För att MediaDefenders teknik ska lyckas så krävs det att de har ”falska” låtar av i stort sett alla artister som finns på någon av de tjänster som existerar.
Förstår inte riktigt... När man har fått ner två-tre sekunder av en låt så kan man ju direkt höra om det är den riktiga låten eller inte. Om man har fått ett fånigt meddelande om piratkopiering när jag bara laddar ner en låt jag har på en repig CD, så avbryter jag bara nerladdningen och flår personen i fråga levande. Verktyg för detta: en midsommarstång.
------------------
Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod
Om dom nu mot all förmodan skulle få för sig att använda denna "produkt" så kan man lugnt förlita sig på att allehanda plugin för Napster, Gnutella, Freenet och allt vad de heter kommer att utvecklas som identifierar bluff-filerna och stoppar dom.
Det borde ju vara så enkelt som en enkel jämförelsekontroll mot kända bluff-filer, liknande en viruskontroll.
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
Jag ska nog börja med det också. :) Man laddar hem en tre minuter lång mp3 som talar om för världen vem jag är och sånt där. Jag kommer ju bli jättekänd! :e