surfade häromdagen in på min gamla sida på passagen.. såg att räknaren visade talet 600 och att gästboken var klottrad full med riktigt trevliga kommentarer :D 600 hundra besökare är rätt bra för en hemsida som inte uppdaterats sen den lagts upp :)
Tänkte bara säga att om ni har nån gammal hemsida, gå och kolla på den, en trevligt överaskning kanske väntar :)
Det är både fascinerande, irriterande och skrämmande med alla "flygande holländare" (efter ett gammalt spökskepp som ständigt irrar på haven) på Internet.
Kollade för någon vecka sen efter dansprogram, fann och såg att det var intressant orkester på ett visst ställe nu i juli. "- Men det är ju inte lördag det datumet", sa plötsligt kompisen som stod bredvid.
Då kollade vi noggrant i sidans huvud och sidan var från 1997.
Och mängder med påbörjade och aldrig färdiggjorda sidor ligger ute och skvalpar.
Vad händer förresten med webbsidorna på gratisställen när innehavarna kolar?
Förmodligen ingenting!
Där kommer sidorna ligga kvar intill tidens ände... :l
Vore nog billigare och säkrare lägga upp sin "gravsten" på webben än förlita sig på att någon efterlevande pröjsar för att en ska resas och få stå kvar på kyrkogårn ;)
The little ball bounces on the ground.
The shock wave travels through the ground
And up the soles of my shoes.
The world shakes a little bit for it all.
Somewhere a little needle quivers and
Ink runs upon moving strips of paper.
But no one notices,
Save a very few.
And those few only laugh.
The little ball bounces -
The little ball bounces -
THE LITTLE BALL BOUNCES -
ThE lItTlE bAlL bOuNcEs -
On the ground - gRoUnD -
GrOuNd -
GROUND!
And then it stops
And rolls a little
Into the wall.
It bounces a little off the wall
And then comes to rest -
To rest.
HAHHA.. tack för den matti för jag hittade precis min gamla mff sida.. min första sida jag någonsin gjorde. där viste jag inte ens hur man laddade upp en bild och hur man gjorde bakgrundsbilder. :e
------------------
P E T E R D A M A N
"Jag gör det bara för pengarna"
Jag la upp ett röstscript där vår clan i Duke nukem skulle rösta, sedan har jag inte tittat på sidan under ca 2 års tid, och nu hade över 800 personer röstat.
På något som de antagligen inte har en aning om :)
Jag sa just upp mitt Internet abonnemang (Telia), så min gamla sida är nu bort rensad ifrån deras servrar... *pust*... skönt är det.. nu kan ingen se, den pinsamma historien... :e
[r]... ett pinsamt särskrivningsfel...[/r]
------------------ It's not that I'm afraid to die. I just don't want to be there when it happens. Kom hem till mig...