga individer och det försämrar vårt samhällsklimat.
------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president
Grattis USA
DDamionMedlem sedan aug. 2000207 inlägg Dn 67%
Svd 70%
Aftonbladet 70%
Va fan det finns väl svenskar som också begår brott? eller?
En del kanske har utnyttjat systemet men inte alla !! Dessutom är just detta en punk som jag retar mej på i politiken.
Ja vetifan vart du bor men.. men de finns säkert skysta invandrare som inte "håller på så" men det är inte många jag känner, visst ni lär säkert kalla mig för rasist men de är det samhället jag har växt upp i, bor i..
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Damion, vilket datum släpptes respektive tidning där dessa siffror angavs?
------------------
webmaster resources
DDamionMedlem sedan aug. 2000207 inlägg <Tillägg>
Jag är helt klart emot det invandringssystemet vi har idag
</tillägg>
[Redigerat av Damion den 03 feb 2001]
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Damion om du är rasist eller inte vill jag ej uttala mej om , men jag skulle vilja kalla det okunnighet. DRA INTE alla över en kam. Tror ej det spelar så stor roll vart man bor. Bor man tex i en kommun med 50.000 invånare o 5000 är utländska ja då syns de mer kanske ? Nä okunnighet tycker jag det är o jag vill se mer än tre tidningar o % satser
------------------
/Annelie
Demokrati???
Inte om man inte får säga vad man tycker.
Om en invandrare misshandlar en "svensk", så är det misshandel. Om en "svensk" misshandlar en invandrare, är det en rasistisk misshandel.
Jag tycker inte att någon ska få på käften, men om nu någon skulle få det, borde det väl vara på samma villkor.
Varför får inte jag gå med rakad skalle och bomber-jacka? Det är ju inte sällan man ser en invandrare med den stilen.
Det är som jag alltid har sagt: Det är dumt att gå med turban genom Sjöbo. :p
------------------
Skulle bara vilja hälsa till min mamma! INTE
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Att få säga vad man tycker säger jag ja till ! Men om man kommer med sk. fakta vill jag veta mer....
............
Sån är jag...
------------------
/Annelie
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Varför får inte jag gå med rakad skalle och bomber-jacka?
Vem har sagt att du inte får göra det?
------------------
webmaster resources
DDamionMedlem sedan aug. 2000207 inlägg DRA INTE alla över en kam.
Annelie har jag gjort det?
Om en invandrare misshandlar en "svensk", så är det misshandel. Om en "svensk" misshandlar en invandrare, är det en rasistisk misshandel.
Dessutom så uppmärksammas det nästan aldrig i media om en invandrare misshandlar en "svensk".
"Mångkultur föder motsättningar, tror att det är bättre om man skulle bara ha en sorts människor på en sorts plats, stödjer på de sättet segrigeringen"
------------------
»John
Leader for Nolltre ™
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag är också helt klart emot det invandringssystemet vi har idag. Det är ju en massa invandrare som blir hemskickade! Jag antar att Damion har helt motsatt uppfattning, men jag tycker att invandringskvoten kan höjas.
Fråga: Skulle Sverige se ut som det gör idag utan invandring? Svar: Nej!
Fråga: Har invandringen varit positiv eller negativ för Sverige? Svar: Markant positiv!
Utan invandringen i Sverige runt världskrigen skulle Sverige aldrig kunnat ha utvecklats som det har gjort. Vi kanske hade suttit här uppe i norr med 5 miljoner invånare och en rejält krass ekonomi. Oj vad kul.
------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison
DDamionMedlem sedan aug. 2000207 inlägg Har invandringen varit positiv eller negativ för Sverige? Svar: Markant positiv!
jaha visst? hurdå? Förklara!
Visseerligen får vi ju in mer bråkiga barn i sverige om det var det du tänkte på?
aha du skrev det under..
"jaja jag ska inte hindra dina tankar att tro det du vill tro"
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Damion ja det tyckte jag du gjorde när du skrev att de utnyttjade socialbidragen mm
Ja klart att det är misshandel = fel om en svensk slår en grekisk eller tvärtom. Men att döma pga hudfärg är fel. Säger nu INTE att jag menar att ni gjort/gör det ......
------------------
/Annelie
[Redigerat av Annelie den 03 feb 2001]
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg
en sorts människor
Upp med alla glasögonbärare till norrland! Här kan vi ju inte ha dem! (Förlåt norrlänningar)
------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison
DDamionMedlem sedan aug. 2000207 inlägg Damion ja det tyckte jag du gjorde när du skrev att de utnyttjade socialbidragen mm
"" = citat = jag citerade
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Damion, jag snackar långsiktigt som du kanske ser om du läser hela inlägget. Och du drar mycket riktigt alla över en kam (kant?) som Annelie säger.
------------------
Axel Veibäck
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Dessutom så uppmärksammas det nästan aldrig i media om en invandrare misshandlar en "svensk".
Köp dig en polisradio så får du veta när någon misshandlar en annan. De flesta vanliga människor har inget behov av att få veta när någon blir misshandlad. Borde alla fortkörningar också rapporteras i media?
------------------
webmaster resources
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg
Visseerligen får vi ju in mer bråkiga barn i sverige om det var det du tänkte på?
Vi kan ju sluta föda barn också så slipper vi alla bråkiga barn.
------------------
Axel Veibäck
SSannahMedlem sedan dec. 20002 147 inlägg
men vi hade bara käkat glass å druckt bärs......
bärs är fan tufft att säga typ bah. suuuuuuuupa! suuupppppaaa!! yeah yea yeah!
------------------
"Maybe there is no actual place called hell. Maybe hell is just having to listen to our grandparents breathe through their noses when they're eating sandwiches."
- Jim Carey
http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg JAG är glad att vi vår kommun har invandrare för de bakar så goda pizzor o kebaber :) Dessutom så tycker JAG att de är bättre på att jobba obekväma arbetstider. Men bara för att jag tycker så är jag ej svensk rasist. Men jag tycker att invandringen är bra, men politiken är det lite felknas med.
------------------
/Annelie