*Min icq läser kontirnueligt upp vad som händer.* Du heter "Skywalker (wF)" på min lista, så man hör hela tiden: "Skywalker (wF) is online. Skywalker (wF) is available. Skywalker (wF) is offline. Skywalker (wF) is online. etc. etc." Nu stänger jag av ljudet.. ;)
------------------ Axel Veibäck Välj det rätta, välj.. Axel.
Jag är ju Macare. Vi är bortskämda med att ha "Speech" inbyggt i systemet. Det är ett tjugotal amerikanska röster (finns på spanska oxå) som kan prata vad som står på skärmen. Främst ett handikapphjälpmedel, men det kan ju användas såhär också.
Petra är direkt insatt i detta då hon lyckats få Telia att uppdatera Infovox till macen så att den kan snacka svenska också. Apple verkar vara kyligare på den fronten. (Funderar oxå på varför macos 9.1 kom på finska först av de nordiska språken)
En gång för länge länge sedan, hade jag det till PC Windows också.... det var någon "Trollkarl" som läste upp allt för en, ganska kul i början, men blev ganska tröt på det efter någon timme ;)
------------------
MVH
/C "The only source of knowledge is experience"
- Albert Einstein
*chattade på "The Palace" i två år. Under den tiden läste datorn varje inlägg. ;) Det är faktiskt jätteskönt att inte behöva kolla på skärmen hela tiden.. ;)