Håller med dig Kim, vad ska jag nu kolla på... kan ju inte titta på ett Björne utan Lantz som pratar!!!
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
21 svar · 675 visningar · startad av Kim
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,16883,00.html
Är SVT fullständigt dumma i huvudet eller? x( x( x(
Hur kan man överhuvudtaget komma på en sån här idé att börja producera Björnes magasin igen utan Jörgen Lantz som skådespelare? x(
------------------
404 Name not found
Håller med dig Kim, vad ska jag nu kolla på... kan ju inte titta på ett Björne utan Lantz som pratar!!!
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
Tycker det verkar som en oerhört dum sak att göra :(..även om jag själv alltid har tyckt att Björne är lite creepy så finns det massor med barn som älskar honom...onödigt helt enkelt.
------------------
It were much better that a sentient being should never have existed,
than that it should have existed only to endure unmitigated misery.
//Percy Bysshe Shelley (1792-1822)
Jag tycker faktiskt att det kan vara lite kul att titta på Björne ibland (är jag onormal?). :e
Inte lär jag ju titta mer om dom byter skådespelare. Det vore ungefär lika mycket hädelse som att införa Nalle Puh som en hinduistisk gud. ;)
------------------
404 Name not found
...ja, rösten lär inte bli den samma i alla fall :(
*stackars Jörgen Lantz*
------------------
/David
Man borde starta en namninsamling eller nåt. Så kan de ju inte göra.. Varför tog de inte Lantz igen? var det nåt fel på honom? :q x(
------------------
Axel Veibäck
- http://www.axelweb.nu
- axel@axelweb.nu
Dime con quién andas y te diré quién eres.
Jag fick just ett svar på ett e-postmeddelande som jag skickade till SVT.
De påstod att det inte har spelats in några avsnitt på grund av sjukdom. Därmed antar jag alltså att det är Lantz som har varit sjuk.
Nu tycker SVT att det är bättre att spela in nya avsnitt med nya skådespelare istället för att inte spela in några alls.
Jag tycker tvärtom. Jag tvivlar nämligen starkt på att någon människa har sett alla avsnitt (undantaget teamet bakom Björne). Skulle man nu ha gjort sett alla avsnitt så tror jag inte att man kommer ihåg det sjunde programmet från 1987. Det har pågått så länge att man nog kan sända gamla programmen igen. Det är nog ingen som kommer ihåg alla avsnitt ändå.
------------------
Ri, ri, ripuli
usch, fy och tvi. man kan inte ha björne utan jörgen lantz. som tacos utan salsa; trist, lamt, tråkigt och onödigt.
skäms, svt. x(
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
that's what brian boitano would do!</A>
Kanske för att svt chefen (50%) fick sparken... ;)
Nä det e klart att vi inte kan ha björne utan Jörgen. Tacos utan salsa går däremot utmärkt ;)
------------------
//M@rtin
Är jag den enda här som har förbannat björne sedan den dagen programmet uppenbarade sig första gången i tv-rutan? :)
I vilket fall som helst så ta och kika på den andra artikeln om vad det var lan tz gjorde som resulterade i att svt blev så förbannade...
Lantz bestämde sig för att prångla ut skivor under produktnamnet björne som svt äger trotts att svt hade givit klara besked om att han inte hade deras tillstånd...
*snyft* det går bara inte att ha björne utan jörgen lantz :(
------------------
Utdrag nr 4 ur jispirs regelbok-->Använd alltid gratis tjänster från verktygslådan. :e
Ett gott trams förlänger livet :e
Dom kunde lika gärna sluta med björne och inte fortsätta att plåga barnen med en massa j###la skit!
------------------
KLICKA ABSOLUT INTE!!!
Såg jag rätt ställde sig även Robert Gustafsson vid klagomuren - enligt Aftonbladet :q - med all rätt.
Jag gillar inte Björne.
Jag gillar Piff o puff. Grymt med ekorrar. :e
Jag tror inte att barnen går miste om så mycket med Björne.. han springer ju bara runt och skuttar lite och sen öppnar han lådor som innehåller lappar där det står vilket program som ska visas.. och de enda programmen man vill se är flumsnubbarna och den där pysselmannen.. ;)
Å den där snigeln i introt. Den vill jag bara peppra full med bly..
------------------
matti.intelligens.nu