Sannah
"...ge fan i vad jag äter, jag säger inte vad ni ska äta alt. inte äta. vilka är det som går runt och muckar om andras matvanor hela tiden? inte är det vegarnera/vegetarianerna.
fan skärp er..."
Väljer du en sådan framtoning får du nog räkna med en och annan bitsk kommentar i retur. ;)
//Demo
------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
Enligt svensk lag så är man barn till man är 18 år så det är helt korrekt att kalla en 14-åring för barnunge (om man nu kan säga barnunge med tanke på att barn och unge är samma sak ;)).
Sen är denna åldersgrupp omogna. Det är bara att inse. :)
Jag håller med Sannah, tycker bara att det är synd att hon sticker :(
demo har faktiskt sagt en extra omogen sak som jag reagerade på:
Här var det visst röda veckan
Sa han helt omotiverat när Sannah blev lite arg :(
Det tycker jag demo ska be om ursäkt för, sådana omogna inlägg behövs väl ändå inte?
What´s mens got to do with it?
Om en tjej blir arg/har åsikter har hon automatiskt mensvecka då?
typisk sak att säga när man inte har nåt vettigare i skallen för tillfället.
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Jag tycker att "fjortisarna" Matti, Sannah och flera andra är mer mogna än många andra här på webForum. Och trots att det inte är så gamla så kan man lära sig en hel del av dem! :)
Håller med Erik.
Hoppas att du Sannah inte tar åt dig alltför mycket av vad vissa skrivit, vet att det är jättesvårt (gällande veg.) speciellt i början, tyvärr brukar inte folks åsikter om en ebba ut med tiden, men man vänjer sig mer vid det och de hjälper en ju egentligen bara att bli säkrare på sin sak :)
Sen får vi veggisar stödja varandra i såna situationer, är nu därinne o skriver för fullt :e
------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness
Nämn inte mitt namn och fjortis i samma mening. Tack. ;)
F.ö. kan jag nästan hålla med Kim om "vi" är omogna ibland.. det är ett problem eftersom det kan kan vara svårt att få folk att ta en på allvar då man verkligen vill vara seriös. Som tur är växer man upp någon gång..
Matti? näää, du menar fjortis? aahh...oki, så det var matti och inte fjortis? Matti, fjortis, fjortis, Matti...muahahah! ;) :e :e
---------
Jag tror att orden "personliga påhopp" har fått en helt ny mening här på wF. :e
Kritik måste man kunna ta och även kunna ge. Om man känner att man har blivit påhoppad av någon annan medlem så kan man lösa detta på många sätt. Ett är ju att ta kontakt med personen via mail och förklara vad man känner, ett är att bara "borsta av kommentarerna" och "gå sin väg" (va den mogna personen) el. ta kontakt med oss (forumledarna). Vi på wF ser ju väldigt starkt på personliga påhopp och kommer at göra allt i vår makt att få det att sluta.
demo har faktiskt sagt en extra omogen sak som jag reagerade på:
Här var det visst röda veckan
Sa han helt omotiverat när Sannah blev lite arg...
Omotiverat och omotiverat?
Läs inlägg nr 2 i denna tråd. Sannah är nog inte helt pedagogisk i sin framtoning hon heller. Men som sagt, tror att man blir bemött lite efter vad man själv har för framtoning på wF.
Är själv ganska ödmjuk och förstående inför folk med andra synpunkter och uppfattningar än jag själv. Försöker ofta hålla en ganska låg profil. Har aldrig blivit dåligt bemött på wF, eller fått några mindre bra omdömen.
Tror som sagt att ens egen framtoning på wF är avgörande för hur man själv blir bemött.
//Demo
------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
[Redigerat av demo den 05 feb 2001]
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e