webForumDet fria alternativet

webforum = fjortisforum ?

Småprat

84 svar · 1 237 visningar · startad av Coercri

Medlem sedan feb. 200093 inlägg
Frågan#1

Jag tycker att det förekommer väldigt lite konstruktiv kritik här.

Hela forumet har börjat kännas som ett fjortis forum där folk sågar varandra på alla sätt dom kan bara för att de tycker det är kul.

Sidor man själv tycker är ok, har folk här inget till övers för.

Det är ju ändå så att sidor som har ett bra och tilltalande innehåll har ju allt en websida behöver.

Äsch jag vet inte. I början så fick man bra tips och sånt av Hazze, FlashX och de andra Guruna. Nu så är det bara massa fjortisar som sågar folk för att de tycker det är kul att vara elaka. Webforum har verkligen tagit steg i fel riktning sen det började.

------------------
MVH / Coercri

Har tagit upp detta vid flertalet tillfällen.
Allt för många inlägg är helt poänglösa, utan skrivs enbart för att få inläggsräknaren att studsa uppåt.

Ett inlägg om en man som räddat 40-talet personer från elekrtiska stolen och en hemsk död genom giftinjektion, får respons på 3-4 svarsinlägg.
Ett inlägg som tar upp hur ont i armen man får genom att ----- får ca 17 svarsinlägg.

Om inte nivån på inläggen i wF:s fria forum höjs över pubertetsnivå, så tror jag att medelådern inom kort här på wF kommer att ligga på ca 14 år?

Om inte nivån på inläggen i detta forum höjs en eller två decimeter så tror jag dessvärre att de äldre medlemmarna en efter en, kommer att lämna wF, vad gäller det fria forumet. Vilket i längden kommer att innebära wF:s undergång , mer eller mindre.

Vad vet jag? Hoppas dock på ett wF-modell 2001, håller en nivå på inläggen där även vi +30 kan känna oss hemma.

Tycker att webforum, där man kan diskutera IT-frågor är 110%, helt ok.
Dock håller wF:s fria forum en alldeles för låg nivå för att locka människor i kategoprin +30.

//Demo

------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.

[Redigerat av demo den 04 feb 2001]

Medlem sedan feb. 200093 inlägg

Ja precis. Jag vill gärna kunna ställa en fråga hur dum den än kan vara och få vettiga svar.

Eftersom jag inte är dum så behöver folk inte säga att jag är det heller. Det gör mig bara arg.

Jag menar enkla frågor gällande cgi, javascript, html, kolla min hemsida.

Även där har inläggen varit ordentligt låga den senaste tiden. Jag tycker det borde vara dax att ta bort inläggs räknaren för de som skriver meningslösa inlägg.

------------------
MVH / Coercri

Medlem sedan juli 2000415 inlägg

ja, inte lär jag lägga ut några fler av
mina projekt härinne för att ett gäng
besserwissrar ska tala om hur jäkla
fula dom är utan att precicera vad man
skulle kunna förbättra.

Tjoflöjt/Pele

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/000013.html

------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Om inte nivån på inläggen i wF:s fria forum höjs över pubertetsnivå, så tror jag att medelådern inom kort här på wF kommer att ligga på ca 14 år?

Något fel med att vara 14? *var 14 år för några dagar sen* ;)

Håller med Coercri här om att inläggsräknaren borde tas bort... Var med om nästan samma sak på ett annat forum på ett tag sen. Beroende på hur många posts man hade var man typ "initiate", "saint" osv. Detta funkade bra till en början, men efter ett tag postade folk bara för att få högre ranking... Det verkar som om nästan samma sak börjar hända här på wF :l

[Redigerat av Muzzafarath den 04 feb 2001]

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Tack, visste väl att jag inte var ensam med dessa tankarna....

för att citera mig själv:

Helt rätt inte mer bilder, detta är ett forum och inte någon fjortis "community"

http://free.webforum.nu/wf/Forum4/HTML/000078.html

Kanske dax för ett 18/25+ forum... :)

------------------
MVH
/C
"The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Varför inte göra nåt åt problemet istället för att bara klaga och kritisera?

------------------
*pure evil*

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Jag tycker det är en mycket bra idé att ta bort statistiken, jag skriver inte inlägg för att få statistik, fast klart man tramsar ibland, på skoj.

Sen ang. fjortisar, det är en ålder i sinnet och jag har märkt ett antal av de äldre medlemmarna som rätt ofta beter sig på det sättet, så det där om medelålder=14 snart tror jag knappast på, barnslighet ligger inte i den fysiska åldern per automatik :)

Sen är det synd att trams och dissande etc. har dragit in i andra forum så som "kolla min hemsida"... :l...där förekommer det ibland allt annat än konstruktiv kritik...t om rena elakheter skrivs ju där. Även om jag erkänner att jag väl ibland kan tramsa till det, men jag försöker iaf vara positiv och säga nåt konstruktivt också.

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Bort med inläggsräknaren! :)

------------------
Rökare är som vanliga människor, fast inte lika länge.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

När jag ändå tänker på det här om räknare och statistik, varför inte ta bort inläggsräknaren och lägga dit folks "Yrke/Titel" som bara finns i profilen nu istället? :)

------------------
Rökare är som vanliga människor, fast inte lika länge.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det mesta tramsandet i Webbrelaterat beror på några omogna personer från Helsingborg/Klippan. Sen har det ju förekommit en del dålig, onödig kritik i "Kolla min hemsida". Kanske skulle det forumet behöva en lite mer aktiv moderator som håller koll på vad som händer där..

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

Ja tabort den med en gång!

------------------
verktygslådan

Ett gott trams förlänger
livet :e

[Redigerat av jispir den 04 feb 2001]

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

jag är med på att ta bort inläggsräknaren.

------------------
"Maybe there is no actual place called hell. Maybe hell is just having to listen to our grandparents breathe through their noses when they're eating sandwiches."
- Jim Carey

http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Tror inte snacket om åldern är så relevant. Är själv inte allt för gammal men man kan ju skriva bra inlägg, ha "bra" åsikter mm för det.

Men att det har gått ett steg tillbaka håller jag med om.

Och jag håller också med om att vi skall bort med inläggsräknaren! Tog upp det i staff för ett tag sedan. Men det avr inget rungande bifall direkt ;)

------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Medlem sedan aug. 2000207 inlägg

Gyleneregel»
Efter ett år är ett forum fjortisforum!!

------------------
-

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Det gör mig ledsen att läsa vad ni tycker om wF. :(

Föresten, vad är det som betecknar ett "fjortisforum"?

------------------
Forumledare, webForum

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Alltså inläggs räknaren har ju varit med ettag skulle man kunna säga och det har väl funkat bra, det är först nu på senare tid som det verkar ha ställt till "problem", har ju funkat tidigare så varför skulle det inte funka nu?

Är det dom som tramsar mest och är inläggsjagare som skriker högst?

------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president

Grattis USA

Medlem sedan aug. 2000207 inlägg

Föresten, vad är det som betecknar ett "fjortisforum"?

Sprit, sex och brudar?

(Baren, masspostningar & Hallgren)

haha :)

------------------
Och ja, detta var ännu ett onödigt inlägg

Medlem sedan dec. 1999826 inlägg

Att det förekommer fler och fler onödiga och mindre övertänkta inlägg är ett faktum. Problemet löses enklast genom att några fattar mod och ansöker om att bli moderatorer för de forum där så behövs.

Tveka inte - det är inga övermänskliga krav på att vara moderator.

/webb

------------------
Vem ska du göra glad imorgon?

523 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)