Gammal......??
28 svar · 349 visningar · startad av Rödalacket · sida 2 av 2
Frågan, av Rödalacket
Börjar man bli gammal.....?? Träffade en kollega på bussen till jobbet och vi satt och snackade om ditt o datt, hon frågade om hunden mådde bra och jag sa att han mådde bra fast han börjar bli lite gammal. Till svar får jag "Precis som du..."... :( Härom dagen så kom en grannunge och ringde på dörren och frågade om han fick gå ut med hunden (Bamse), "Ja visst" sa jag, till svar får jag "Ja så sli
Läs frågan i sin helhet →Swey
Man blir klokare med åren. Det är liksom bara så. Man lär sig en del genom att leva livet, liksom.
//Demo
Nä, man blir inte ett dugg klokare med åren. Då skulle gamla få jobb mycket lättare och inte behöva gå i förtidspension. Företagen vill ha folk i 25-årsåldern och med det menar jag att man antingen är för ung eller för gammal.
Ja, jag är fortfarande 16 och det är tillräcklig anledning att inte ta mig på allvar enligt många här.
------------------
- Swey
A hacker from the south
Lugn Swey, jag tar dig på allvar. :)
En anledning till att många går i förtidspension är att de inte vill jobba hela sitt liv. Min mamma är 50 och hon skulle nog oerhört gärna gå i pension nu om hon fick. Hon vill inte jobba till hon är 65. Hon har liksom lust att få leva sitt liv - inte arbeta sig igenom det tills hon dör.
------------------
"Ibland sitter kristna ungdomar i en källare och käkar ostfralla..."
<-- gammal vis kvinna :e
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
CyberPet om du är gammal och vis så borde du ligga i bingen så här dags. §jr
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
Rödalacket och demo!
Vad menar ni med att snacka om "åldermän" m.m ... ni spolingar som knappt har kommit ur krypstadiet... om ni skulle vara åldermän, vad skulle då jag vara? VA! ;) Nä, det går jag inte med på!!!
* vis och klok men ändå lika ung 35 åring *
------------------
En genomvåt man är inte rädd för regnet
Klokare med ålder?
Nja, klok är man nog oavsett ålder (eller så är man det inte) men e stor fördel finns med ökad ålder som ingen kan ta ifrån oss kloka och ålderstyngda och det är mängden erfarenheter.
Så ita på mig när jag säger att det blir ständigt bara bättre :)
LeJa // 43 år, klok och med massor av erfarenheter och upplevelser i bagaget
------------------
LeJas samlade....
LeJaPunktNu
LeJa