det låter jävligt sjukt, men jag förvånar mig inte längre, jag såg en repoerter i medimagasinet förra säsongen som jobbat för svt hur länge som helst.
Han berättade CNN tog upp en nyhet, och det vara ganska skrämmande.
Det verkar som om det är viktgare för reportrarna dag att deras bolag går med vinst, så att de får bra utdelning på sina optioner när de löser in dem, och sen ger de fan i människorna, både vi som ser bilderna och tror på det och de som finns med på bilderna.
jag tror det bästa sättet att lösa dtta på är att införa en europeisk public service kanal som har en gene nyhetbyrå och inte styrs av någon.
Det var väl nån iscensatt landstigning i nåt afrikanskt land för ett tag sen? Bara för att skapa nyheter eller nåt. Jag hade en bild om det i min förra samhällsbok. Tro för bövelen inte på allt i tidningen!
------------------ Axel Veibäck I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison
Det är tragiskt att dessa PLO:are använder våld hela tiden.
Sen att israelerna var först på plats i Jerusalem, verkar palestinierna fullständigt skita i. x(
Ska man diskutera om en allvarlig fråga som den här så är det nog bäst att man vet något om ämnet som man ska diskutera...den rasistiska apartheid-staten Israel kom till 1948 på ett FN-mandat som talade om "ett judiskt nationalhem" INTE en judisk stat, dom nöjde sig inte med det utan utropade en judisk stat kort därefter i strid med FN-mandatet, och började att med militärt våld och terror fördriva dom palestiner som bodde i dom av judarna inflyttade områden som skulle ingå i deras självutnämnda stat, ungefär samtidigt så förklarade Egypten, Syrien och Jordanien krig mot Israel, dels för att man hyste medlidande för det palestinska folket som fötrycktes av judarna, dels för att man (med rätta) ansåg att bildandet av en judisk stat skulle allvarligt underminera stabiliteten och säkerheten i området, (vilket också inträffade) sen dess har vi haft en explosiv situation med uppblossande krig och oroligheter om denna sak, samtidigt som PLO har fört en väpnad befrielsekamp för att få dom ca 2.5 milj palestinerna som lever som flyktingar i omkringliggande länder pga att Israel drev iväg dom 1948, att kunna återvända till sina rättmätiga områden.
Sen staten Israel bildades så har ration för dödsoffer palestiner/israeler varit ca 20:1 -vem är det som står för allt dödande och våld egentligen?
Jag vet att som kristen så blir du matad med en massa Israelisk propaganda i olika tidsskrifter, men det skulle gagna ditt kritiska tänkande om du kunde ha lite mer oberoende nyhetskällor också.
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
Jag vet att som kristen så blir du matad med en massa Israelisk propaganda i olika tidsskrifter, men det skulle gagna ditt kritiska tänkande om du kunde ha lite mer oberoende nyhetskällor också
Uttala dig inte om saker som du inte vet nåt om! Jag kan tala om att jag inte läser en enda kristen tidsskrift! x(
Eller det är ju klart, vill du kalla Bibeln för tidsskrift så varsågod.
De enda tidningar jag läser är Onboard magazine (europeisk snowboardtidning), Cap&Design samt Datormagazin.
Huruvida det är 20 döda palestinier per dödad israelit, så får det stå för dig. Det vet jag inget om. Däremot så vet jag att Israel har världens starkaste armé. Israel har hittills inte gått till attack en enda gång utan att dom själva har blivit hotade.
Sen hoppar du in i historien och börjar kasta en massa skit omkring dig.
Rasistisk apartheid-stat? :q
Israels folk hade landet Israel för ett par tusen år sen. Så var läget ända till palestinierna fördrev judarna från deras mark. Det som skedde 1948 var att det judiska folket enbart fick tillbaka den mark som tillhört dem i tusentals år!
Israels folk hade landet Israel för ett par tusen år sen. Så var läget ända till palestinierna fördrev judarna från deras mark
Du är för patetiskt indoktrinerad med Israelisk propaganda, vill man inget veta så är det klart att man likt du kan agera "nyttig idiot" åt den Israeliska staten.
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
Du är för patetiskt indoktrinerad med Israelisk propaganda, vill man inget veta så är det klart att man likt du kan agera "nyttig idiot" åt den Israeliska staten
Jag ser det mer som ett angrepp än ett argument. Att kalla någon för idiot har liksom varit lite av ditt kännemärke här på wF den senaste tiden. :(
Om man ska diskutera något så förutsätter det att båda parter har ungefärlig lika kunskapsnivå i ämnet -jag har talat om fakta i saken -du kommer med religiöst fnoskel från en sagobok, det är inte så mycket att diskutera då, vill man inte förstå vad som händer så förstår man inte...som sagt, jag borde vetat bättre än att inleda en diskussion med folk som befinner sig i "never never land", i en fråga som kräver att man är insatt i för att förstå.
------------------
Reefer>> Det skadar aldrig att ha en vänlig ton när man debatterar och om t ex Kim har en åsikt så har du ingen rätt att kalla honom för i stort sett mindre vetande. Människor tycker inte alltid likadant och om du automatiskt anser att nån som tycker det motsatta inte är "insatt i ämnet" så kan det aldrig bli en intressant diskussion.
Iaf...för det första tvistas det fortfarande om judarna var först på platsen, jag vet att både judarna och palestinierna har sina historiska skäl. Läste en intressant artikel för ett tag sen, där det var två svenska professorer har jag för mig, som stod på två olika sidor i frågan. Jag tyckte båda kom med bra förklaringar och skäl till varför just de hade rätt.
Jag är väldigt kluven i den här frågan. Jag tycker för det första att det är rätt idiotiskt av bägge sidorna att bete sig som de gör...inga historiska anledningar ger en rätt att behandla varandra på det sättet enligt mig.
Personligen tycker jag väldigt synd om just de palestinska flyktingarna, och där sköter vare sig Israel e l l e r de omkringliggande (arab-)länderna.
Dessa hamnar i kläm, Israel vill inte ta emot dem då de är rädda att palestinerna ska få för starkt fäste i landet och dessutom vill de inte lösa den omkringliggande arabvärldens problem åt dem. När det gäller då just de arabländerna som ligger i detta området och har tagit emot de palestinska flyktingarna så vill de inte heller integrera dem i landet, utan flyktingarna får bo i flyktinläger under dåliga förhållanden. Men en integration skulle ju lösa problemet åt Israel så det går ju inte.
Tycker att sådan propaganda som artikeln Sannah visade är väldigt otäck, oavsett vilken sida det tillhör.
Folkets hat därnere växer hela tiden, det kan inte ens vara vappenuppehåll en längre tid. Önskar att bägge sidorna försökte diskutera och lösa problemet utan terror som det är nu.
Kim & Reefer: Hur tycker ni att man ev. ska dela upp Israel? Gazaremsan etc.? Eller vill ni att hela landet ska tillfalla judarna resp. palestinierna.
Det bästa vore väl ändå om det gick att dela upp det på nåt sätt som vore rättvist för båda sidor.
Är inte alltför insatt i denna fråga tyvärr, så min ståndpunkt är inte alltför klar :l
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Nu tänker jag inte gå in på vem som var först på plats i jerusalem.
Men om man börjar använda argument om vem som bodde var för tusentals år sedan så är det nog många länder som borde skämmas över sin historia.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e