webForumDet fria alternativet

Ja jag har en förkärlek till....

Småprat

14 svar · 224 visningar · startad av Annelie

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg
Frågan#1

Roliga / Fräcka historier mm §jr

Kan vi inte försöka samla allt på ett ställe?? Eller kanske ett eget forum ? Men tills dess så väljer jag att klistra in bidrag nr 1 här:

Vetenskapens värld
Ola och Lena utövar en klassisk 69:a då Ola plötsligt frågar, "Du Lena, visste du att det finns över 50 000 renar i Norrland? Lena svarar, "Nej, det visste jag inte. Vad smart du är!" Efter en stund frågar Ola, "Och du Lena, visste du att det finns mer än 500 vargar i Sverige?"
Lena svarar, "Nej, det visste jag inte heller. Vad smart du är!" Efter ytterligare en stund frågar Ola, "Och du Lena, visste du att det bor nästan nio miljoner människor i Sverige?"
Lena svarar än en gång, "Nej, det visste jag inte." Lena funderar på varför Ola påbörjat denna konversation mitt under sexakten och frågar då, "Du Ola, hur vet du allt det här?" Ola svarar, "Kommer du ihåg semestern förra vintern när toalettpappret tog slut och vi fick använda tidningspapper?" "Ja, det kommer jag ihåg," fnittrar Lena som svar. Ola fortsätter, "Jo, sidan 63 från Vetenskapens Värld sitter fortfarande fast i häcken på dig!"

------------------
/Annelie
"Visa mig en man med båda fötterna stadigt på jorden, så kommer jag att visa dig en man som inte kan få av sig brallorna. "

[Redigerat av Annelie den 14 jan 2001]

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Så var det med den renligheten...
:e

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

:e

------------------
Function onLick(name)
Punch.name(in_the_ear)
End Function

Jourhavande Vide

Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Och ändå lyckades han fortsätta...krmm, jag beundrar hans ihärdighet, stackarn :e

------------------
S.T.A.R.S.

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Två gamla skolkamrater träffades 10 år efter att de tagit examen. Den ena var asrik och gick i dyra kläder. Den andra var jättefattig och kläderna var i trasor.
"Hur har du kunnat bli så rik? Vi har ju gått samma utbildning och allting"

"Jo.. sa den rike mannen. Jag uppfann en salva som man smetar in på pitten så att den smakar banan"

"Så genialt! sa den fattige också skiljdes de åt."

Tio år senare så träffas de igen. Men nu var tvärtom. Den som förut var fattig vad jätterik. Hade dyra kläder och en flott bil. Han som var rik förut gick bara klädd i trasor.

"Men vad har hänt" sa den nu rike mannen till en fattige.

"Jag vet inte. Helt plötsligt så ville ingen köpa min salva längre och jag blev tvingad i konkurs och blev av med precis allt. Men du verkar ju ha lyckats. Vad har du gjort för att bli så rik?"

"Jo, sa den nu rike mannen. Jag tänkte på det du sa för 10 år sen. Jag gick hem och exprimenterade och uppfann till slut en salva som man smetar på bananen så att den smakar pitt"

:-)

------------------

"Där ser du. De är synthare och inte scientologer..."

nanne.net

Grodan i fickan! En dag mötte en grön liten groda en man när hon hoppade över vägen. Grodan kväkte åt mannen: "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa." Mannen plockade upp grodan och satte den i fickan. Efter en stund kväkte grodan "Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa och jag LOVAR att stanna hos dig i en vecka!" Mannen plockade ut grodan ur fickan, tittade på den en stund och log. Sedan stoppade han tillbaka den i fickan och där fick den ligga bland mobiltelefon och pennor. Efter ytterligare en stund kväkte grodan desperat: "Om du kysser mig blir jag en vacker princessa och jag lovar att stanna hos dig i ett år och jag skall göra allt du begär." Mannen plockade återigen upp grodan ur fickan och tittade på den med ett underligt leende. Men ner i fickan åkte grodan igen. Då kväkte grodan "Men hallå! Varför vill du inte kyssa mig. Jag skulle bli en vacker kvinna och den perfekta flickvännen." Då plockade mannen upp grodan igen och sa "Hör på nu. Jag är IT-konsult, och jag har inte tid med någon flickvän, sex eller annat larv, men en talande groda är coolt."

------------------
/Annelie
"Visa mig en man med båda fötterna stadigt på jorden, så kommer jag att visa dig en man som inte kan få av sig brallorna. "

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Nej nej, stopp, ingenjör är det killen är! Det vet jag - vi har dragit den många gånger för ingenjörerna på Högskolan... :e

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

*Denna historien är bäst live eftersom man måste använda händerna för att vissa ska förstå skämtet*

Det var en man som så gärna ville bli skådespelare och han var alltid hos den lokala teaterföreningen och sökte roller på deras uppsättningar. Han tjatade och tjatade och till slut så tröttnade regissören och sa "okej du får en liten roll roll. Du ska gå över scen med en ros i handen och säja Åh det luktar kvinna" Mannen blev jätteglad och övade och övade.
Till slut så var det dags för den stora premiären och mannen var jättenervös.
Hur som helst så gjorde mannen sitt nummer och det blev stående ovation. Alla applåderade och hurrade. "Varför applåderar de åt min lilla insats?" frågade mannen "Du glömde ta med dig rosen..." svarade regiören :)

------------------

"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow

nanne.net

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hehe, den är bra den, nanne :e

En ny (känsliga läsare ombedes sluta läsa):

Tre bögar lekte gissningsleken. Den går ut på att en står på alla fyra, och de andra deltagarna inför saker i röven på denne så får han gissa vad det är för något.
Den ena började med att föra in en sked.
- Det där är en sked, utan tvekan, sa han som gissade.
Den andra förde in en flaska Jack Daniels.
- Det där är en flaska Jack Daniels, det märker väl vem som helst! säger bögen.
- Okej, då gör vi det lite svårare, sa en av bögarna, och förde in något i baken på den som stod på alla fyra.
- Hm... kan det vara... en basketboll? undrade killen som gissade, varpå man hör, mycket dämpat, den första bögen säga:
- Gissa igen!

Gör sig också bäst live ;)

------------------
Visst blir Guns galosch basal?
Skärper du dig sådär på lur?

[Redigerat av spango den 18 jan 2001]

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Blä, jag tycker den här tråden börjar gå för långt. :(

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Jag har fått en tillsägelse o ändå är mina oskyldiga tycker jag. Vi får inte publicera "snusk" på wf.

------------------
/Annelie

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag vill inte diskutera detta, men jag tycker faktiskt det känns osmakligt med skämt om sodomi och orenlighet av olika slag. Kan inte ni som tycker detta är vansinnigt roligt starta en mailinglista då, så vi som inte vill se det slipper det här?

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Kanske korkad fråga ...med sodomi vet jag ej ens vad det betyder ......

Jo jag tycker att GROVA skämt kanske ej hör hemma här ....fast jag står på mej o tycker MINA vart harmlösa

------------------
/Annelie

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Sodomi och orenlighet? Det.... äh, jag ska inte säga nåt. Men jag har mina åsikter.

------------------
Visst blir Guns galosch basal?
Skärper du dig sådär på lur?

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Jag tycker oxå att den här trådan har spårat ur lite och därför väljer jag att stänga den.

Jag hänvisar inte till någon regelsamling utan enbart till vad jag och några till medlemmar känner för sådana skämt :(

Synpunkter på mitt agerande görs med fördel till samtliga forumledare: wf@nexterday.com

------------------
Kom till mig: www.motorforum.nu

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)