Nu har jag fått 7st från 5 företag o 2 privatpersoner om detta nya virus , hur pass allvarligt skall man ta detta ?
VARNING VARNING!
Det har upptäckts ett nytt virus, som sprids via E-mail under namnet:
CALIFORNIA IBM.
Microsoft har bekräftat att detta virus är kraftigare än
Love-letter-viruset. Det finns ingen möjlighet att lösa problemet med
detta virus, det utplånar all information från hårddisken och förstör
Netscape Navigator och Microsoft Explorer. Öppna inte ett enda E-mail med
detta namn, och vidarebefordra denna E-mail varning till alla dina E-mail
kontakter. Det är endast få som vet om detta virus, så vidarebefordra
detta så fort som möjligt!
Det är endast få som vet om detta virus, så vidarebefordra detta så fort som möjligt!
Finns formuleringar liknande denna med så är det just det man inte skall göra. :)
Just denna virusvarning är också falsk (fanns med i Computer Swedens nyhetsbrev idag). I sådana här fall kan man säga att varningen är själva viruset. Syftet är att få så många som möjligt att sprida varningen för att på så sätt tynga ner företags mailsystem. Sprid aldrig vidare varningar av den här typen (eller några andra kedjebrev för den delen).
Han var min lärare på KTH, orutinerat av honom att skicka ut en sån varning. Han är dock en jävel på XML :)
[r]
Undrar verkligen om det var Fredrik Ulfhielm som skickade ut varningen eller om det är någon som är bitter för att han underkänt dom i nån tenta eller nått som "lånat" hans namn..
[/r]
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
Fick nåt sånt där brev om att man skulle skicka ett brev till var och en av chefredaktörerna på de där fyra tidningarna som listade nazzar och skriva nåt. Kul för dem att bli bombade från massa olika adresser. hmm..
Jag brukar ignorera alla sorter av virusvarningar. 99,99% av dessa skulle ändå vara kraftlösa på Macintosh. De enda riktiga hoten för Mac är makrovirus, skrivna i Microsofts språk för Office som är lika på både Mac och Win. Tack så mycket.
------------------ Axel Veibäck
- http://www.axelweb.nu
- axel@axelweb.nu "Do not recharge, put in backwards, or use."/Varningstext på ett batteri
Ja, själv kör jag ju då L I N U X, men det enda virus jag har fått på windoze under fem års tid var ett virus som fanns på någon diskett jag fick av en klasskamrat för en massa år sedan.. Men jag lät aldrig det viruset komma in i mitt system.
Så det så. :)
Jag brukar ignorera alla sorter av virusvarningar. 99,99% av dessa skulle ändå vara kraftlösa på Macintosh. De enda riktiga hoten för Mac är makrovirus, skrivna i Microsofts språk för Office som är lika på både Mac och Win.
Är inte de flesta av de värsta virusarna gjorda som macron? Som loveletter t.ex. Har själv klarat mig alldeles utmärkt... förutom från den värsta av alla virusar : MICROSOFTS Windows 98, som kraschar sig självt.
------------------ ---Jippi!---
-PeW-
493 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2