IIlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Ämnet Felia skulle man kunna skriva en bok om. Ni minns väl när man skulle hyra specialledningar för att köra 9.600 bps-modem? Tänk att samma ledningar idag kan överleva 56.000 bps! Visst går utvecklingen framåt=)
Vad som är värst är ju ändå deras ohemula priser och usla "service" där en massa stela personer med inskränkta åsikter som "minutavgifter är rättvist, det är rättvist att betala efter hur mycket man använder en tjänst" o.s.v. gaggar när man kräver flatrate på lokalsamtal.
------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Mitt ISDN-modem som ska gå hela 64k, går med maxfart på 56k ...
Ehh, ISDN skall väl ha en garanterad uppkopplingshastighet på 64k? D.v.s. blir du uppkopplad så får du 64k. Och 64k är också det jag fått varje gång (Telia Duocom).
Att sedan den hastighet man får mot en specifik server inte fyller denna bandbredd fullt ut är en annan femma. Men det har ingenting med uppkopplingshastigheten att göra.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Telia taskig service? Hmpf! Försök göra nåt vettigt med Comviq så ska du få se på "service"! Vansinnigt inkompetenta, byråkratiska och långsamma... Bläh! x(
------------------
To be or not to be - that's not a question!
XXoroXMedlem sedan nov. 2000362 inlägg Tele2 / Comviq rular de är hälften så dyra och minst lika bra och sen har de en UMTS licens ... poor Felia
------------------
-Carpe Diem -
IIlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Jag fick erbjudande om Gruppanslutning ADSL från Felia (fastigheten ska gruppanslutas). Det är väl hyfsat, men min kritik mot Felia kvarstår fortfarande: flatrate behövs, bättre service, snabbare Internetuppkopplingar m.m.
------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker
NnauskaMedlem sedan feb. 2000137 inlägg till q:
visst finns det vissa på comviq's kundtjänst som t.o.m jag inte tycker hör hemma där (och jag jobbar där) men så gott som alla är helt kompetenta. jag borde veta.
vad är det du inte är nöjd med hos comviq's kundtjänst? skulle vilja veta.
ha det bra!
------------------
// nauska - http://come.to/nauska
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg nauska: Tja, jag vet inte var jag ska börja... ;)
Om jag så bara vill sätta igång nummerpresentation (eller liknande) ska det rabblas personnummer och jag kan inte göra det åt min sambo...
Uppsägningar av ab ska ske en månad i förväg och dessutom skriftligen!
När min sista faktura kom var fakturasystemet inte så intelligent att den räknade ut att jag skulle bara betala en halv avgift (period 15/10--14/11 trots att uppsägningen låg 22/10)...
När jag så fick minusfakturan såg jag inte röken av utbetalningskortet på över en månad.
Ringde och påtalade det, killen (som iofs lät inte otrevlig men definitivt inte trevlig, inte engagerad för fem öre) tog mitt bankkontonummer men jag fick lik förbannat ett totalt anonymt utbetalningskort på posten... Tjugo spänn i avgift. *suck*
De har dessutom blåst mig på en sju-åttahundra spänn genom att påstå att jag hade ett billigare abonnemang, vilket jag inte alls hade och fick alltså betala mer.
Nä, om Comviq tycker jag inte alls. Dessutom noll i täckning om man råkar röra sig utanför en större stad...
Vissa påstår att de är billiga, men 25 spänn i månaden för mobilsvar är inte billigt i min värld.
Visst, numera jobbar jag på Telia (och angående debatten, ironiskt nog på mobila kundtjänsten), men jag började där i somras och hade bestämt mig för att fimpa Comviq långt dessförinnan.
Ett helt personligt korståg med andra ord! ;)
------------------
NnauskaMedlem sedan feb. 2000137 inlägg q:
nu för tiden kan vem som helst lägga till tjänster på abonnemangen, bara man vet vem som står för det.
skriftlig upsägan och en månads uppsägningstid är väl inte ovanligt? jag vet inte hur ni har det på telia, iofs.
det där med det ointelligenta systemet kan jag inte göra något annat än att hålla med om. tycker själv det är dumt, men det är på väg att fixas (säger dom).
sen är det bara att beklaga att du råkat ut för tråkigheter. någon form at kompensation borde du ha fått.
jag skulle utan tvekan ha givit dig det, iaf.
ha det bra!
------------------
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg nauska: En månad skriftligen tycker jag är vansinnigt - både själva sättet och mot kunderna...
Telia har nio dagar om annulleringen kommer per telefon, om det kommer skriftligen (fax eller brev) blir det samma dag. Under de nio dagarna går det ut en bekräftelse till kund så att denne har tid att reagera om det skulle vara fel.
Enkelt och bra! ;)
Nåja, ska vi spy lite galla över Europolitan? ;)
En polare missade en räkning såpass att abonnemanget stängdes, han sprang till posten och betalade, ringde till deras kundtjänst och undrade om de kunde öppna den mot att han rabblade upp kvittonumret eller faxade eller nåt - bara han slapp vänta tills postgirot fått tummen ur.
Tvärnej från kundtjänsten - han fick vackert vänta... :l
------------------
det rabblas personnummer och jag kan inte göra det åt min sambo...
nu för tiden kan vem som helst lägga till tjänster på abonnemangen, bara man vet vem som står för det.
Vad är det för bra med det? Med andra ord så kan vem som helst beställa mega-dyra-pillemoj-extrapaketet till mitt abbonemang bara han/hon vet mitt namn samt möjligtvis nummer?
Jag tycker att det låter sinnessjukt, den gamla metoden lät bra mycket sundare i mina öron.
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
NnauskaMedlem sedan feb. 2000137 inlägg
Vad är det för bra med det? Med andra ord så kan vem som helst beställa mega-dyra-pillemoj-extrapaketet till mitt abbonemang bara han/hon vet mitt namn samt möjligtvis nummer?
den som ringer in måste även kunna personnumret på den som abonnemanget står på. och några jättedyra tjänster finns det inte. inte som vem som helst får lägga till iaf.
dessutom tar vi alltid namn och personnr på den som lägger in tjänsten.
till q:
visst, det må vara längre uppsägningstid på comviq. men var det något mer hos supporten som du inte var nöjd över? vi på supporten har tyvärr inte så mycket att säga till om, när det gäller comviq's regler ;)
ha det bra!
------------------
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg nauska: Hum, kan ju fråga iaf... För typ tre år sen faxade jag in en grej för att få studentrabatt, men jag faxade tydligen fel papper enl dem. När jag frågade om det senare såg tjejen jag snackade med det i noteringarna på mitt abonnemang. Nyligen när jag tänkte kolla upp det där lite närmare (exakta datum osv) påstod den jag snackade med då att det inte stod där längre... Att det rensades då och då i noteringarna..?
Öh, är inte det i strid med Datalagen eller nåt sånt..?
På Telia hittar jag ibland noteringar från 80-talet bland mobilabonnemangen... Iofs NMTsystemet, but still...
Vart lite paff när han sa det, så nu tänkte jag skicka in en sån där begäran enl §10 Datalagen, så får vi se vad som står där. :)
------------------
NnauskaMedlem sedan feb. 2000137 inlägg jag har inte märkt att dom raderar noteringarna i systemet. jag har iofs bara jobbat där sedan september, så jag har inte varit med så länge som tre år ;)
det låter ju väldigt konstigt, det håller jag med dig om. så borde det inte vara.
har du någon länk där man kan läsa vad som står i datalagen? skulle vara kul att läsa :)
ha det bra!
------------------
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Njaee, sök i Rixlex eller nåt så finns det säkert där.
Vad jag vet är att §10 Datalagen säger att alla som för personregister (dvs de flesta företag och myndigheter) är skyldiga att till dig lämna ut vad som står om dig. Det får inte kosta något för dig, det ska gå på max en månad efter din skriftliga begäran och du får göra det en gång per år.
Jag tog en rejäl vända för ett par år sen och fick ett par kilo post! :) Tror jag fick 30 sidor från Dafa/Spar... :e
------------------
GGrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg Jag gillar inte Comviqs kundtjänst för varenda gång jag ringer är det alltid någon sur som lägger på... tack för den... och det ända jag vill är att få ett svar på min wap fråga... Är det jag som gör fel eller? ska jag ringa Telias kundtjänst och fråga dem om Comviqs wap kanske?
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
NnauskaMedlem sedan feb. 2000137 inlägg q:
hehe. man kanske skulle testa samma sak :e
grymt:
har dom lagt på varje gång? låter faktiskt konstigt. men om du vill läsa mer om wap och comviq så gå till www.comviq.se/wap
där står det mesta du behöver veta. annars ringer du och frågar efter mig ;)
ha det bra!
------------------