Jag satt och funderade på lite roliga citat från folk i min omgivning som jag kunde dela med mig av. Skulle vara kul att höra massa andra också.. ;)
När går fem-i-fyrabussen då?
Nä, jag vet inte. (Sades efter hon hade skinit upp för frågan som läraren ställde och var den enda som räckte upp handen)
Men irrationell ekonomi kanske? (Vid valet till tvåan. Internationell kanske skulle vara bättre..)
Finns det nån som liknar en lärare i det här klassrummet? (Till vår Kemilärare när han öppnade dörren. Han har blivit misstagen med en elev tre gånger på en termin)
:e
------------------ Axel Veibäck Jag ska strax elda upp veden.
Jag vet inte om det räknas som citat men iaf, under en diskussion om kärnkraft (när jag gick i högstadiet för lääänge sen) där jag & ett par till var på mot-sidan & några andra på för-sidan så pratades det om solenergi som alternativ energikälla.
Då sa en av killarna i den andra gruppen -helt seriöst skrämmande nog- men vad gör vi när solen slocknar då?
"Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter."
- Danny Kaye
"Man kan så blåklintar i MUF:s trädgård."
- LUF spånar kampanjidéer.
"Var det någon som trodde att McDonald's plastleksaker sattes ihop av högutbildade vita civilingenjörer i 35-
årsåldern ..."
- Anders Westgårdh, krönikör i Aftonbladet
"Några krossade fönster piggar upp."
- Göran Greider om Reclaim the Streets
------------------
MVH
/C "The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein
Denna vecka: "Men jag har alltid haft uppfattningen att vi ska behandla djur på ett värdigt sätt. Mitt umgänge med Marit Paulsen har givit mig ytterligare en hel del kunskaper på det området." Lars Leijonborg i partiledardebatten avd Hmm... Undrar om det var Lars eller Marit som blev värdigt behandlad.
:e
------------------ what about I give you the finger...