Jag behöver hjälp med hur man får igång "autorun" funktionen igen på sidan dator, innan funkade det perfekt alla spel och cd skivor man satte in startade av sig själv,men inte nu längre...
Hjälp mig!!!
------------------
/David
4 svar · 244 visningar · startad av lergell
Jag behöver hjälp med hur man får igång "autorun" funktionen igen på sidan dator, innan funkade det perfekt alla spel och cd skivor man satte in startade av sig själv,men inte nu längre...
Hjälp mig!!!
------------------
/David
Den här datorn -> Enhetshanteraren -> CD-spelaren -> Egenskaper -> Inställningar -> Där bör du hitta det...
Borde inte det här inlägget ligga i Windows?!
Jo, det borde det :)
/Csson
------------------
Erimax.com
Cykelsemester
Från windows hjälpavsnitt:
--------------------------------
Så här får du en CD-skiva att spelas upp automatiskt när du sätter in den i CD-enheten
Öppna Systemegenskaper på Kontrollpanelen.
Klicka på fliken Enhetshanteraren.
Klicka på plustecknet vid CD-ROM, högerklicka på den enhet som du vill använda och klicka sedan på Egenskaper.
Klicka på kryssrutan Meddelande om diskinmatning på fliken Inställningar.
Obs!
Ett annat sätt att öppna Kontrollpanelen är att klicka på Start, peka på Inställningar och därefter klicka på Kontrollpanelen. Om du inte ser det objekt som du vill använda klickar du på Visa alla alternativ på Kontrollpanelen.
Denna inställning gäller för alla CD-skivor, oavsett om de innehåller spel, multimedia eller musik.
Om du inte vill att CD-skivor ska spelas upp automatiskt avmarkerar du kryssrutan Meddelande om diskinmatning, eller håller SKIFT-tangenten nedtryckt när du matar in skivan.
r
Du var en snabb jävel du Csson ;)
------------------
we are a part of o'learys army
we are up to win the leage
[Redigerat av Freestyler den 10 nov 2000]
Från en långsam jävel: :e
Om du har Tweak UI installerat har du det under Paranoia-fliken, Things That Happen Behind Your Back.
När du väl fått igång autorun kan du enkelt administrera det (och en massa annat godis) härifrån. :)
------------------
To be or not to be - that's not a question!