Nja, det där var väl lite grovt kanske. Som jag uppfattade det så skjuter dom bara över det till Flextronics. Vad dom däremot inte verkar fatta är att dom måste göra om designen på telefonerna. Själv hade jag gärna köpt en Ericsson om dom bara hade kunnat bygga in antennen. Under den tid jag använde Ericsson så hade man mobilen i byxfickan och så satte man sig ner och hörde nåt som knakade i fickan. Därför köpte jag Nokias 3210 eftersom jag där slapp bryta av en antenn.
Deras teknik är, i mitt tycke, överlägsen Nokias men sen har dom ju ingen känsla för design. Tyvärr... :(
------------------
Det gör inte ont när man ramlar - bara när man slår sig
Har alvarligt talat aldrig sett behovet med att ha en mobiltelefon som man både kan surfa, chatta, och köpa aktier med. Tycker svenskarna är lite väl prylfixerade. Hur många har egentligen behov av en mobiltelefon som man kan surfa med?
Har full förståelse för om deras tingeltangel-telefoner är svårsålda och att verksamheten går med förlust.
//Demo
------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu? [JA]****[NEJ]
Håller med dig! Den där j*vla antennen har fått mig förbannad mer än en gång. ;)
Iofs håller jag mig till Ericsson ändå...lite patriotisk får man väl vara? :e
Förresten, Flextronics...är inte det Ericssons "budget-märke"? Hur bra blir det om kvaliteten sjunker då?
Nä...bygg in antennen så vänder kurvan...det lovar jag!
(alltså sitter just nu och försöker komma på varför Ericsson inte bygger in antennen...de måste ju veta om att det är populärare utan...*fattar verkligen inte*)
Det är väl ganska självklart att Ericsson slutar med en förlustbringande verksamhet. Det verkar vara så svårt för allmänheten att fatta att Ericsson huvudområde INTE är tillverkning av mobiltelefoner. Trots att Ericsson uppvisar den högsta vinsten i dess historia, sjunker kursen, bara för att deras mobiltelefondel gått dåligt!
Guuuud, vad jag blir frustrerad!!!!
(Kanske märks det att jag är aktieägare i Ericsson...?)
En del av Ericssons fabriker är idag Flextronic... bl.a här i Nynäshamn o på Gotland. Men ägarna är amerikanska.
Sedan det där att de skall sluta med mobiltillverkning...ja produktionen skall förmodligen upphöra.
------------------
/Annelie
"Visa mig en man med båda fötterna stadigt på jorden, så kommer jag att visa dig en man som inte kan få av sig brallorna. "
Nynäshamn har oxå flextronic och Ericsson men om det är så positivt.....ja det får man kanske fråga dem som jobbar på respektive ställe
------------------
/Annelie
"Visa mig en man med båda fötterna stadigt på jorden, så kommer jag att visa dig en man som inte kan få av sig brallorna. "
Har alvarligt talat aldrig sett behovet med att ha en mobiltelefon som man både kan surfa, chatta, och köpa aktier med.
NT-administratörer kan ju ha glädje av att veta att det nu finns podukter som man kan boota om sin NT-server med, via WAP på distans. Lär spara många resor. ;)
Jag gillar Ericsson mer än Nokia.. Nokia.. alla har Nokia.. varenda 14is.. en sån kan man ju inte ha.. ;)
Nokias telefoner är iofs vääldigt stryktåliga. Två galningar i klassen försökte pricka en basketkorg med sina telefoner.. PANG.. rakt på asfalten, inget hände. (förutom några repor då :e)
Ericsson åt folket!
------------------ mk.st - Hur många länkar till dig?
Nu har jag lånat min syrras T10 när hon är i usa för att känna hur det känns, och jag tycker inte att jag har nån vidare användning för den.. ;) Det blir nog ingen teflon på ett tag ändå.. ;)
------------------ Axel Veibäck I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison
Nah, har en Ericsson själv -därför säger jag; Ericsson suger! :e
*/Undrar varför alla 16-åringar tycker att folk som bara är ett halvt snäpp yngre än dom är fjortisar... ;)
------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu? [JA]****[NEJ]