Kan man inte ta...
60 svar · 411 visningar · startad av Palle! · sida 2 av 4
Frågan, av Palle!
hur vore det om man startade om inläggsräknaren så att jag kan komma upp på topp 25 oxå :e ;) tråkigt jag har... :e
Läs frågan i sin helhet →Håller med Chavez, antalet inlägg är väl inte det viktigaste utan det är väl innehållet i inläggen som räknas, svar, frågor m.m.
Sen är trams-inlägg väldigt kul...ibland.. :)
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
Tänk på hundarna när ni smäller smällare och raketer
Den enda fördelen, som jag ser det, med inläggsräknaren är att den trots allt ger ett intryck om hur "aktiv" och "gammal i gemet" medlemmen är. Det kan delvis ersättas av "registreringsdatum" men inte helt. :l
Ett tag hade vi "skojiga" titlar. Det kanske är en tanke att införa dessa igen, men ändra gränserna...
Kan följande - utveckla gärna - vara en tanke?
Medlem - upp till 250 inlägg.
Junior - 250 - 1000 inlägg.
Senior - 1000 - 10000 inlägg.
Relik/Inventarie ( ;) ) - 10 000-100 000 inlägg.
Tramsare - 100 000- inlägg. :e
Som komplement skulle man kanske kunna komplettera med registreringsdatum?
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
[Redigerat av Rikard den 02 jan 2001]
Rikard: Strö nu inte salt i såren på inläggsräknarhatarna ;)
------------------
Även kallad Bire på vissa ställen...
www.motorforum.nu - För er med motorer...
Jopp. ;)
Det kanske är en tanke att införa dessa igen
Nä, då kommer alla nya medlemmar skriva massa skit för att få högre "status". Inläggsräknaren kan tas bort helt.. för.. vilken funktion fyller den? Behöver vi verkligen veta att någon skrivit 4000 inlägg?
------------------
spelling error.
*lovar att vara inne på top25 innan nyårsafton :e*
------------------
// Zanna - cuius ac potissimus
*lovar att göra allt för att sanna inte ska ta sig till Top25 innan nyårsafton* :e
------------------
Canis meus id comedit
Matti, det finns faktiskt - som jag ser det - en poäng med "titlar". Fast egentligen borde det varken ha med registreringsdatum eller antal inlägg att göra.
Jag vet att det finns många på wF som är ruggigt duktiga inom sina områden, och det kanske skulle kunna gå att utse ett antal personer som får den "hedervärda" titeln "hacker" - byggt på deras kunskaper, framröstat av medlemmar!? Naturligtvis kan detta "missuppfattas" - precis som allt annat här i livet - som att det är någon slags elit, vilket jag inte är ute efter. Det jag är ute efter är snarare en möjlighet för nya medlemmar att kunna identifiera de personer som helt enkelt uppfattas som väldigt kunniga inom sitt område.
Ibland känner jag att det behövs... :l
(Snart flyttas denna tråd till Tips till webForum... ;) )
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Själv hade jag tyckt att något som "månadens medlem" hade varit kul.
Någon som varit hjälpsam, trevlig, aktiv eller gjort något annat speciellt!
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
skulle bli lite jobbigt om det tex kommer nya medlemmar?
casca: jasså hur då din elaking? *gruff* :D posta massor tråkiga trådar?
------------------
// Zanna - cuius ac potissimus
Rikard:
Förstår exakt hur du tänker. Men enligt mig så får man lixom en "titel" ändå. Det behöver man ingen räknare eller status till. Det kommer automatiskt.. en användare som har stor kunskap och som hjälper andra får automatiskt gott anseende osv.
Det behövs inget som räknar det!
lergell:
Självklar så skadar det inte med lite trams. Men med dessa inläggssamlare så blir det helt enkelt för mycket!
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Ibland känner jag att det behövs
Något exempel? *tycker att titlar och inläggsräknare är onödiga*
[r]
Rikard, läs Chavez svar ovan. Så tycker jag också.. :)
;)
------------------
spelling error.
[Redigerat av Matti den 03 jan 2001]
hm, hoppas ni inte tror jag gör inlägg för att komma på topp25 nu? :(
det var ju ett skämt.
------------------
// Zanna som vill heta SuperSannah på WF :(
Matti och Chavez, hur vet en nytillkommen användare det? :q
Vad har en ny användare för nytta av att veta att någon är en "hacker" inom något ämne?
------------------
spelling error.
Är det inte bra att veta vilka, som av andra användare har framröstats, som uppfattas som kunniga i praktiken - och inte bara i teorin?
Jag tycker som Matti, postar man i ett publikt forum så vill ju ha hjälp från alla, inte bara en person.
Och jag kan försäkra er om att vill jag jaga inlägg så hade jag haft många fler på min räknare.. ;)
Avskaffa inläggsräknaren och inför titlar! :e
------------------
Canis meus id comedit
skulle vara oshysst om nån blir och en annan inte blir eftersom man tycker om en personer mer även om de ha lika kunskaper?
nej, skippa titeleringen
------------------
// Zanna som vill heta SuperSannah på WF :(