webForumDet fria alternativet

Stoppa veganerna...

Småprat

136 svar · 8 324 visningar · startad av demo · sida 3 av 7

Frågan, av demo

Låt djuren ha sin mat ifred x( Stoppa veganerna! \------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar. \[Redigerat av demo den 05 feb 2001\]

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 200029 inlägg

Here we go again!

Förstår inte vad det är med vegetarisk mat som får så många människor att se rött. Skuldkänslor kanske? :)

Orkar inte gå in på djupare på det här ämnet just nu. *trött & frusen*
Instämmer med Mirxa.

Ville mest säga skäms till demo o reefer. Jag menar hur låg får man bli?

Bara en fråga: Står ni för det där idiotierna eller låtsas ni bara?

------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
-Albert Einstein (1879-1955)

Medlem sedan sep. 200069 inlägg

"Debatt är ingen tävlan där någon skall överbevisa en annan person."

Jag argumenterar. Jag debatterar inte. Ledsen att du är på fel ställe, spinlo.

Hur går det med den där källan, där "eleverna ska förbjudas bara vegetabilisk mat" - för det var ju skadligt, med undernärda barn och så vidare... *hmm*

Det är inte bra att säga en sak och sedan inte kunna bevisa det. Eller vad säger du Himmelvandrare?

------------------
...:andré:...

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Bara en fråga: Står ni för det där idiotierna eller låtsas ni bara?

LOL, en vegetarian försvarar en annan -mycket seriöst...och för den sakens skull så ska vi se dig som nån allsmäktigt vetande och klok person i ämnet?

------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]

Medlem sedan jan. 2001229 inlägg

Mirxa,

Du skulle kanske tänka på att folk inte tycker att det är roligt att läsa ett inlägg som är längre än Autobahn... :p

Varför skriver du inte bara det viktiga och skippar skitsnacket?

------------------
Bättre en kniv i handen än två i ryggen!

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Men så Reefer, kom med ett vettigt argument då. Eller kan du bara skratta?
Det är ju inte så konstigt att man tycker att det är idiotier då.

F.ö. läs mitt förra inlägg....och kom med nåt nytt istället. Det där var låg klass.

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

andre & Reefer:

Jag tycker att ni två ska tagga ner en aning och försöka bete er som normala människor. Var inte så kaxiga i era inlägg och tänk på att det är andra människor ni diskuterar med, inte tegelstenar.

Det är inte bra att säga en sak och sedan inte kunna bevisa det. Eller vad säger du Himmelvandrare?

-Vart kom jag in i bilden nu då?

------------------
www.motorforum.nu

"en vegetarian försvarar en annan -mycket seriöst"

Är det nåt fel på det eller? på vilket sätt är du seriös?

------------------

Medlem sedan jan. 2001271 inlägg

Det enda jag ogillar är människor som vill tvinga på andra deras matvanor. Så länge ingen vegetarian/vegan har synpunkter på det jag äter får de äta vad de vill.

Personer som bränner ner korvkiosker är inget annat än brottslingar i mina ögon.

------------------
Andreas Nordenmark

[Redigerat av Bender den 05 feb 2001]

jabbalizer>>jaså? jag tycker att det är skoj att läsa vettiga åsikter, jag tycker inte att det är skoj att läsa skitsnack och påhopp.
Läs igen, det kan kräva lite tankeförmåga att sätta ihop bokstäverna, men försök gärna, sen får du återkomma, jag har sagt en massa vettiga saker i det inlägget och har du en å s i k t så ge mig den.
Mina åsikter är viktiga och vill man uttrycka sig rätt går det inte med en aggressiv mening, du lär dig nog du med inom sin tid :)

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

Mirxa,
Du skulle kanske tänka på att folk inte tycker att det är roligt att läsa ett inlägg som är längre än Autobahn...

Varför skriver du inte bara det viktiga och skippar skitsnacket?

jag tycker att mirxa inte kunnda ha gjort det bättre.

mirxa, min nya idol ;)

------------------
Det finns ingen mening du svarar på det, allt som behövts sägas har redan blivit sagt.

http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php

"Jag tycker att ni två ska tagga ner en aning och försöka bete er som normala människor. Var inte så kaxiga i era inlägg och tänk på att det är andra människor ni diskuterar med, inte tegelstenar."

På vilket sätt är jag kaxig?
Tror du att jag är rädd för dej?
Jag misstänker att du förolämpade tegelstenarna nu, för jag skulle hellre krama en klump sten... :)

------------------

Tackar Sannah :e

------------------

Ingen behöver lyssna på mig om man inte vill men jag kan garantera att mina kunskaper i ämnet överträffar dina med ljusår reefer! Vi kan gärna köra en popquiz om du vill.
Blir såååå trött på nötter som tror att de vet nåt om vegetarianism bara för att de har läst aftonbladet!

jabbalizer>>
Förstår att det är jobbigt med läsningen. Dina inlägg i trådarna här på wF visar ju tydligt att du inte är en särskilt påläst och upplyst person.
Låt mig gissa: Du grejade inte riktigt mellanstadie-svenskan va?

------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Medlem sedan jan. 200138 inlägg

demo>Hur kan du säga att veganism är en välfärdssjukdom när det faktiskt sparar på resurserna att äta vegetariskt? Det är snarare så att vi äter för mycket protein, mer än vi behöver. Och varför pratar du om att ha mer medkänsla för djur än för människor? Jag håller inte med! Det finns plats för det också, men sedan vad som syns i media är en annan sak. Det ena har inte med det andra att göra. Och du säger att det är dumt att äta ris för arbetarna i Kina arbetar under dåliga förhållanden? Det låter inte så humant precis, när ditt argument nyss var att människor har det dåligt. Så, engagerar du dig för människor då? Man ska väl leva som man lär?
MVH,
Anna :)

------------------

... the cruelty that goes under the barbarous regime we call
civilisation.
Thomas Hardy (1840-1928)

Medlem sedan jan. 2001259 inlägg

Jag fattar inte att ni orkar sitta å ha en massa seriösa diskussioner......de e ju ba jobbigt.....alla oseriösa diskussioner är ju mycke skojjsigare... :e

------------------
Det gör inte ont att dö om man överlever!

BigLapin>>Vi som har energin kan ju göra bägge :)hehe

------------------

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

Jag fattar inte att ni orkar sitta å ha en massa seriösa diskussioner......de e ju ba jobbigt.....alla oseriösa diskussioner är ju mycke skojjsigare...

tönt.

förlåt mig.

:(

------------------
Det finns ingen mening du svarar på det, allt som behövts sägas har redan blivit sagt.

http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php

Bender>>
Personer som bränner ner korvkiosker, scanbilar osv ser jag som terrorister.
Jag tar avstånd från alla former av våld och tvångsmedel.

------------------

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Blir såååå trött på nötter som tror att de vet nåt om vegetarianism bara för att de har läst aftonbladet!

Nä, serietidningar slutade jag att läsa vid ungefär 15-års ålder, men inte du tydligen...

------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]

Förresten tycker vissa av oss att seriösa diskussioner är ytterst givande och jävligt skoj också :)
Men alla har ju inte samma smak, då är det ju bara att inte skriva nåt här.

------------------

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)