webForumDet fria alternativet

Moiltelefon hysterin............

Mobiltelefoner

32 svar · 392 visningar · startad av BigLapin · sida 2 av 2

Frågan, av BigLapin

Asså jag personligen tycker att mobiltelefonen är en rätt hyfsad uppfinning men när man ser 7-11 åringr springa runt med en sprojlans ny Ericsson har det väl gått lite för långt eller vad tycker ni?? \------------------ Det gör inte ont att dö om man överlever!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20003 652 inlägg

Nah casca, tre! :e

------------------
"Eftersom allting ändå går åt helvete, kan man lika gärna vara optimist"
-Okänd

Har aldrigt ägt en mobiltrelefon trots mina snart 30, vilket jag är lite stolt över . :)
Har å´andra sidan aldrig ägt någon bil heller... :l

//Demo

------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Har en mobiltelefon för att kunna bli nådd överallt, och kunna ringa i fall av typ olycka osv.

Har för övrigt en pott på över 3200kr :e

------------------
"Programmerare, person som utarbetar de för en dator behövliga instruktionerna"
Specialupplagan av LILLA FOCUS, tryckt 1977

Medlem sedan jan. 2001259 inlägg

Säg inte så när man själv sitte med typ 11 spänn §jr

------------------
Det gör inte ont att dö om man överlever!

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Jag säljer såna där på jobbet ...

Standardfrågan från kunderna idag ... ;
Vilka spel har den ?

*suck*

Jag brukar påpeka att dom faktiskt säljer gameboy i leksaksaffären mittemot ... ;)

Ser dom små "stackarna" när dom kommer in o köper samtalscheckar för hela vecko/månads-pengen ... :(

------------------
En "smilis" säger mer än 27 ord!!!

[Redigerat av elfwing den 02 feb 2001]

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Elfwing: Framförallt bränner kidsen alla stålar på att skicka sms... Sen vill varken de förstå att skicka femtielva sms i timmen kostar mycket stålar eller deras föräldrar att ungen skickar såpass mycket sms... :l

*suck*

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan aug. 2000112 inlägg

...då har du ingen syster som har -19 kr..så hon måste skicka dom på nätet..bara 15 min kvar...snart klar...bara ett till........

------------------
<A HREF="http://www.biraboys.com" TARGET=_blank>Biraboys.com</A>

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Mobiltelefonen som teknisk företeelse är ju alldeles underbar men jag håller med om att det är något sjukt i samhället när småkidsen slänger hela sparkapitalet på mobiltelefoner.

Visserligen så är ju tonåringar mobiltelefontillverkarnas och framförallt gsm-operatörernas våta dröm. Inga skickar så många SMS och ringer så många onödiga samtal som understimulerade tonåringar :)

------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

men jag håller med om att det är något sjukt i samhället när småkidsen slänger hela sparkapitalet på mobiltelefoner

Det värsta är ju att de inte är de som betalar utan deras föräldrar. Vore det de själva som betalade så skulle de nog inte ringa så länge.

------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\

Sue Me!

Medlem sedan aug. 2000696 inlägg

Egentligen så hatar jag min mobiltelefon. Men jag kan inte lägga av! Jag får panik ibland av att veta att alla kan få tag i mig. Så ibland tvingar jag mig själv att stänga av den. Och fy fan vad gött det känns att glida ner för gatan och veta att ingen vet var jag är eller vad jag gör. Har för övrigt stängt av mitt mobilsvar, ett stort framsteg. Men vad gör folk då? Jo skickar en massa SMS! Ring mig! Hör av dig! Var är du? Jag tror att mobiltelefoner kan framkalla stress. I varje fall kan jag känna så.

------------------
Som skinheadet sa:
-Jag ska fanimej flytta till ett land där de inte tar emot invandrare!

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Jag får panik ibland av att veta att alla kan få tag i mig.

Och dessutom kan ju staten spåra dig ;)

------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Jobbet´s juppie använder man en del i jobbet men den privata...nja det är sällan man använder den. Varför skall man kunna bli nådd hela tiden?
Kan bara komma på en gång som jag verkligen hade nytta av att ha en mobil, det var när jag fick soppa torsk på motorvägen, då var den bra att ha...

Sen är den rätt smidig att ha med sig när man är ute och går med hunden...då kan man ringa till pizzerian och beställa en pizza så den är klar när man gårförbi där... :e

------------------
www.lns.nu
------------------
”Det mesta vi importerar kommer från utlandet.”
George Bush USA:s nya president

Grattis USA

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

M@rtin: Jorå, de pröjsar själva, för när de bränt hela nypåfyllda Refillkortet på femtielva sms på en halvtimme ringer de till mig och undrar varför det inte går att ringa...
En halvtimme senare har de gråtit ut hos farsan och då ringer han mig och svär och lever om... *suck*

Jag blir så förbannat trött på alla skitungar som springer omkring med mobiltelefoner innan de en kan torka sig i arslet själva! Sen ringer de in och vill ha ett nytt skal till sin Nokia för att de har fått över 2000 poäng i det förbannade Snake! x(

Eller så ringer de och vill fylla på kortet, jag frågar efter sifferkoden som står på checken, de säger "nä vaddå, det kan ju du fylla på i alla fall", jag säger närru, du behöver köpa en check först, de säger "nä, jocke/anna/ibrahim gör så hela tiden..." *argh*

Märks det att jag är lite trött på skitungarna? ;)
På måndag slipper jag dem - då börjar jag mitt nya jobb! *tjohoo* :e

------------------
To be or not to be - that's not a question!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)