webForumDet fria alternativet

Luleå - Arlanda - Göteborg

Småprat

11 svar · 368 visningar · startad av CyberPet

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg
Frågan#1

Nu sticker jag ner till Göteborg igen. I morgon (ondsdag) är jag ute och flyger.

Rödalacket (du jobbar väl fortfarande på Arlanda?) jag finns på Arlanda en hel timme och en kvart (om inte det är förseningar). Planet från Luleå landar 09.45 och jag fortsätter till Göteborg 11.00.

Brimba har du fixat nåt bra fikaställe? :)
Jag skickar ett ICQ och ett mail med telefonnummer och salnummer (när jag nu får telefonen inkopplad).

Just nu söker vi desperat bostad för Ben då alla hotell i närheten av Sahlgrenska är fullbokade och Johannesvillan där han vanligen bor är också fullt.

Håll tummarna att jag inte ramlar ner. :e

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Jodå jag jobbar kvar och jobbar imorgon.... :)
så jag kikar för bi en sväng... :)

------------------
www.lns.nu
------------------
Mjäll.....går inte att bota

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Lycka till CyberPet jag håller tummarna ;) hoppas Ben får ett rum någonstans annars får han väl gömma sig i garderoben.

Glöm inte att vinka när du flyger över mellansverige :e

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Lycka till! Se nu till att vara frisk och kry den femte, för då sitter jag framför en Mac och fattar noll... ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Rödalacket håll utkik efter en blond långhårig tjej med glasögon och en grönfärgad kappa som säkert släpar på en bärbar dator, kameraväska och grön handväska..... ja, just ja och kanske en mörkhårig kanadensare (om han inte är ute och röker)... :e

Vi sitter nog vid gaten till Göteborg och väntar. :)

*KUL!!!* :) :) :) :) :)

Luxman Tack vännen, jag lovar att vinka :) :f :)

Q Jag lovar att vara pigg och kry då. Jag har ju en hel vecka på mig att återhämta mig innan du behöver mig. :) :) :)

------------------
/Petra

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

*Min pappa säger att det kostar lika mycket att flyga till Singapore eller Florida som det gör att flyga till Luleå..* :e

------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison

Medlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Axel
Inrikes flyg är svindyrt så det kan säkert stämma..

------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu

CyberPet
Jag har ju sett både dig och kanadicken på bild så jag borde hitta er bland alla tusen människor..... :)

------------------
www.lns.nu
------------------

Rödalacket om inte annat borde du känna igen min blåa "näsa" på halsen. (näsa kallas det lilla filter på tracheostomituben). Och är inte den på så håller jag ett finger över den för att surra med Ben.... :e

------------------
/Petra

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Vad heter det nya flygbolag som ska öppna en linje mellan Luleå och Göteborg?

Det blir ju perfekt nu när jag flyttar till Piteå till hösten. :)

Varför glömmer jag hela tiden av namnet på flygbolaget? Kollade ju det senast igår!

Det här är vad jag kunde få fram på jobbet.

Ny flyglinje mellan Göteborg och Umeå/Luleå
Landvetter: Cityairline kommer att börja flyga tre turer varje vardag mellan Göteborg och Luleå/Umeå. Umeå och Luleå kommuner kommer till en början att hjälpa flygbolaget med en förlustgaranti. Sträckan kommer att trafikeras med ett flygplan av typen Embraer 135 för 37 passagerare. Restiden Luleå-Göteborg beräknas till två timmar. Priset för en biljett tur och retur Luleå-Göteborg blir 4.650 kr och något lägre från Umeå. Dessutom planeras "turistbiljetter" för cirka 1.500 kr, men dessa kommer endast att säljas i mån av plats. Flygtrafiken kommer att starta senast i augusti.

------------------
www.lns.nu
------------------

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Aha...det var nog lite dyrt för en fattig student va? ;)

Får la hoppas på röda avgångar och sånt...eller tåg! Eller kanske skaffa sig ett lumpenleg. :e

Plus att jag tycker mig känna igen det här med nya flyglinjer och flygbolag...undrar hur länge det håller den här gången...

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)