webForumDet fria alternativet

Mad risk för att vara rasist.......

Politik & samhälle

238 svar · 1 961 visningar · startad av BigLapin

Medlem sedan jan. 2001259 inlägg
Frågan#1

så undrar jag bara vad alla "mörk-hyade" som vill bråka och hatar svenskar egentligen gör här???
Jag va på stan me nå kompisar igår å sen gick vi på Mac Donalds å käka glass.....då va de en "mörk-hyad" som kom upp till oss å hade blängt på oss i en halvtimme å fråga om vil ville bråka eftersom vi va så stora i käften.....men vi hade bara käkat glass å druckt bärs......varför är dom så kaxiga.........??????

------------------
Det gör inte ont att dö om man överlever!

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Det finns väl kaxiga "Svenskar" också.

------------------
Forumledare, webForum

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

varför är dom så kaxiga
Dom? Vilka syftar du på?

------------------
webmaster resources

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Nu är jag trött på att man klassas som främlingsfientlig så fort man säger något negativt om en invandrare! x(
Det behöver inte vara fråga om rasism bara för att det uppstår osämja mellan en "vanlig svensk" och en svensk med utländsk härkomst. :)

------------------
Jag är hellre rik än dum

Nu är jag trött på att man klassas som främlingsfientlig så fort man säger något negativt om en invandrare!
Var du med när det hände? (Hur kan du veta att det var en invandrare som tjafsade?)

------------------
webmaster resources

ok, förlåt lilla matti. Jag kanske skulle ha skrivit "person av 2:a generationen till en i rakt nedstigande led invandrare".

Är det bättre så?

------------------
Jag är hellre rik än dum

Bättre?
Om du inte var med så har du ju ingen aning om vad du snackar om.

------------------
webmaster resources

Var du med då?

Om inte så har ju inte heller du någon aning om vad du snackar om.

Du är ju totalt omöjlig att föra en vettig konversation med.

HEJ DÅ!

------------------
Jag är hellre rik än dum

Hej då.

------------------
webmaster resources

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Matti :e :e :e

------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Jag tyckte då INTE att Matti hade en enda poäng här ! Att ställa en fråga som BigLapin gjort behöver ju inte leda till att det skall märkas ord. Sådant skall vi ju undvika har jag fått veta ;) Åter till ämnet....

------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"

Åter till ämnet
Mjo, men först måste vi väl få veta vilka BigLapin menar med "dom".

------------------
webmaster resources

RÄTT Matti ! Att kalla 1 grek tex för dem är FEL enligt mej. Precis som att säga att alla Stockholmare skulle vara kaxiga. Det finns ju även svenskar som är det men att dra alla över en kam...

Jag tror att det kan vara som så att en minoritetsgrupp märks mer än svenskar , men är det på ngt sätt värre ? Nä det tror jag inte

------------------
/Annelie

Vad jag förstod så var det den "mörk-hyade" som tjaffsade, men det är väl inte bara de som tjaffar eller hur.

Kim.

Nu är jag trött på att man klassas som främlingsfientlig så fort man säger något negativt om en invandrare!

Vem och när klassades någon som främlingsfientlig i detta sammanhang?

Jag förstår dock vad du menar. Jag är inte främlingsfientlig, men har många åsikter om invandring till sverige, "vågar" dock inte prata om det med folk ju pga att man då blir stämplas som just främlingfientlig, särslit av en med invandrabakgrund. :l

------------------
Forumledare, webForum

Håller med dej oxå Hallgren.

Att ha en viss åsikt om invandrar politiken får man inte ha utan att riskera att klassas som rasist. jag anser mej inte vara rasist men har en del politiska åsikter om en del saker....

------------------
/Annelie

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Nu vet jag inte hur situationen var, men jag uttalar mig iallafall.. ;)

Vad sjutton har det för betydelse vilken färg på huden man har när man tjafsar? Jag skulle kunna säga att det var ett sånt där gäng med glasögon som var ute och tjafsade, men då var det väl troligen inte glasögonen som var det viktiga i sammanhanget? Men hänvisning till min första mening vågar jag påstå att det lika gärna kunde vara en vit, röd, svart eller vad du vill som tjafsade. Jag tycker inte om ett samhälle som behandlar människor på det viset överhuvudtaget..

------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison

Nu låter det som smör.... :) Men jag tyckte Axel sa ngt BRA

Jag tycker inte om ett samhälle som behandlar människor på det viset överhuvudtaget..

JAG tolkar det som att alla är lika mkt värda ?! Det håller jag med om !!

------------------
/Annelie

Håller självklart med men (gillar det ordet ;) ) tyvärr är det ju inte så. :(

Det har ju gått så långt pga av rasismen och nazismen att man inte längre kan diskutera såna här frågor utan att klassas som främlingsfientlig.

Det är för jävligt rent ut sagt!

------------------
Forumledare, webForum

Medlem sedan aug. 2000207 inlägg

1# De är ju tyvärr så att ca 70% av alla brott begås av invandrare, trots att de är en liten minoritet

(ibland kan det vara svårt att inse riktig fakta, de flesta lär väl tro att de är mest svenskar som begår brott men så är det inte..)

"De snor även åt sig socialbidragen som dem faktiskt inte behöver, eftersom de åker om kring i fina bilar, och bär kläder som kostar en hel del pengar, som dem inte kan komma å säga att dem fått från socialen, för dem ger inte pengar till sånt"

Hey du grabben! Får jag låna din mobil, jag måste ringa ett viktigt samtal!

Hur många känner igen den repliken?

Citerar lite:
"Det värsta jag bevittnat var nog när det stod ett pack turkar några meter ifrån en minuten automat i Uppsala. Man såg på dem att de stod och väntade på att någon litet försvarslöst barn (som en 8:a) skulle komma och ta ut cash. Jag är så jävla glad att jag vände mig om när de gav mig en iskall blick, eftersom jag för tillfället var påväg att ta ut pengar."

"ordet turk bytt betydelse från dess original ursprung. Förr var det en benämning på en nationalitet, men numera har det kommit att beskriva de flesta människorna från länderna i mellanöstern. Jag har studier som stärker min teori: Låt mig referera till min äldre broder som läser Bioteknologi på Katedralskolan i Uppsala. Han har bevittnat en diskussion mellan två personer från länder i mellanöstern. Deras samtal gick ut på exact det jag beskriver nu. Låt mig citera: "Ordet turk behöver ju nödvändigtvis inte betyda människor från turkiet. Det är ju en livsstil, inte en nationalitet". De syftade på att de hade stött på två 'turkar' tidigare den dagen, som ville låna deras mobiltelefon för att ringa ett 'viktigt samtal'. Låt mig beskriva lite noggrannare med ett annat exempel. Om man är 'fjortis' behöver det inte betyda att man är 14 år. Det är en livsstil. Man kan gå i årskurs 6 och vara fjortis, och man kan även vara vid åldern trettio. De flesta som är 14 år är dock fjortisar, eftersom deras beskrivning oftast matchar en fjortis beteende. (Det är mer tjejer än killar som är fjortisar)."

[Redigerat av Damion den 03 feb 2001]

1# De är ju tyvärr så att ca 70% av alla brott begås av invandrare, trots att de är en liten minoritet
Källa?

De två citat som ligger längst ner i Damions (John på nolltre) inlägg kommer från Nolltre:
Elev skjuten i halsen på en toalett på Bromma gymn..

(Läs gärna den tråden innan ni besvarar Damions inlägg)

------------------
webmaster resources

[Redigerat av Matti den 03 feb 2001]

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)