Lars Boman blir chef för det nya bolaget Ericsson Internet Applications and Solutions AB (EIP).
Genom att samla sina tjänster och resurser vill Ericsson fokusera sin organisation för att snabbare anpassa sig till den snabbfotade applikationsmarkanden inom mobilt Internet.
Lars Boman blir chef för det nya bolaget Ericsson Internet Applications and Solutions AB (EIP).
Tror helt klart att Boman kan lyfta firman. Hade jag 100.000:- skulle jag satsa 25.000:- på a-aktier och 75.000:- på b-aktier. ;)
Genom att samla sina tjänster och resurser vill Ericsson fokusera sin organisation för att snabbare anpassa sig till den snabbfotade applikationsmarkanden inom mobilt Internet.
Låter som ett klokt upplägg. Gäller att vara snabbfotad om man skall klättra på börslistorna ;)
Sammanfattningsvis:
En listklättrare. Kan snabbt klättra upp på aktielistorna för att därefter klättra ned lika fort.
Skämt å´sido. Svårbedömt fall.
//Demo
------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
Jag vet inte riktigt vad Ericsson håller på med men dom verkar göra om varenda kontor och fabrik till ett eget företag. I Katrineholm heter det numera Ericsson Mediacom. :)
------------------
Det gör inte ont när man ramlar - bara när man slår sig
stoffe du skriver ERA snart EIP anställd , har du fått jobb där eller vill du söka ? Eller skall ditt ERA byta namn. Här i Nynäs heter det oxå ERA. För Ericsson kan ju inte vara logiska ;) Ericsson Radio System borde ju heta ERS :)
------------------
/Annelie
"Det är bättre att köra huvudet i väggen än att inte använda det alls"
759 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849