webForumDet fria alternativet

behöver synpunkter.

Småprat

2 svar · 188 visningar · startad av Racerankan

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg
Frågan#1

I mellandagarna kilade jag in till Åke Ahlqvist (mc-firma) inne i stan. Där köpte jag bl.a en sprayfärg innehållande svart lack för att lackera om lite prylar på moppen. bl.a kåpor, fotstöd m.m. Hemma när jag skulle börja måla så började burken läcka med ett jävla sprutt. Jag blev svart på händerna, i ansiktet och väggarna blev lite svarta dom med. När jag rengjort mig åkte jag in till Ahlqvist och fick burken utbytt. Inga problem där. Men hemma igen började skiten likadant så jag rengjorde mig och var vid detta laget jävligt torr om händerna plus att jag fick små röda utslag över hela händerna. Nu har händerna läkt någorlunda men de är fortfarande lite torra och när jag tvättar mig i varmt vatten gör det nåt in i helvete ont.
Men i vilket fall så ringde jag till dem och bad dem kolla färgburkarna som stog i butiken. Han kollade och i butiken gjorde burken likadant. Han tog in min burk och skickade tillbaka alla till återförsäljaren (duells). Det tog en vecka innan de fick nya prylar något jag blev sur på och när prylarna väl kom så gjorde de likadant. De exploderade i butiken och jag har ingen färg. Detta skulle vara det slutgiltiga arbetet på moppen men nu kommer jag inte bli klar under lovet. Vad tycker ni jag ska göra. Har jag inga rättigheter här? Jag vill inte göra mig ovän med folket i butiken för det är den enda Honda butiken på nära håll där jag bor.

------------------
------------------
Min hemsida
Min mailadress
Whisky, om Anders själv får välja - min slogan.
Bam without Spam - ännu ett motto.
Den som gräver en grop åt andra använder oftast spade

Medlem sedan okt. 2000885 inlägg

Om det var fel på burken så skall du klaga och begära ersättning för det som den har orsakat skada på.

Butiken får ju i sin tur gå på tillverkaren. Alla företag har en ansvarsförsäkring som täcker såna skador.

Eller ring din advokat ;)

------------------
Denna mening är svår att uttala baklänges

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

Jo, Anders som är 15 år har ju en väldigt bra advokat ;)

------------------
/David

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)