Hallå tuffingar!
Jo, nu är det såhär att ikväll är jag bjuden på 80-tals fest...
Men ack, vad ska jag ha på mej. För jag vill inte riktigt ha på mej de kläderna
jag hade på 80-talet... För det var blöja, mjukisbrallor och en batman tröja..
Jag skulle nog vilja ha på mej lite tuffare 80-tals kläder :)
Och då kommer vi till problemet. Vad hade man på sej på 80-talet???
Någon som har nån bra ide???
Borde det vara, eftersom nog många av alla webforum-typer var i "rätt" ålder (vilken det nu var?)
på 80-talet...
Hejdå
Per...
P.S. ahh.. just det, måste ha svar innan ikväll, helst innan fem sex tiden...
Åttiotalet för mig var palestinasjal och näbbstövlar och för att göra det extra fint en vit vinterrock med ullskinn från försvarets överskottslager. :e
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Öh, kom sen på att vid mitten av åttiotalet förändrades jag... kommer fortfarande med gläjde ihåg mina rosa manchesterbrallor och college tröja med broderier och små pärlor och speglar på. Sen kring -86 och framåt körde jag på med läderbrallor, vita skjortor och svarta pumps, eller bruna beroende på färgen på läderbrallorna. Inga nitar dock. Sen dess har det varit samma stil: Levi's jeans och college tröja. Jag är trist, jag vet. :p
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Åsså var det såna där tråkiga cykelskor, axelkuddar för både tjejer och killar... (tjejerna skulle ha dubbelt tjocka) och hockeyfrillor... gärna med spretiga luggar...
* Huja, många sidor i fotoalbumet att bläddra förbi snabbt..* ;)
------------------ En genomvåt man är inte rädd för regnet
Icke att förglömma hårband, benvärmare och midjekorta kavajer med upprullade ärmar (med det blanka, färgglada fodret synligt) - allt i rejäla pastellfärger! :e
------------------ To be or not to be - that's not a question!
Rutiga (a la skotte), vida bommulsbyxor, lila skjorta och frissa som Martin Gore (d.v.s. ultrablekt och en flaska hårspray). Toppat med ett patronbälte (kromade patroner naturligtvis). :)
Självklart finns det bilder... tyvär har inte jag dem, men jag vet att det var många som tog kort, och att jag var där varje gång :) och blev plåtad.
Så jag ska allt försöka få fram några kort..!
Hittade en manchester kavaj på vinden som jag tyckte var ganska så fin!!!