webForumDet fria alternativet

Var och hur läser ni?

Småprat

26 svar · 414 visningar · startad av Kiwi

Medlem sedan jan. 200118 inlägg
Frågan#1

Jag undrar vad ni andra gör när ni har lust och tillfälle att ta det lugnt och läsa en god bok. Har ni en myshörna där hemma? Eller är ni såna som bara läser för att fördriva tiden på buss eller tåg när ni är på väg till skolan eller jobbet?

Själv försöker jag sätta mig ned och och läsa så fort jag får lite tid över för mig själv, men tyvärr blir det inte lika ofta som jag önskade. Helst ville jag bygga om klädkammaren till ett litet mysrum med massvis med kuddar i och lagom ljus belysning (ville jag redan göra i min gamla lägenhet), men vad ska jag göra med alla grejer som ligger i kammaren nu? Så det blir nog ingenting... Därför sitter jag mest i min favo-fåtölj och läser. Har jag en gång börjat vill jag inte sluta och kan sitta timtals i sträck. Men jag läser även på bussen ibland, för det blir lätt tråkigt att sitta där och titta i alla tomma ansikten. (Folk som åker buss verkar jämnt vara på usel humör och bara glor åt olika håll...)

------------------
Vickan

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag brukar oftast läsa innan jag ska sova, så jag brukar nog oftast ligga i sängen och läsa.

------------------
Det gör inte ont när man ramlar - bara när man slår sig

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Gör som Kim... men det är inte bra för nattsömnen jag kan om jag läser en bra bok upptäcka att det är för få timmar tills det är tid för frukost :(
r
Om det är skönlitteratur så gör jag enligt ovan... om det är nått som jag måste kunna på en tenta så blir det vid köksbordet med någon bra musik i bakgrunden och ett kollegieblock och penna inom räckhåll

------------------
F.Sundström
Make Love Not War!

[Redigerat av Klös den 26 jan 2001]

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Fredag eftermiddag när arbetsveckan är avklarad så drar jag direkt hem och fyller upp badkaret med hett vatten.

Plockar fram en iskall öl (eller två :e ) och ställer på badkarskanten.
Sjunker ner i badet, slappnar av, greppar boken, tar en klunk, sätter igång att läsa sen är veckan fullbordad.

Jag läser ofta i perioder då jag i princip läser så fort jag har tid över. Sedan, förutom fredagsrutinen, kan det gå flera månader utan att jag rör en bok.

Däremot så har jag inget favoritställe som jag flyr till när jag läser utan det blir där det passar. Köksbordet, soffan, sängen eller dasset ;)

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Plockar fram en iskall öl (eller två ) och ställer på badkarskanten.

Luxman, ska det inte vara:

Plockar fram en iskall ölback (eller två :e) och ställer på badkarskanten.

------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande

[Redigerat av Grymt den 26 jan 2001]

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

fet badkarskant... ;)

läser massor, i perioder, där man kommer åt.

det händer också att det idkas högläsning hemma, och det är ju ganska så trevligt. :)

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Är det en god bok brukar det bli soffan eller sängen, men handlar det om Larson, Ernie och andra högkvalitativa tidskrifter (Pondus rular så jävla fett!) så är det uteslutande muggen som gäller! :e

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Grymt

Inget bra att ta med sig hela backen in i badrummet då blir dom bara pissvarma.

Då är det bättre att ropa på "personalen" för påfyllning av "kall öl" när de medhavda är urdruckna. :e

------------------

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

I sängen.

På kvällen.

Ville du veta något mer? ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Gör precis som Luxman, varierar dock ibland med en Whisky ibland..

------------------
// Niklas

Nicrosoft, inte full,,, beutifull.

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Tja, en serietidning ibland blir det kanske :)
Äsch, läser inte så ofta som jag skulle vilja/borde...

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Det händer också att jag gör så här:

Plockar fram en (eller två) iskall Coca-Cola 1,5 liter och ställer på golvet i duschkabinen.
Sjunker ner på golvet, slappnar av, greppar boken, tar en klunk, drar på vattnet och slutligen sätter igång att läsa. :e

------------------

Kim

Härmis ;) :e

"En bra kar(l) behöver inget kar"
(ordspråk alla känner till ;) eller?)

------------------

[Redigerat av Luxman den 26 jan 2001]

Exakt, när jag blir stor ska jag bli badkarl :e

------------------

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

kim: fet- :e

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Plockar fram en (eller två) iskall Coca-Cola 1,5 liter och ställer på golvet i duschkabinen.
Sjunker ner på golvet, slappnar av, greppar boken, tar en klunk, drar på vattnet och slutligen sätter igång att läsa.

Blir inte boken väldigt blöt och colan fruktansvärt utspädd om du sitter i en duschkabin.... :)

------------------
www.lns.nu
------------------
Mjäll.....går inte att bota

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Var?
Överallt där jag har det bekvämt. Tunnelbanan (nja....), soffan, badkaret, sängen eller vid skrivbordet.

Hur?
Jag låter ögonen förflytta sig över raderna från vänster till höger. När jag läst en rad börjar jag på den under osv. När jag läst ett uppslag bläddrar jag vidare till nästa.

------------------
what about I give you the finger...

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

:e

------------------
www.lns.nu
------------------
Mjäll.....går inte att bota

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jag läser oxå i sängen tror jag.. Det blir inte att jag läser så mycket nu för tiden.. (Börjar ju bli så rysligt gammal vid 16) Just nu läser jag Kafkas Processen, och det är en bra bok. ;)

Hur jag läser? Ungefär som styler antar jag. Den förra boken jag läste, Guillous Ondskan, streckläste jag på en kväll (8 timmar) för jag var försenad till en redovisning vi skulle skriva. äh. ;)

------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison

Rödalacket

Blir inte boken väldigt blöt och colan fruktansvärt utspädd om du sitter i en duschkabin...
OK, förlåt! Det tänkte jag inte på... ;)
Hur som helst så hoppas jag att alla ni andra fattade att jag varken sätter mig på golvet, läser en bok eller bäljar i mig 1,5 liter Coca-Cola i en duschkabin. :)

------------------

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)