webForumDet fria alternativet

Jahap, då var man naken då...

Småprat

5 svar · 196 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

... eller så känns det iaf.

Jag har nämligen tappat min plånbok (dumt namn då den inte innehåller något plån längre) under lunchen... Nu märker man vad beroende man är av de små korten man har där...

Det var ju bara att spärra korten och gå till farbror polisen och anmäla den som totalt borta...

Det jobbiga blir ju att få nya kort till allting... Dykcertifikatet t.ex usch... :l

Detta var nog sista gången jag hade min plånbok i bakfickan, ty det är nog mycket säkrare att ha den i nån inneficka på överkroppen...

Med ledsna hälsningar, Vide

------------------
It's not that I'm afraid to die. I just don't want to be there when it happens.
Kom hem till mig...

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Lider med dig, Vide...jag hatar när det händer!

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Lider med dig Vide.

Vet hur det känns tyvärr, har blivit av med plånboken 2 ggr.

En gång i Sthlm, då spärrade jag alla korten inom en timme ändå var mitt eurocard över till Helsingfors på en helkväll, drygt 11.000 pix gjorde dom av med. Jag eller rättare sagt firman slapp betala.

Andra gången blev jag av med plånboken på mitt kontor, hade varit och tagit ut 9.800 kr på en bank för att sätta in på ett annat konto i en annan bank. Kändes jättekul :( att inte veta om det var någon av mina "arbetskamrater" eller någon utomstående som varit inne och norpat plånboken.
Jag hade även 12 frinätter på en hotellkejda i plånboken som försvann samtidigt.
Pengarna fick jag tillslut viss ersättning för men frinätterna var dom fullständigt ointresserade av att ersätta.

Körkortet har dock kommit tillrätta båda gångerna, alltid något.

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Åhhh, nu är Vide glad igen... Nu ringde dom ifrån en affär i stan och sa att dom hade plånboken... :D

Trots att pengarna var borta så blev man ju lycklig...

Mvh, Vide

------------------
Kom hem till mig...

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Wooh! gött Video!! hur mycket pengar försvann?
En kille som jag känner tappade sin plånbok när han var lite på pickalurven och dagen efter polisanmälde han den. Han köpte ett nytt terminsbusskort för 600 :- när han en vecka senare fick reda på av en kompis att han lämnat plånboken där för att han sagt "Annars kommer jag bara tappa den"...

så nu har han två busskort i allfall ;)

------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande

hehe... jo, jag hade precis tagit ut 300kr, och använt 60 till lunch, så det var inte så farligt... :)

Jag anmälde min stulen också... så jag får väl "avboka" den anmälningen imorrn...

Det sköna är ju att man slipper fixa nytt körkort osv... :)

Mvh, en glad video... :)

------------------
Kom hem till mig...

300 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
169 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)