Du bör inte uppfatta detta testresultat som en säker värdering av din psykiska hälsa, inte heller som en uppmaning till behandling eller underlåtande av behandling. Gå alltid till din läkare om du känner dig deprimerad eller om din dagliga funktionsnivå är påverkad på ett sätt som gör dig bekymrad eller oroad.
Weeee! jag fick 0-9 :)
------------------ what about I give you the finger...
Jag fick 10-17 och jag tycker inte det stämmer alls. Jag svarade sanningsenligt på frågorna och jag är inte det minsta deprimerad! Men frågar de om jag gått upp eller ner i vikt utan att vara på diet så stämmer det ju, och att jag sover lite oregelbundet, men det har ju inget med depression att göra utan med sjukdomen. *suckar*
Jag tycker nog att testet är väldigt ytligt och litar inte ett smack på det!
Jag är ju en positiv tjej! :)
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
När det gällde rökning så fick jag detta omdöme: Du är mycket lite beroende - Du bör kunna sluta utan problem Detta trots att jag aldrig börjat röka. :e :e
//Demo
------------------ Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
Påminner till stor del om de test man får göra vid anställningintervjuer. Enda skillnaden att detta test var av pinsamt låg kvalité
De psykologiska test som en del fascistiska arbetsgivare tror sig kunna påtvinga arbetssökande är ju oftast också av pinsamt låg kvalitét. En forskare vid Karolinska (tror jag det var) hade testat en bunt sådana prov utifrån deras vetenskapliga värde och han kom fram till att väldigt få prov var grundade på vetenskapliga grunder. Oftast är det rena New Age-babblet och har man extra otur så är det Scientologkyrkans dotterbolag som står bakom provet.
Jag skulle aldrig i hela mitt liv gå med på att ta en liknande prov för att få ett jobb.
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
Jag är tydligen en arbetsnarkoman med en lätt depression (10 på skalan)... fick detta råd:
Du behöver lära dig att du är någon, även när du inte arbetar. Försök komma ihåg vad du tyckte var roligt innan du började arbeta så hårt. Be dina nära och kära om hjälp.
Roligt? Att tjäna pengar är alltid roligt :e Ledig är jag ofta utan några problem med det.
Annars fattar jag inte hur de kan dra en sån slutsats bara för att man kryssar i några rutor om sitt arbete...känner inte igen mig i deras beskrivning :l
Testet stämde bra för mig - svarade som jag mår nu och fick svaret att jag mår bra (vilket jag gör. Svarade som jag mådde för ett tag sedan och fick extremt dåligt resultat.. (jag mådde också dåligt då)
hehe, så är det att vara tonnåring.. ;)
tss.. jag fick 16 och inte f*n känner jag mig ner...! måste vara något skummt med det där testet !!
------------------
MVH
/C "Ibland tror jag att det säkraste bevis för att intelliganta varelser existerar någonstans i universum är att inga av dem försökt kontakta oss"
Kalle & Hobbe
Grrr, gjorde hela arbetsnarkoman testet. Sen när jag skickade iväg det funkade det inte eftersom att jag använde Netpositive.
***** javascripts test! x(