AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Gustavs citat
Se det från den ljusa sidan.
Nu slipper vi massa tjafs...
Jag tänker ju iaf inte be nån komma tillbaka eftersom de själva väljer att gå. Även om det kanske är trist att vissa användare inte vill vara medlem här på wF längre.
Jag kommer iaf inte sakna varken Swey eller Annelie...(med det menar jag alltså de som avgår...inget ont mot just Swey och Annelie)
Du kanske tror det är kvantiteten på ord som gäller men jag har oftast försökt hålla kvalite´på mina ...
Det du skriver till woodi....SUCK!!!!
woodi:
Du har enligt mig INGENTING att skämmas för. Du har argumenterat hårt men riktigt och fått en del personer att vackla i sina argument.
Även om det kanske berodde på fel i meningsbyggnader eller nåt sånt så får man stå till svars för allt man skriver. Du har fått en del här på wF att känna att de lever.
Så OM man ej tycker som Gustav eller woodi är man dum då ?
JA jag kunde ej hålla mej borta :(
------------------
Annelie
[Redigerat av Annelie den 31 okt 2000]
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Swey:
Gustav, tro inte att jag tänker sakna dig heller.
Det kanske är pga den tonen du har som du inte sitter kvar som moderator. Jag har inget emot varken dig eller Annelie som jag så tydligt förklarar:
med det menar jag alltså de som avgår...inget ont mot just Swey och Annelie
Fast så länge ni är kvar så kommer iaf inte jag behandla er olika. Jag sa bara att de som säger att dom vill sticka borde väl göra det då och inte stanna kvar gnälla. (ingen specifik händelse eller person)
Men visst har Magnus Uggla rätt:
"Varför ska man ta livet av sig när man ändå inte för höra snacket efteråt"
:e
Annelie:
Vad menar du? Har jag skrivit det? För något sånt kan iaf inte jag utläsa ur det lilla stycke du citerade mig. Nu tycker jag du är lite barnslig...jag tycker helt ärligt inte att woodi har gjort något fel. Han kanske var lite väl hårt på dig ett tag men det är väl bara att skita i det om han har fel eller om du inte klarar det?
Skriver du att du talar sanning så tror vi väl dig? Jag gör det iaf...
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Nu går jag hem för dagen...
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Ja 16.15 o 16.39 i denna tråd har du skrivit det som är citat det andra är mina ord
------------------
Annelie
Mr NilsMedlem sedan jan. 2000640 inläggSNÄLLA MÄNNISKOR!
Ta ett steg tillbaka, lämna webforum för en dag eller två och kom sedan tillbaka när ni har fått lite distans till det hela.
Det verkat som om det ligger en förbannelse över webforum som gör alla till sexåringar.
Sluta Anklaga varandra och sluta försvara er, lämna det här bakom er.
Sluta Nu.
------------------
/Nils Wikberg
-"Law and order are for weak minds. Chaos requires management.
Annelie;
Mkt pga sista tidens tjafs i Swey´s Utkastad tråd....Jag tänker inte lägga ner X antal timmar på att försvara mej för ngt jag är oskyldig till.
Nu tycker jag nog att du är lite överkänslig...(blev själv anklagad för det i en av IT-trådarna nyligen, så jag lämnar bollen vidare)
Det är väl ingen som vill/har begärt att du ska avgå som moderator? ;)
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg MrNils KLOKA ORD :)
ja jag lämnar NU wf :( så om ngn känner sej manad att vb ngn info som kan vara intr. för mej så nås jag på mailet...
Saknar redan MÅNGA det vet ni. Tack olov finns de flesta på min icq så jag hoppas vi ses.
PenguinKiller Överkänslig , ja kanske ? Iskall o tuff NÄ ...Kanske därför jag ger upp ? Nä INGEN har bett mej avgå...jag känner själv att jag ej orkar blunda ej heller tjafsa
------------------
Annelie
[Redigerat av Annelie den 31 okt 2000]
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg *ler*
Vuxna människor.. ;)
------------------
matti.intelligens.nu
[Redigerat av Matti den 31 okt 2000]
Mr NilsMedlem sedan jan. 2000640 inlägg:)
------------------
/Nils Wikberg
-"Law and order are for weak minds. Chaos requires management.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggDessa hot brukar hålla i ganska exakt... 2 dagar.
Ni ska nog se att alla dessa avgångar snart är tillbaka. :)
------------------
"Det är inte lätt när det är svårt."
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg *hemma nu*
Annelie:
Tss...både du och jag vet att vad jag menade var om jag verkligen hade skrivit att
Så OM man ej tycker som Gustav eller woodi är man dum då?
Detta har jag väl aldrig antydit?
Ja, jag gör som Mr Nils föreslår...
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg :) Sandlådan nästa... :)
Härligt med Internet. Här kan alla leva ut sina barnasinnen som de till vardags inte skulle kunna/våga. För vem skulle ställa sig i dörröppningen vid en sammankomst i goda vänners lag och utbrista:
Nu går jag..., nu går jag..., nu går jag... .
Ta det inte så förbenat personligt... som pepper sa: Vill folk sluta använda wF så är det ju helt ok, ni behöver inte proklamera det i särskilda trådar, det är bara att sluta skriva och/eller läsa.
En annan underbar sida med internet, inte sant?
Att wF har mer diskussioner på diverse än på html har det ju snackats om tidigare, men då angående tramstrådarna. Förslaget var att hitta ett eget hörn för sånt, men det röstades ned. Såna här deprimerande trådar är väl lika mycket trams om än negativt? Nä, jag saknar det seriösa wF som fanns för bara någon månad sen. Det tenderar att bli överdrivet personligt.
------------------
-Yepp!-
[Redigerat av PeW den 31 okt 2000]
WwoodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Gustav
Tack! Tycker inte heller att jag gjort något fel egentligen.
Men Dina ord värmde iaf! :)
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
Annelie jag kommer sakna dig.
Snyft, inga fler trevlig inlägg med roliga bilder och annat skoj :(
------------------
Two beer or not two beer - That isch not a queschtion either
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggVarför är alla ledsna över att Annelie har stuckit härifrån? :q
Ärligt talat så bryr jag mig inte eftersom det är hennes eget beslut och inte någon annans. Hon har själv valt det. Vill ni ha "roliga" bilder och snacka med henne så finns mail och ICQ. Bara för er att använda det.
------------------
"Det är inte lätt när det är svårt."
Ddemo
PeW

Håller med till fullo.
//Demo
[Redigerat av demo den 31 okt 2000]
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Tack Demo, :)
------------------
-Yepp!-
[Redigerat av PeW den 31 okt 2000]
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Här är några lösryckta citat ur denna tråden:
"Vad sägs om att stänga "diverseforumet" en tid, och enbart satsa på IT-forumen ett tag framöver?"
"Det verkat som om det ligger en förbannelse över webforum som gör alla till sexåringar."
" Sandlådan nästa... ärligt med Internet. Här kan alla leva ut sina barnasinnen som de till vardags inte skulle kunna/våga. För vem skulle ställa sig i dörröppningen vid en sammankomst i goda vänners lag och utbrista: Nu går jag..., nu går jag..., nu går jag... . Ta det inte så förbenat personligt..."
Jag tycker det blivit väldigt "mänskligt" här på sistone - sådana som Annelie bidrar starkt till - för att inte säga helt skapar - "dynamiken"... och kanske också "dynamiten" här.
På sistone har upplevelsen här känts lite som att stå osedd i hallen hos ett kollektiv och tjuvlyssna.
Anklagelser och lögner blixtrar genom luften kors och tvärs, intrigmakande förekommer inne på rummen, folk smäller ljudligt i dörrar och förkunnar dito (för säkerhets skull): Nu sticker jag!!!
Det är fantastisk tillgång att sådana här forum finns så att folk kan agera ut ordentligt!
PPerMedlem sedan dec. 1999503 inlägg Små barn roar sig lätt har jag hört ;)
------------------
- Per
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Detta är helt sanslöst, INGENsom följt inläggen i cafeet under de senaste månaderna kan ha undgått att ett antal personer regelbundet har attackerat Annelies inlägg.
Och på ett ganska utstuderat sätt tvingat in henne i försvarsposition genom att nagelfara hennes inlägg istället för att bry sig om ämnet i tråden.
Att nu Annelie drar sig tillbaka tycker jag är ett fullständigt bakslag för wF.
Inte minst mot bakrund av vad Annelie just gått igenom och fortfarande kämpar med dygnet runt.
Jag hoppas dom som gjort till sin uppgift att få bort Annelie från wF känner sig stolta nu.
Att sedan följa inläggen i denna tråden gör mig minst sagt ledsen i ögat, vad håller ni på med???
Nästan hela j*a forumet borde skämmas som en bandhund, här är en människa som mår skitdåligt både fysiskt och psykiskt och ni fortsätter och tjafsa.
Ärligt talat så bryr jag mig inte eftersom det är hennes eget beslut skrev Kim, ÄR DET ???
När någon blir så trängd av vissa som Annelie blivit avgår man då av egen vilja, skulle inte tro det utan det är lika effektivt som om "forumledarna" skulle ha fattat beslutet.
Jag tror att DU Annelie behöver en stund ifrån webforum, försök att hitta en väg genom dina bryderier och lova att när du känner att pusselbitarna sitter på plats igen så gör du ett försök till här på wF.
Snälla snälla.
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish