Du kan få komma och städa hemma hos mig, och på kvällarna får du använda datorn. ;) :e
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
30 svar · 1 699 visningar · startad av bughawk
Så var det dags igen då - vecka fyra ska jag praoa. I stockholm då.
Måste ha en plats senast den åttonde januari, alltså lagom till att skolan börjar igen.
Så... Jag vet inte alls var jag ska praoa, så därför skriver jag nu detta inlägg.. ;)
Om någon vet något ställe som kan tänkas vara villigt att ta emot en hygglig niondeklassare med förkärlek för datorer och Internet, så posta ett svarsinlägg eller skicka ett e-mail! :)
Även andra typer av tips är välkommna!
Hälsningar,
------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe
[Redigerat av bughawk den 31 dec 2000]
Du kan få komma och städa hemma hos mig, och på kvällarna får du använda datorn. ;) :e
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
*onödigt fakta* ;)
Jag spenderade min prao-vecka på en bowlinghall, de va helkul, satt och fikade några timmar och spelade gratis bowling & biljard ;)
------------------
Canis meus id comedit
Cyberpet
Nätack, speciellt som vi måste betala reseersättning själva.. ;)
Casca
Själv praoade jag på ICA.. Var inte såå kul, men iofs inte lika dötrist som jag trodde att det skulle bli. Men men.. Vill helst praoa på något ställe mer i min stil nu.. ;)
------------------
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe
Prao är ju kul!
Axels praoplatser:
*BT (Lagertruckstillverkare från Mjölby, största arbetsgivaren här)
*Rasta (Vid motorvägen i Mantorp. Gratis mat varje dag och massa fika)
Vi fick bara praoa två gånger. Mina systrar fick minsann praoa fyra. (Avundsjuk)
------------------
Axel Veibäck
Whatever you do, don't let Bire kiss you.
Mina systrar fick minsann praoa fyra.
Tss.. Fan, tror brorsan hade bortåt en 7-8 prao-veckor när han gick i nian.. Typ varannan vecka var han på prao ;)
------------------
Canis meus id comedit
Har du försökt med Arlanda eller SAS? Min "hederslillebror" PRAOade där och fick flyga land och rike runt och tyckte att det var enormt skojigt! Det kräver dock att du hör av dig till dem och talar med "rätt" person!
På sommarskolan hamnade jag på ett företag som heter Euromaster (sysslar med det mesta med däck). I början blev jag helsur för att jag tyckte det var värsta skitjobbet men när jag väl börjat ändrade jag mig ganska snabbt. Tidigare hade jag fått den bild av industrin att den var skitig och lågavlönad men när jag började på Euromaster upptäckte jag att allt stämde, men det var något himla kul ändå. Helsjyssta arbetskamrater, bra erbjudanden när man slutat och chanser till sommarjobb då gummibranschen saknar många däcksmontörer.
Det slutade med att jag valde att förlägga min praoperiod där och det är ingenting jag ångrar nu med alla kontakter man skapat sig och framförallt att jag fick så många nya vänner, kanske inte alla i min ålder men vaddå.
Prata med platschefen för Euromaster Stockholm, han kan säkert hjälpa dig och påpeka även att du har en kompis som jobbat på Euromaster i GBG och som tipsade dig om det jobbet då kommer han säkert släppa in dig, om inte annat så kan säkert jag hjälpa dig.
I stockholmstrakten finns det 5 stationer, i Sollentuna, Bromma, Älvsjö, Huddinge och i skogås, besök gärna deras hemsida, www.euromaster.se
Jag lovar dig att du inte kommer att ångra dig om du praoar där, om du ångrar dig (mot all förmodan) så är det ju trots allt bara två veckor. Men se till att hamna på huvudkontoret för där finns det mest att göra. Du kan hänga med turbilen och leverera däck till kunder m.m
------------------
------------------
Min hemsida
Min mailadress
Whisky, om Anders själv får välja - min slogan.
Bam without Spam - ännu ett motto.
Den som gräver en grop åt andra använder oftast spade
Som jag sa på ICQ:n. Försök att komma in på en liten tidning någonstans, det är helkul... lovar! :)
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
...annars kan jag säkert greja så får prao hos oss på Falu Bildemontering ;)
Du kommer att älska franska bilar på mindre än en vecka! :e
------------------
www.motorforum.nu - För er med motorer...
Rikard
Gillar inte flygplan... ;)
Anders
Som sagt.. har redan praoat på en livsmedelsbutik, och det är ungefär samma "nivå" på arbetsuppgiterna.. Och, visst, det var kul på sitt sätt. Men jag skulle gärna vilja pröva på något lite mer intellektuellt den här gången ;)
Chavez
Det är noterat! :)
Bire
Reseersättningen som sagt, reseersättningen.. ;) :e
------------------
- Martin Lindhe
Bire: "Du kommer att älska franska bilar på mindre än en vecka!"
Öh, har din världsuppfattning fått sig en törn eller är det en sen millenniebugg i skallen på dig..? Jag menar, älska en fransk bil..? Är inte det en självmotsägelse? :e
*färska minnen av en trilskande Peugeot* ;)
Buggis: Så nu får ni leta själva? Hoppla. Nåja, en annan hamnade på Metro Brommaplan, Postens bilverkstad i Ulvsunda och Transportarbetareförbundet vid Norra Bantorget. Kanonkul alltihop, främst för att det är så vitt skilda områden!
Ta Gula Sidorna, bläddra på måfå och sätt ner fingret! Om du hamnade på sopgubbarna - tough shit. ;)
------------------
To be or not to be - that's not a question!
Q
Ja, vi är tvungna att leta själva. Eller tvungna och tvungna. Vi har redan praoat en gång, den här gången är det frivilligt. Men självklart är man hellre ute på någon intressant arbetsplats än sitter och degar i skolan.. :l
Njae, telefonkatalogen verkar inte direkt lockande.. ;)
Men när du nämde "telefon"...Tror du att man skulle kunna praoa hos Telia?
------------------
- Martin Lindhe
Q: Det var ämnat som ironi min käre vän! :)
Har man en kärlek till en fransk bil betyder det ju att man inte har erfarenhet av andra märken, ungefär som Mercedesägarnas mystiska beteende :e
------------------
www.motorforum.nu - För er med motorer...
måste ni fixa praoplats själva?
när det begav sig för mig (inte igår) så blev vi tilldelade praoplatser av skolan.
iofs kanske lättare att få en kul praoplats om man fiskar den själv.
hursomhelst. lycka till, bughawk.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>
Va...hörde jag Arlanda...om du fixar en
PRAO-plats på Arlanda så får du höra av dig bughawk.. :)
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
Tänk på hundarna när ni smäller smällare och raketer
Wow, jag skulle vilja ha praoat på Arlanda. ;)
En kompis praoade på Bauer i Stuttgart, Tyskland. ;) Hans farsa är nå hög chef där så det var lätt fixat..
Jag tror att nästan alla praoplatser du kan hitta blir roliga om du har den inställningen. Jag håller på Qs ide om telefonkatalogen. ;)
------------------
Axel Veibäck
Whatever you do, don't let Bire kiss you.
Bire: Misstänkte det, men jag är faan aldrig säker när det gäller dig... ;) :e
------------------
To be or not to be - that's not a question!