webForumDet fria alternativet

Stoppa veganerna...

Småprat

136 svar · 8 328 visningar · startad av demo · sida 4 av 7

Frågan, av demo

Låt djuren ha sin mat ifred x( Stoppa veganerna! \------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar. \[Redigerat av demo den 05 feb 2001\]

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Reefer>>hehe, du är skojsig du :)Vad är det för saker du säger? Du säger inget konstruktivt, inget ens liknande vettigt, hey, kom med ett argument så slipper jag kalla dig dum :)

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan sep. 200069 inlägg

"Låt djuren ha sin mat ifred"

Så växte vi upp...

Välfärdssjukdom?

Att äta muskler i groteska mängder är vidrigt. Fetma, hjärt-, kärl & lungsjukdomar är välfärdssukdomar. Tycker du inte att det är fel att vi odlar upp 9 av tio åkrar i Väst för att DJUREN ska få mat? När man istället skulle kunna odla det t ex till dom 40 000 små barn under 5 år som dör av svält VARJE DAG... Du måste se världen med större ögon. Ett stort perspektiv...

------------------
mais, c'est la vie

Medlem sedan sep. 200029 inlägg

Oki reefer.
Fram med lite fakta nu då.
Jag börjar:
Köttkonsumtion leder onekliga till ökad risk för hjärt o kärlsjukdomar, något som knappt existerar bland vegetarianer.
Din tur.
Visa alla nu hur påläst du är. :)

------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
-Albert Einstein (1879-1955)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Jag förstår inte poängen av dessa diskussioner eftersom folk uppenbarligen inte klarar sig att hålla sig ifrån personliga påhopp och "okamratligt" uppträdande öht :l

------------------
Rökare är som vanliga människor, fast inte lika länge.

*pausmusik* :e

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

De av oss som försöker att vara vettiga och vänliga bemöts inte särskilt väl och efter en stund så kan man helt enkelt inte låta bli att skratta åt de som säger en massa dumma saker :)

De som dock fortfarande vill komma med riktiga argument och inte påhopp får gärna göra det och kommer att bemötas så konstruktivt som möjligt.

------------------

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

jag tycker vi enas om att vi äter vad vi vill utan att någon ifrågasätter det.

eller?

------------------
Det finns ingen mening du svarar på det, allt som behövts sägas har redan blivit sagt.

http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

japp! ät dig själv och skit i andra! ;)

kram allihopa! :f

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

Tycker det var rätt onödigt att starta denna tråd från början, nästan hets mot folkgrupp då de inte ens var intresserade av att diskutera, synd nog :(
Sen när man bara vill försvara sig får man fortfarande inget vettigt svar.

Lycka till om vi startade en tråd om "stoppa köttätarna", vilket jag inte skulle göra för folk får väl äta vad de vill.

Tycker att det är lite konstigt att de säger att veggisar alltid är så rabiata när alla de som startar dessa trådar är rabiata själva, åt andra hållet, och därmed inte har någon större rätt att klaga på ens "militanta veganer", än mindre oss "vanliga" vegetarianer :l

------------------

Man klappar kanske en hund eller katt, men äter gris och ko... Varför? vad är det för skillnad? Förklara det för mej, du muskelätare...

... I Kina äter man hund...

Det kallas hyckleri.

------------------
mais, c'est la vie

Medlem sedan sep. 200029 inlägg

Instämmer med både Mirxa och Sannah.

Jag är inte intressarad av pajkastning.
Jag besvarar bara dumma argument.

Löfte:
Om någon härinne kan komma med ett seriöst argument FÖR köttätande som jag inte kan bemöta så ska jag äta en korv med bröd imorgon även om tanken på det får mig att må illa. :)

------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
-Albert Einstein (1879-1955)

"Lycka till om vi startade en tråd om "stoppa köttätarna", vilket jag inte skulle göra för folk får väl äta vad de vill."

Hyckleri

------------------
mais, c'est la vie

andre>>varför är det hyckleri? sanningen är ju den att jag inte kan ändra vad folk tycker och äter, jag diskuterar gärna om det, men jag har märkt att det oftast inte leder nånvart om jag är den som hoppar på.
Tyvärr, min idealvärld är faktiskt en där folk är vegetarianer, men jag kan heller inte gå emot min tror på människors fria vilja och jag tror att man kan öppna folks sinnen på andra sätt....eller snarare vara där när de själva väljer att öppna dem.

------------------

Lika lite som jag vill bli påhoppad själv, lika lite rätt har ju jag att hoppa på andra.
Min personliga åsikt är dock att kött är inget för mig, då jag tycker att det är äckligt och omoraliskt, men det är min åsikt och den är jag rädd om.
Jag tror man i längden vinner mer på diplomati, snälla kalla mig inte för hycklare, men jag står för vad jag tycker, men det är ju just vad jag tycker.

------------------

[Redigerat av Mirxa den 05 feb 2001]

"min idealvärld är faktiskt en där folk är vegetarianer,"

Hyckleri.

------------------
mais, c'est la vie

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

andre:

Tror du att jag är rädd för dej?

Det handlar inte om MIG min käre vän och du ska definitivt inte tro att jag försöker skrämma dig.

Det handlar om att du mfl helt enkelt får finna dig i de regler som finns för detta forum: http://cgi.webforum.nu/ssi/rules.shtml

Använd en kamratlig ton i era inlägg eller dra härifrån!

------------------
www.motorforum.nu

andre>>hmm, varför är du så arg för?
jag har levt i snart sju år som vegetarian och jag planerar inte att sluta. på vilket sätt hycklar jag? för att jag inte hatar folk för att de äter kött? jag har många vänner som äter kött, jag kan inte styra deras handlingar, få in det i ditt huvud, lär dig att acceptera även det. Argumentera gärna med köttätare om du vill det, men tänk på att de bör vilja det också för annars skadar man faktiskt egentligen hela "rörelsen" eller vad man nu ska kalla det. Det är min slutsats efter många år som vegetarian.

------------------

"Det handlar inte om MIG min käre vän"

Jag är inte din vän, Himmelvandrare

------------------
mais, c'est la vie

Försöker använda en vänlig ton när det är möjligt, just nu känns det bara som om man blir påhoppad av båda sidor. Varför? För att jag inte är extrem åt något håll? Visst, jag är väldigt säker på min roll som vegetarian och kommer gärna med argument för de köttätare som vill lyssna och diskutera, men jag tänker inte bli påhoppad för att jag inte automatiskt drar köttätare över en kam heller andre :( trots allt är en människa mer än den kosten han/hon äter.

------------------

Du är hycklare för du utnyttjar fortfarande djur.

------------------
mais, c'est la vie

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)