webForumDet fria alternativet

Misshandel....

Medier & press

42 svar · 671 visningar · startad av nanne · sida 2 av 3

Frågan, av nanne

Vad ska man tro? <http://www.aftonbladet.se/nyheter/0011/14/misshandel.html> \------------------ Computer, Machine, Panzermench! nanne.net

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Jag hade en rolig dröm en gång där alla jag någonsin spelat musik ihop med hade fest. När min flickvän väckte mig så hade jag mumlat nåt i stil med "lugna dig, Jenny, ska bara sätta på E-strängen". Som tack för att jag sade ett annat kvinnonamn gav hon mig ett härligt uppvaknande av en knytnäve i magen.
(redigerat - det var E-strängen)
------------------

Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod

[Redigerat av Chainsaw den 15 nov 2000]

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Rödalacket >> Att hon söp till, blev våldsam betydde inte att man måste supa för att ta till våld. Men tröskeln sjunker hos de personer som har en dragning till våld - när de super.
Man kan säga att hon visade sitt rätta jag genom att vara mer sjukligt misstänksam än vanligt och tillslut brast det väl. Kan inte säga att jag tycker synd om henne - tvärtom, av olika anledningar.

------------------
En genomvåt man är inte rädd för regnet

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

räknas en örfil som misshandel?

i så fall har jag också blivit misshandlad av min kvinna.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
that's what brian boitano would do!</A>

Medlem sedan sep. 2000177 inlägg

Rödalacket;

Jag känner mig rätt stolt när jag kan säga att jag inte har slagit någon på käften under mitt 33-åriga liv, har inga planer på att bryta den trenden heller så det får nog bli så i fortsättningen oxå.

Lyllos dig då...om man som jag är uppvuxen i en stockholmsförort (ingen av dom värre dock) så kan man tyvärr inte unna sig den lyxen... :e

@nders;

räknas en örfil som misshandel?

Nepp! det är en hälsosam tillrättavisning...du hade säkert dig själv att skylla... :e

[Redigerat av PenguinKiller den 15 nov 2000]

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

om man som jag är uppvuxen i en stockholmsförort (ingen av dom värre dock) så kan man tyvärr inte unna sig den lyxen
Skitsnack..

------------------
matti.intelligens.nu

[Redigerat av Matti den 15 nov 2000]

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

En örfil ska i högsta grad klassas som misshandel.

Eller ska det vara lagligt att ge örfilar till vem som helst?

------------------
- Swey
A hacker from the south

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

En örfil ska i högsta grad klassas som misshandel.

bah :l

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
that's what brian boitano would do!</A>

Om man ger sin tjej en örfil, lär det direkt kallas för misshandel. Men om tjejen har PMS ses en örfil på grabben som står som ett enda stort ? verkar det vara fullt tillåtet... enda kommentaren som brukar fällas från omgivningen är "ja,ja men du förtjänade säkert det"...
Men visst, det är lika mycket misshandel oavsett kön!

------------------

Matti;

Skitsnack..

Skitsnack? Ojdå! du lever tydligen i din egen lilla drömvärld du...

Stick tillbaka till din dunkuddetillvaro i medelklassvillan och stäng igen din fucking j-a käft!

oj ;)

------------------

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Pingvindödaren

Vaknat på fel sida om järnvägen idag?

------------------
"Ibland sitter kristna ungdomar i en källare och käkar ostfralla..."

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

PenguinKiller kan du inte tona ner lite, det är inte roligt att bara få en massa påhopp och förolämpningar. Dina åsikter kommer inte till sin rätt om du uttrycker dem klumpigt.

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Håller med CyberPet till 100 %

§4
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.

------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem

Stick tillbaka till din dunkuddetillvaro i medelklassvillan och stäng igen din fucking j-a käft!
Hm, det är första gången jag hört någon säga "dunkuddetillvaro" om Botkyrka.. :e

Var var det du sa att du bodde?

------------------
matti.intelligens.nu

pettan å lackeraren...

excuse me, men om nån säger att jag snackar skit, utan att veta själv vad han pratar om, så reagerar jag på det viset!

lillsmurfen;

Jag är uppvuxen i Kista, och flyttade därifrån efter gymnasiet, var f-n det bästa jag gjort hitintills!

Jag blev rånad två gånger (av hormonstinna latinogäng) å har polare som har blivit nerslagna å rånade ett antal gg:r, det är möjligt att botkyrka inte alls är den stinkande kloak som jag förletts att tro, men kom inte å säg till mig att jag snackar skit när jag talar om first-hand experience!

FATTA!!!

lamersmurf!

[Redigerat av PenguinKiller den 17 nov 2000]

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Tss...jag hade en gång en flickvän i Angered utanför Göteborg (ligger brevid Bergsjön som är det mest brottstäta området i Sverige för tillfället).
Då när jag inte hade körkort och bil så var jag tvungen att åka kommunalt och att gå av själv på Angeredsstationen mitt i natten är som att be om ett knivhugg eller rån.

Jag har blivit nedstucken, rånad, misshandlad och mordhotad massa gånger. Inte bara i Angered utan även i den lite "finare" stadsdelen där jag är uppväxt.

Iofs så kanske jag har bett lite om det...jag klarar verkligen inte av folk som sysslar med oprovocerat våld. Jag måste verkligen säga emot!!!

Å andra sidan...vart är samhället på väg när ingen vågar anmäla eller säga ifrån? Då får ju idioterna härja fritt! *förbannad*

Jag hade privilegiet att bli kompis med en av de stora och mest respekterade turkj*vlarna efter att ha kört honom till sjukhuset en gång (blindtarmen) så sen dess har ingen rört mig.

Det är ju förjävligt!

men kom inte å säg till mig att jag snackar skit när jag talar om first-hand experience
Jag säger att det är skitsnack att man måste slåss bara för att man bor i en sthlmsförort. Det måste man inte, det är ett val man gör. Är man inte tvungen att leka karate kid kan man komma ur de flesta situationer genom att tänka lite.

Heh.. du måste vara en irccare.. det är bara irccare som använder l3374 ord som "lamer".. :e

------------------
matti.intelligens.nu

[Redigerat av Matti den 17 nov 2000]

lillsmurfen;

Som sagt, du vet inte vad fan du snackar om din lilla skit, kom tillbaka när du fått lite hår på petter niklas, så kan vi diskutera då!

Japp, du måste vara en irccare.
*känner igen de supertuffa personangreppen som alla 13-åringar använder på IRCnet* :e

Det är inte skitsnack att man inte behöver slåss. Det går, men jag klarar det inte, vid vissa tillfällen "måste" jag bara slå till..

------------------
matti.intelligens.nu

[Redigerat av Matti den 17 nov 2000]

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)